نتانیاهو به پوتین تلفن کرد

ترامپ تلفنی پوتین را

برای سفر به امریکا دعوت کرد

 

توصیه روحانی در جلسه کابینه

تشکیل اتاق های فکر

در جوار وزرای دولت

(پیک هفته ۱۰۹) 30 تیر  1397 برابر با 21 ژوئیه 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب پیک نت پنجشنبه (28 تیر) خبر تفسیری "چرا رهبر ولایتی را مامور پیام برای پوتین کرد؟" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 18 هزار و 800 خواننده داشت و در 8 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


29-27 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-27 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-27 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-27 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-27 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


29-27 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 30 تیر

دو دست ایران و اسرائیل

در دست های روسیه!

ترجمه و تدوین- ایرج گلفام

در دیدار نوبتی هر 2 سال یکبار ولادیمیر پوتین با سفرا و فرستادگان روسیه به کشورهای جهان ، وی با تشریح استراتژی سیاست خارجی روسیه بر مبنای حفظ صلح و امنیت جهانی و رابطه برابر با تمام کشورهای جهان نکاتی را مطرح کرد که رئوس آن را می خوانید. او در این سخنرانی اگرچه سربسته، به نکات کلیدی و مهمی اشاره کرد. از جمله درباره امنیت اسرائیل درکنار دفاع محکم از "برجام" و یا اشاره به قدرت نظامی- اتمی روسیه و پیوستن اسرائیل و ایران به اتحادیه تجاری "ارو- آسیا". این نکات را می خوانید:
1- کشورهای عضو بریکس، سازمان معاهدۀ امنیت جمعی، شانگهای که بخش اعظم جمعیت جهان را شامل میشوند با نظرات ما نزدیکی دارند.
2- عملیات ما در سوریه علیه تروریستها و دفاع از دولت مرکزی سوریه با موفقت همراه بود و اکنون زمینه بازگشت آوارگان سوری فراهم شده است.
3- در چهارچوب "اتحادیه تجاری ارو-آسیا" با ویتنام معاهدۀ منطقۀ آزاد منعقد شد و با اسرائیل، صربستان و سنگاپور گفتگو در همین زمینه در جریان است و با ایران نیز قراردادی موقت به امضاء رسیده و با هند و مصر نیز مشاوره ها بزودی آغاز میشود. کلا 50 تقاضا به این اتحادیه ارسال شده است . دورنمای خوبی برای این اتحادیه پیش بینی میشود و چین هم از ماه می گذشته با این اتحادیه قرارداد تجاری منعقد کرده است.
4- روسیه روی توانائی نقل و انتقالِ کم مانع از شرق دور به اروپا متمرکز است و ارتباط با اتحادیه اروپا بر همین پایه استوار است و در ادامه همین سیاست است که ما مصمم به دفاع از معاهده اتمی با ایران (برجام) هستیم.
5- ما معتقدیم امنیت و ثبات جهانی نه در گسترش ناتو به دیگر کشورها و از جمله گرجستان و اوکرائین بلکه به رشد اعتماد متقابل بستگی دارد. ما نسبت به عواقب گسترش ناتو به گرجستان و اوکرائین هشدار میدهیم و آنها را از ادامه این تحرکات برحذر می داریم. این تحرکات ناتو تهدید روسیه محسوب میشود.
6- در ارتباط با نشست هلسینکی با ترامپ ، تمرکز روی نکات مشترک را بهترین راه و ضرورتِ دنیای امروز میدانم. البته ما میدانیم که در امریکا نیروهائی هستند که منافع گروهی را به منافع ملی ترجیح میدهند و همین مسئله اجرای توافق ها را دشوار می کند. این موانع تاکنون باعث شده ایالات متحده بازارهای روسیه را از دست بدهد و با از دست دادن بازارهای روسیه چه بسا صدها هزار موقعیت شغلی در امریکا از دست رفته است. همین گروه ها اختلاف با اروپا را ترجیح میدهند. و باز همین گروه ها عملا علیه امنیت اسرائیل عمل می کنند و به ضرورت امنیت در بلندی های جولان توجه ندارند. آنها حاضر همه اینها را فدای منافع گروهی خود کنند. البته، ما میدانیم که آنها بسیار توانا و قدرتمند هستند. آنها قادر به مسموم کردن اذهان میلیونها نفر هستند.
علیرغم همه این مسائل روسیه برای دیدار و گفتگو آماده است زیرا ما بعنوانِ ابرقدرتِ نظامی- اتمی مسئول حفظ صلح و امنیت جهانی هستیم.


از مسالمت به خشونت

12 کشته در تظاهرات

شهرهای جنوبی و شیعه عراق


امضاء طلائی ها در ج. اسلامی

پیک نت هر زمان که اظهار نظر و یا مواضع قابل توجهی جوان ترین عضو کابینه روحانی، یعنی "جهرمی" میگیرد یا آن فضا سازی علیه وی هنگام معرفی به مجلس می افتیم که فیسبوک ها و دیگر کانال های اینترنتی و آنها که عادت دارند با کمترین اطلاعات اظهار نظر کنند می افتیم. این فضا سازی دامن برخی رسانه های داخل کشور هم گرفته بود. اصلاح طلب و یا اصولگرا!

برای انتشار فیلمی که می بینید، توضیح بالا را به این دلیل لازم دانستیم که شاید تجربه ای باشد برای آینده. جهرمی در فیلمی که می بینید و سایت انتخاب ( از جمله سایت هایی که سهم خود را در فضا سازی علیه جهرمی هنگام معرفی وی به مجلس داشت) در باره امضاهای طلائی می گوید و این که اگر مردم به یاری دولت نیآیند نمی توان با امضاء طلائی ها مقابله کرد!


مرور مطبوعات 28 تیر

حاجی های ایران مواد مخدر نبرد

تا سگ پاچه آنها را نگیرد!


پایان تاریخ مصرف رویش یافتگان


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 653

مردم از چاله ج. اسلامی

به چاه استبداد رضاشاهی بیفتند؟


از روی سر روحانی و ظریف

چرا رهبر ولایتی را

مامور پیام برای پوتین کرد؟


عنوان اول پیک نت 28 تیر

در جنگ با عراق هم سپاه

در جبهه ها بانکداری میکرد؟


سرود "انفجارهای انتحاری" را

ج. اسلامی یاد طالبان و داعش داد


راه توده شماره 653 منتشر شد


نظام جهانی

به این دلائل باید سقوط کند

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


علی خامنه ای در دیدار با هیات دولت

تحکیم رابطه ج. اسلامی

با شرق وغرب باید دنبال شود


عنوان اول پیک نت 25 تیر

خطر فروپاشی نظام را
رهبر جدی گرفته است!

حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 18 هزار  گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران