شایعه ممنوع الخروج شدن برخی از آنها

ستاره لاریجانی ها

در ج.اسلامی درحال سقوط است؟

 

گفتگو با سعید حجاریان

بدون نفت می توان، اما با دروغ

نمی توان مملکت اداره کرد!

(پیک هفته ۱۰۹)  11 دی ماه 1398 -  اول ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


9-8 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


9-8 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


9-8 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


9-8 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


9-8 دی

منتخب اخبار ورزشی


9-8 دی

منتخب اخبار اقتصادی

سال 2020 مبارک

عید ما هم پاورچین پاورچین میرسد!

آغاز سال 2020 را به همه ایرانیان، بویژه هم میهنان مسیحی تبریک می گوئیم و سالی را آرزو می کنیم که فشار طاقت فرسای اقتصادی از روی شانه اکثریت مردم ایران برداشته شود. سالی که رجزخوانی های نظامی در کاخ سفید و پاسخ آن از تریبون های ایران خاتمه یابد. مردم ایران که زخم جنگ 8 ساله با عراق را هنوز میان دو شانه خود دارند، به حق، از جنگ نفرت دارند. شادی و رنگ های روشن را بجای رنگ های سیاه عزا و عزاداری دوست دارند. ما هم مانند همه مردم ایران آرزو داریم نوروز امسال که در پی سال نو میلادی می آید، سال نواندیشی حکومت و تن سپردن به خواسته ها و آرزوهای اکثریت مردم ایران باشد. سال آزادی زندانیان سیاسی و عقیدتی، سال جوش خوردن دل پاره پاره پدر و مادرهائی که عزیرانشان را در شورش آبان از دست دادند، سال خاتمه خودی و غیر خودی کردن جامعه، سال وحدت و آشتی ملی.


عنوان اول پیک نت 10 دیماه

چرا ورزش را درج.اسلامی

با حکومت پیوند زده اند؟

از عادت های نهادینه شده رهبر جمهوری اسلامی، حتی پیش از آن که امام جمعه تهران و رئیس جمهور شود تا اکنون که بالای سه دهه است رهبری جمهوری اسلامی را برعهده دارد، سخن گفتن به نرخ روز است. در این نوع سخن گفتن، اغلب تعبیرها و اصطلاحاتی را به کار برده و می برد که فورا دستآویز تبلیغاتی جناح صاحب قدرت در داخل و قدرت های خارجی می شود. مانند "فتنه"، "بصیرت"، "یورش فرهنگی" و دهها نمونه دیگر. اما این هنوز کافی نیست. او خود نیز با این سخنرانی ها، طی این چهار دهه، اغلب به چاله افتاده است، از جمله سخنانش در دیدار با اعضای دولت روحانی درباره ضرورت سهمیه بندی بنزین و یا تفسیرهایش درباره نظام شاهنشاهی، دفاع از آزادی ها در جامعه، تفسیر بی محتوا درباره دلائل فروپاشی اتحاد شوروی، تفسیر درباره دلیل سقوط صدام حسین و یا پیام سه ماه پیش که برای مردم معترض عراق فرستاد بی آن که بداند در عراق چه می گذرد و یا تعبیر دستکش آهنین برای بارک اوباما رئیس جمهور امریکا پس از امضای برجام و دهها نمونه دیگر. از آنجا که دوران "حرفی بزن و در برو" گذشته و اینترنت اجازه این فرارها را دیگر به کسی نمیدهد، تمام این سخنان آقای خامنه ای یا بصورت فیلم و یا بصورت فایل صوتی در اینترنت موجود است. او نه در امر سهمیه بندی بنزین که خود گفته کارشناس نیست و اتفاقا در این مورد بدلیل 8 سال ریاست جمهوری باید کارشناس می بود، بلکه در بسیاری از مسائلی که اظهار نظر می کند کارشناس نیست. اغلب فراموش می کند که امام جمعه فلان شهر نیست که حرف هایش بار حکومتی نداشته باشد، بلکه بعنوان رهبر سخن می گوید و بلافاصله انعکاس داخلی و خارجی دارد.

انگیزه این مرور اشاره به ترک تابعیت برخی قهرمانان ورزشی ایران و در آخرین نمونه درباره شطرنج باز نابغه و بسیار جوان ایرانی است که برای گریز از محدودیت ها برای مسابقه با شطرنج باز اسرائیلی رفت زیر پرچم فدراسیون شطرنج و سرانجام نیز زیر پرچم فرانسه.

ما در اینجا می خواهیم به سخنرانی دو ماه پیش رهبر جمهوری اسلامی برای جمعی از روحانیون و غیر روحانیون کشورهای اسلامی که به دیدارش برده شده بودند بکنیم که گفت: «ما با مردم اسرائیل دشمنی نداریم، بلکه با دولت اسرائیل مسئله داریم»

این حرف، بجای خود حرف غلطی نیست. در هیچ کشوری که دولتش با دولت یک کشور دیگر در حالت مخاصمه است غلط نیست. اما این حرف صرفا به  نرخ روز و برای مصرف در آن جمعی که به دیدارش برده شده بودند زده شد و یا قرار است تبدیل به یک سیاست حکومتی شود؟ بحث اینست!

آیا ورزش حکومت است و ورزشکاران اعضای آن حکومت و دولت؟ ورزشکاران از میان ملت ها بر می خیزند و قهرمان شدن و یا نشدن آنها هیچ ربطی به حکومت ها ندارد. چنانکه در همین جمهوری اسلامی چنین است. بنابراین چرا مسابقه ورزشکاران ایران با ورزشکاران اسرائیلی باید دارای چنان عقوبتی باشد که آن ورزشکاران ترک تابعیت کنند تا موقعیت ورزشی خود را از دست ندهند؟ چرا ایشان باید در راهروی بیت رهبری بوسه بر پیشانی فلان کشتی گیری بزند که با اشک و آه مجبور شد قهرمانی خود را از بیم عواقب مسابقه با کشتی گیر اسرائیلی از دست بدهد؟


مرور مطبوعات 9 دیماه ایران


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله جمهوری اسلامی

آقایان چشم وگوش ها را بازکنید

ج.اسلامی، نظام شاهنشاهی شده!


علی مطهری در یادداشتی نوشت:

تکیه به توان داخلی

منافاتی با رابطه با امریکا ندارد


عنوان اول پیک نت 9 دیماه

دو تفسیر از شورش آبان
مردم کدام را قبول دارند؟


نگاهی به مصاحبه فرمانده پدافند غیرعامل

اینترنت را قطع کردند

برای 48 ساعت کشتار و سرکوب


نگاهی به یاداشت محمدعلی ابطحی

دروغگوئی سخنگوی قوه قضائیه

 درباره ضرب و شتم نرگس محمدی!


بخشی از مصاحبه صفائی فراهانی

اگر حکومت از راه رفته باز نگردد

باید منتظر حوادث بعدی باشد


محکومیت زندان سه نویسنده

کاسه ج. اسلامی

داغ تراز آش زمان شاه شده


این پولها از کدام خزانه غیب می آید؟

قالیباف در تلگرام

پول میدهد و رای جمع میکند


نام هائی که رسانه های داخلی منتشر نمی کنند

هلدینگهای مستغلاتی

از زیر مجموعه های بیت رهبری


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله

مجلس آینده به سبک دوران پهلوی

باید تابع و مورد نظر رهبر باشد!


از یک گزارش دریافتی

گروهبندی دانشجویان عدالتخواه

برای رسیدن به قدرت خیز برداشته!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با 12 هزار و 500 خواننده، خلاصه سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان "آقایان چشم و گوش ها را باز کنید. جمهوری اسلامی نظام شاهنشاهی شده" بیشترین مخاطب در فیسبوک و تلگرام پیک نت را داشت. این خلاصه سرمقاله را 12 تن از خوانندگان آن از روی پیک نت در فیسبوک های خود نیز به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران