مرور مطبوعات 19 مرداد

یکنفر تاریخ تشییع و صفویه را

زیرگوش تولید آستانقدس بخواند

 

به کمک سه مقام ارشد سابق امریکا

از امریکا هندوانه قدرت

زیر بغل رهبر و سپاه می گذرند

(پیک هفته ۱۰۹) 20 مرداد ماه  1398 برابر 11 اگوست 2019 

 pyknet100@gmail.com


18-19 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18-19 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18-19 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18-19 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


18-19 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


18-19 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 20 مرداد

شایعاتی که ریشه در واقعیات

و عمق فساد حکومتی دارد

بدنبال بازداشت اکبر طبری معاون اجرائی صادق لاریجانی رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس کنونی مجمع مصلحت نظام باتهام اختلاس، رشوه گیری و زمین خواری، انواع خبرها درباره خود لاریجانی منتشر شده و می شود که ما بدلیل نداشتن اطلاع تائید شده درباره صحت آنها از انتشار آنها پرهیز داشته ایم. از جمله پناهنده شدن و یا کوچ کردن صادق لاریجانی به نجف که رئیس دفتر مجمع آن را تکذیب کرده است. و یا انتشار متن استعفا نامه وی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی توام با ستایش از خدمات اکبر طبری. ما از انتشار این نامه نیز که تلاش شده متن آن سبک و سیاق آخوندی داشته باشد به این دلیل که در صحت آن تردید جدی داریم خودداری کرده ایم. از روز گذشته این خبر تائید نشده وسیعا منتشر شده که اکبر طبری در زندان سکته کرده است!

همه این اخبار می تواند برای فضا سازی جهت اقدامات عملی و امنیتی جمهوری اسلامی منتشر شده باشد. در این پخش اخبار میتواند این هدف نیز دنبال شود که اخبار درست و صحیح را هم مردم شایعه دانسته و باور نکنند.

همچنین گفته می شود «عباس جعفری دولت‌آبادی» دادستان انقلاب پیشین تهران و «مرتضی تورک» معاون وقت دادستان تهران نیز باتهام همدستی با اکبر طبری 24 ساعت در بازداشت بوده و سپس با وثیقه آزاد شده است.

این که چه تعداد و یا چه مقداری از اخبار و مطالبی که منتشر می شود واقعیت دارد و یا ندارد آنقدر اهمیت ندارد که اصل ماجرا اهمیت دارد. یعنی آلوده بودن تمام سران و نهادهای انتصابی و انتخابی به فساد و رشوه و اختلاس و جنایت و اگر نبود این آلودگی بر مبنای آن نیازی به جعل احتمالی اخبار و یا شایعه سازی های حکومتی نبود.


پشت صحنه همین دلائل بود

دلائل فتوای قتل هاشمی

در مقاله ای به قلم حمید رسائی


در کنار اس 300 درایران مستقر شده

پرده برداری خبری از

سامان الکترونیک ایجاد پارازیت


می کشند و در این کانال می اندازند

تنها یک گوشه از هزار گوشه تهران. از قصرهای لویزان تا کانال خاوران. از قتل و انداختن جنازه ها در کانال تا تولید پشه و بیماری و افتادن بچه ها در کانال. خود فیلم باندازه کافی فاجعه را نشان میدهد و نیازی به توضیح ما نیست.


محمد رضا جلائی پور

نارضائی داخلی و خطر خارجی

دو تیغه قیچی بحران کنونی است


ایرانی ها در شبکه های اجتماعی

از 18 ساله تا بالای 65 ساله در ایران معتاد شبکه های اجتماعی اند. در همه جای دنیا وضع همین است و در جمهوری اسلامی بدلیل سانسور و بی اعتمادی مردم به اخبار حکومتی و بویژه رادیو تلویزیون بیشتر از اکثر کشورهای جهان. هیچ ممنوعیت و فیلترینگ و تهدید و جایگزینی هم نه موثر است و نه وجود دارد. حالا آنها که از آگاهی و اطلاع مردم وحشت دارند مانع تراشی بی حاصل کنند!


منتخب اخبار روزهای گذشته


بیانیه فرماندهی مرکزی امریکا

نگرانی امریکا از استقرار

سامانه جنگ الکترونیک در ایران


دیدار درمجامع بین المللی معنای مذاکره ندارد

اگر روحانی به اجلاس 20

دعوت میشد دلیلی نداشت نرود


عنوان اول پیک نت 19 مرداد

"مکرون"و"آبه"با چه ‌طرحی
بزودی راهی تهران می‌شوند؟


سخنرانی نایب رئیس مجلس روسیه

اینگونه ایران را به کام

توطئه حمله نظامی می کشند!

این فیلم سخنرانی "ژیرینفسکی" نایب رئیس مجلس "دوما"ی و رهبر حزب دمکرات لیبرال روسیه است. او معمولا، بر خلاف رهبر فراکسیون حزب کمونیست روسیه در "دوما" سخنرانی ها و اظهار نظرها تند و ناسیونالیستی می کند و به همین دلیل می توان حدس زد که این سخنرانی دقیق و فرموله شده ای که ایراد کرد، حاصل یک جمعبندی حکومتی است که او طرح آن را برعهده گرفته است.

کانون اصلی این سخنرانی خطر حمله نظامی امریکا و اسرائیل به ایران و اشتباهات احتمالی جمهوری اسلامی است که زمینه آن را فراهم می کند. او از توطئه های تبلیغاتی می گوید که ایران را به کام آن می کشند تا زمینه حمله فراهم شود و در نهایت از تجربه جنگ یوگسلاوی استفاده کرده و ایران را به 5 منطقه تقسیم کنند. توصیه می کنیم این سخنرانی را با دقت گوش کنید و متن فارسی آن را بخوانید.


مصاحبه فایننشنال تایمز با پوتین

ترامپ پیروز شد زیرا خوب

میدانست طبقه متوسط چه می خواهد

پوتین درآستانه اجلاس اخیر گروه 20 قبول کرد که خبرنگار فایننشال تایمز مصاحبه کند و به سئوالات چالشی او پاسخ بگوید. ما سعی کردیم این مصاحبه را خلاصه کنیم اما در نیمه های این تلخیص متوجه شدیم که مصاحبه مورد بحث کاملا به هم بافته شده است و ضمنا ایرانیان از رسانه های غربی که هیچ بلکه در رسانه های داخلی هم این مصاحبه را پوشش نداده بودند تا آنکه اخیرا سایت خبری "جماران" متن زیر را منتشر کرد. متنی که ما سعی کردیم آن را خلاصه کنیم اما ترجیح دادیم همانگونه و در همان حجمی که جماران آنرا منتشر کرده منتشر کنیم. امیدواریم حوصله کرده و این مصاحبه را تا پایان بخوانید.


سرمقاله 702

حکومت بر سر دو راهی

وحدت ملی و یا سرکوب ملی


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (شنبه) فیلم سخنرانی نایب رئیس مجلس دومای روسیه "ژیرینفسکی" بود که روی تلگرام و فیسبوک پیک نت جمعا 12 هزار و 440 بیننده داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران