سرمقاله 696

نیاز جامعه به تغییرات ناگزیر

اصلاح طلبان را پشت سرگذاشته!

 

معنای مذاکره آن نیست که ایشان میگوید

مغالطه و سفسطه رهبر

درباره مذاکره با امریکا

(پیک هفته ۱۰۹) 6 تیر ماه  1398 برابر 26 ژوئن 2019 

 pyknet100@gmail.com


 5-4 تیر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 5-4 تیر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 5-4 تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 5-4 تیر

منتخب اخبار
شهرستان ها


 5-4 تیر

منتخب اخبار ورزشی


 5-4 تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 6 تیر

خبرهای مهم و اصلی

پشت خبرهائی که منتشرمیشوند

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه گفته است که این کشور با تحریم ها علیه ایران بشدت مخالف است و در عین حال، این تحریم ها موجب از دست رفتن فرصت های زیادی برای حل اختلافات ایران و امریکا شد. همین مواضع با لفظی دیپلماتیک تر توسط پوتین در برنامه گفتگوی مستقیمی که برای پاسخ به سئوالات مردم روسیه داشت مطرح شد. دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه نیز در مذاکرات سه روز پیش خود با جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز درارتباط با حضور نظامی ایران در سوریه همین را گفت. او گفت که ایران متحد ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه است و با همطراز دانستن آنها با داعش و بزرگترین خطر منطقه نامیدن ایران مخالفیم!

لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اعلام کرد: "ما با ایالات متحده در مورد ایران ارتباط داشتیم." که ظاهرا اشاره وی به آماده باش نظامی امریکا برای ضربه نظامی به ایران بود که لغو شد. لاوروف نگفت که در چه زمینه ای روسیه با امریکا بر سر ایران ارتباط داشته است، اما بعید نیست که در اوج آماده باش نظامی امریکا، روسیه نسبت به حمله نظامی به ایران به امریکا هشدار داده باشد و یکی از  دلائل لغو دستور حمله به ایران نیز همین بوده باشد!

پیش از کشاکش اخیر، دبیرشورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی "شمخانی" به مسکو سفر کرده بود. گفته می شود وی حامل گزارشی از تجاوزهای مکرر پهپادهای جاسوسی و شناسائی امریکا به حریم هوائی ایران بوده است. آیا در همین سفر مسئله زدن پهپادها با موشک مطرح شده یا خیر معلوم نیست اما تاکید روحانی و فرماندهان ارشد سپاه مبنی بر این که آن پهپاد با موشک ساخت ایران زده شده نشان میدهد که احتمال دیگری وجود دارد که آنها این تاکید را ضروری میدانند. این احتمال که دراین فاصله موشک های هدایت شونده  با دقت بالا از روسیه به ایران منتقل و در مرزهای جنوبی کشور مستقر شده باشد!!

درکنار این اخبار، خبر یکی از روزنامه های زنجیره ای سخنگوی اتاق بازرگانی و بانکهای خصوصی، بنیادها و موسسات مالی که پول مردم را بالا کشیدند بنام " ستاره صبح" خواندنی است. این روزنامه نوشت: « روسیه به سمت امریکا و اسرائیل چرخش کرده است!»


مرور مطبوعات 5 تیرماه

آنها که امروز "لاف" جنگی می زنند

درجنگ عراق در سوراخ موش بودند


راه توده 696 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 696 (پنجشنبه 6 تیرماه 1398) - منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به بررسی موقعیت و دلائل تضعیف شدن اصلاح طلبان و نهادهای وابسته به آنها و عقب ماندن آنها از واقعیات و نیازهای جامعه دارد. بخش دوم خاطرات علی امینی نخست وزیر رفرمیست آغاز دهه 1340 دوران شاه و تحمل نکردن وی توسط شاه دراین شماره منتشر شده است. جمع آوری کننده این خاطرات فرزند علی امینی در کتابی است بنام "بر بال بحران".

در این شماره همچنین مقالاتی می خوانید با عناوین: حرف منطقی را باید بموقع گفت (بررسی نامه ها و اظهار نظرهائی که مدتی پس از دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر جمهوری اسلامی نوشته و گفته شده است). چرا آقای خامنه ای به جمکران رفت؟، ظرفیت های جنبش چپ پس از پایان شعارهای عدالت خواهانه حکومت، هیچکس نخوانده ملاُ نمی شود، امریکا نفت بر حریق تنش با ایران می ریزد، بیانیه حزب کمونیست آلمان علیه حمله به ایران، از هم اکنون باید نگران دوران پس از روحانی بود، پرتگاه جنگ در برابر امریکا و ایران، دیدارهای سیاسی در سایه المپیک اروپائی، بخش دیگری از کتابی که احمد شاملو از خاطرات اعتماد السلطنه وزیر دربار ناصرالدین شاه فراهم و منتشر کرد، شعبان بی مخ هم فهمیده بود وضع خراب است اما شاه نفهمیده بود، و بالاخره مصاحبه با امام اوغلو برنده انتخابات شهردار استانبول از حزب مخالف دولت اردوغان.

 تلگرام راه توده: https://telegram.me/rahetudeh

 

منتخب اخبار روزهای گذشته


گزارش عبدالله شهبازی

کدام اهداف در ایران

قرار بود با موشک زده شود؟


هشدار اروپا به ایران

از پرتگاه جنگ دور شوید

بنیاد فرهنگ استراتژیک - ترجمه الناز گرجی


عنوان اول پیک نت 5 تیرماه

آخرین رایزنیها وکسب اطلاعات

برای طرح در اجلاس گروه 20


پیشنهاد غیر مستقیم روحانی به رئیس جمهور فرانسه

بازگشت به برجام و لغو تحریم ها

شرط ایران برای مذاکره با امریکاست


هستند در میان آنها کسانی که مدرک دکترا دارند

یکصد هزار زن و مرد

و نوجوان کرُد ایرانی کولبرند


سخنرانی رئیس زندان های استان قم

80 در صد زندانبانان

مدرک تحصیلی بالای لیسانس دارند


کسی نیست گریبان مهدی طائب را بگیرد؟

پیغام ترامپ برای خامنه ای

کتبی بود و یا شفاهی؟


عنوان اول پیک نت 4 تیرماه

حمله محدودنظامی به ایران
به چه دلیل فاجعه بار است؟


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) گزارش مربوط به شمار کولبران کرُد ایران در کوهستانهای میان دو کشور ایران و عراق بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 10 هزار و 400 خواننده داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان پیک نت به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران