مرور مطبوعات 19 خرداد

موریانه بی اعتمادی به نظام

ازسیل وزلزله‌وتحریم بدتراست

 

بزرگترین گردهمآئی اقتصادی

در سن پترزبورگ روسیه

راشا تودی ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 20 خرداد ماه  1399 برابر 10 ژوئن 2019 

 pyknet100@gmail.com


19-18 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


19-18 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


19-18 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


19-18 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


19-18 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


19-18 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 20 خرداد

ادغام ارتش و سپاه

سرانجام عملی خواهد شد؟

سرلشکر رحیم صفوی فرمانده اسبق سپاه و مشاور ارشد نظامی رهبر جمهوری اسلامی که درعین حال فرمانده اتاق موشکی جمهوری اسلامی نیز هست، در یک گفتگوی خبری، یکی از مهم ترین و حساس ترین بحث های نظامی جمهوری اسلامی را مطرح کرد. یعنی ادغام سپاه و ارتش. او برای طرح این موضوع به سخنان هاشمی رفسنجانی در دورانی که جانشین فرمانده کل قوا بود استناد کرد و هاشمی نیز مستند به نظر آیت الله خمینی مسئله را مطرح کرده بود. بدین ترتیب، رحیم صفوی موضوع ادغام دو ارتش جمهوری اسلامی در یک ارتش را مستند به نظر آقای خمینی مطرح کرد.

مسئله ادغام سپاه و ارتش در یک واحد نظامی و تشکیل ارتش واحد جمهوری اسلامی بویژه از بعد از آن که ترامپ سپاه را در لیست تروریسم جهانی قرار داد در عالی ترین سطح در جمهوری اسلامی مطرح است اما این نخستین بار است که فردی مانند رحیم صفوی که آب بدون همآهنگی با رهبر جمهوری اسلامی نمی خورد این مسئله را علنی کرده است. شاید در آینده نزدیک همانند مسئله ادغام نیروی انتظامی که همان کمیته های انقلاب سالهای اول جمهوری اسلامی است با پلیس، ادغام ارتش و سپاه نیز مطرح شود و سرانجام برای بلبشوی کنونی طرحی تدوین و اقدام عملی آغاز شود. بلبشوئی که میتواند در یک مقطع حساس به تقابل میان نیروهای نظامی در ایران ختم شود.

مصاحبه رحیم صفوی مربوط به سه روز پیش است و مدیر مسئول روزنامه جوان که ارگان مطبوعات دفتر سیاسی سپاه است، طی سرمقاله ای بسیار محترمانه از رحیم صفوی خواسته است تا توضیحات دقیق تری در باره این مسئله بدهد. باید دید در روزهای آینده این بحث باز می شود و یا از بیم واکنش ها سیاسی از درون فرماندهان سپاه و یا حتی ارتش بار دیگر این بحث به حاشیه برده خواهد شد. حتی فرماندهان ارتش نیز ممکن است با این ادغام موافق نباشند زیرا میدانند نظر مثبت مردم نسبت به ارتش قابل مقایسه با نظر مردم در باره سپاه نیست.


نجفی به غلط فکر کرده بود

سیاست یعنی پاکدستی و توانمندی

"محسن آرمین" عضو ارشد رهبری سازمان مجاهدین انقلاب


حاشیه های تحریم

زنگنه زیر منگنه

برای فلج شدن وزارت نفت


منتخب اخبار روزهای گذشته


قرار است یخ ها آب شود!

نخست وزیر ژاپن

محلل ایران و امریکا میشود؟


برخی تهدیدها جدی نیست

تحریم پتروشیمی ایران

از جمله آداب مذاکرات است!


عنوان اول پیک نت 19 خرداد

آقای خامنه ای از ابتدا

همان بود که بعدها شد؟

این یکی از خطبه های آقای خامنه ای بعنوان امام جمعه تهران، در دانشگاه تهران است. حسن روحانی در صف اول مستعمین و نمازگزاران و در کنار آیت الله مفتح که اندک زمانی بعد ترور شد نشسته است. آقای خامنه ای در تفسیر نظرات آقای خمینی، با حمله گروه های فشار به تجمع احزاب سیاسی مخالفت می کند و توضیحاتی درباره ضرورت آزادی های سیاسی در جامعه میدهد که اگر امروز یک جمله آن را یک نماینده مجلس و یا یک فرمانده سپاه و یا یکی از اعضای دولت بر زبان آورد گروه های فشار علیه آن به حرکت در خواهند آمد و کار به اوین و اعترافات و یا استعفا و کناره گیری و پیگرد امنیتی می کشد. اتهام نیز مشخص است "تشویش اذهان عمومی".

ماهیت انقلاب 57 و جمهوری اسلامی در ابتدای تاسیس آن، باید همین بود و همین می ماند که می شنوید. قرار نبود تمام احزاب سیاسی منحله اعلام شوند، قرار نبود صدا و سیما بلندگوی ارتجاع مذهبی شود، قرار نبود کودتای 88 بشود، قرار نبود آن قتل عام هولناک سال 67 انجام شود، قرار نبود سانسور چون بختک روی مطبوعات سایه افکند و فیلترینگ گلوی اطلاع رسانی را بگیرد، قرار نبود گروه های فشار با نام های مختلف (حزب الله، انصارحزب الله، عماریون و...) حکومت کنند، قرار نبود وزارت ارشاد گلوی نویسندگان و مترجمین را بگیرد و قرار نبود....

آنها که امروز جمهوری اسلامی را می بینند و تصور می کنند از ابتدای کار جمهوری اسلامی همین بود که اکنون هست و علیه آنها که از انقلاب دفاع کردند گلو پاره می کنند، خبر از گذشته ندارند.

بقول شاعر:

اول بنا نبود بسوزند عاشقان

آتش به جان شمع فتد که این بنا نهاد


انتشار هرخبری در باره نجفی ممنوع شد

قتل میترا استاد

و حذف نجفی از صحنه سیاسی


مرور مطبوعات 18 خرداد

مافیای کنکور

وزیر آموزش و پرورش را زمین زد


دکتر مهدی خزعلی

چه کسانی به نجفی

قول آزادی به شرط سکوت داده اند؟


بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

گزارش تحلیلی پیک نت روز گذشته درباره ممنوع شدن انتشار هر خبری درباره نجفی و میترا استاد پر مخاطب ترین مطلب بود. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 17 هزار و 300 خواننده داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران