وحشت مخالفان از بادی که در پرچم روحانی است

پیام ها میان ایران و امریکا

بسرعت شفاف بیان می شوند!

 

جان کلام از زبان عضو مجمع مصلحت

نپیوستن‌به"فاتف"یعنی‌میخواهیم

برای تروریسم پولشوئی کنیم!

(پیک هفته ۱۰۹)   4 بهمن ماه 1399  - 23 ژانویه 2021

 pyknet100@gmail.com


2-4 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


2-4 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


2-4 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


2-4 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


2-4 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


2-4 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 4 بهمن

انتخابات 1400

تکرارانتخابات‌مجلس‌نخواهد‌بود

مجلس استصوابی، ریش و سبیل و سن و سال و سر بی موی رئیس جمهور آینده را در قالب چند مصوبه مشخص کرده و شورای نگهبان هم آن را تائید کرد و لابد در جلسه بررسی صلاحیت ها نیز همین معیارها برای تشخیص صلاحیت ها کافی است. البته آنها که مجلس یازدهم را تشکیل داده اند همچنان نگران بهم خوردن صفحه شطرنجی اند که برای خود چیده اند و به همین دلیل بی وقفه علیه روحانی و ظریف تبلیغ می کنند و از سوی دیگر نگران آن جوان گرائی هستند که رهبر جمهوری اسلامی در سخنرانی چند ماه پیش خود مطرح کرده بود. آنها بیم دارند که در خواب خرگوشی اطمینان از پیروزی بمانند و ناگهان لاک پشت مطابق آن داستانی که در کلیله و دمنه آمده آهسته اما پیوسته خود را به بالای تپه برساند. بویژه که با زنده شدن برجام و لغو گام به گام تحریم ها و شاید هم لغو یکجای تحریم ها خیک دوغشان سوراخ خواهد شد و راس نظام نیز ممکن است به این نتیجه برسد که باید مشی روحانی در دولت آینده نیز دنبال شود که دراینصورت همای بخت دور سر "آذری جهرمی" دور می زند که هم جوان است و هم طرفدار دولت الکترونیک، هم تحصیل کرده و هم کار آمد. با آنکه مجلس قبلا پیش بینی کرده و زیر 40 ساله ها را واجد شرایط ریاست جمهوری ندانسته، آنها بین خودشان به این نتیحه رسیده اند که "کار از محکم کاری عیب نمی کند" و به همین دلیل یک پرونده قضائی هم برای آذری جهرمی دست و پا کردند. چنین کردند تا اگر آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت روحانی در انتخابات 1400 روی مرز 40 سالگی بود و نشد صلاحیتش را رد کنند لااقل با استناد این پرونده هم در اختیار شورای نگهبان داشته باشند تا "سفارش دو قبضه باشد!". البته با احضار آذری جهرمی از سوی دادستان قوه قضائیه (نه مدعی العموم مردم ایران) و اعلام جرم او، یعنی مقاومت در برابر فیلترینگ اینستاگرام و ... بر موقعیت او در میان مردم و بویژه جوانان افزودند و بقول معروف "از قضا سرکنگبین، صفرا فزود".
این شتابزدگی از آنجا هم ناشی می شود که شور رئیس جمهور نظامی با تغییراتی که در کاخ سفید بوجود آمد فعلا خوابیده و بخت رئیس جمهور غیر نظامی بیشتر شده است. اگر در روزهای آینده پشت پائی هم برای علی لاریجانی بگیرند، معلوم میشود که از ترکیب "لاریجانی- ظریف" هم وحشت زده اند و بخشی از حملات و حتی هتاکی های اخیر نسبت به ظریف نیز در واقع ناشی از همین وحشت است. آنچه مسلم است، انتخابات 1400 به آن سادگی و بی اعتنائی مردم که باعث تشکیل مجلس یازدهم شد برگزار نخواهد شد.


به جرم اختلاس و جاسوسی

قائم مقام قالیباف

 به 30 سال زندان محکوم شد


دو انفجار انتحاری در بغداد

دهها کشته و مجروح به جای گذاشت

تازه ترین فیلم از دو انفجار انتحاری در بغداد، دلیل پر تلفات بودن این انفجار را نشان میدهد. انفجار ها در میدان الطیران در شهر عزیز بغداد روی داد و شمار کشته شدگان در ابتدا 16 تن اعلام شد اما بتدریج این آمار بالا رفت. دهها تن نیز بشدت مجروح شدند. دولت عراق انگشت اتهام را متوجه داعش کرد و در یک تصمیم فوری مقامات امنیتی عراق را برکنار و افراد تازه ای را جایگزین آنها کرد. برخی احزاب نزدیک به جمهوری اسلامی سعی کردند عربستان را عامل این انفجار معرفی کنند واین در حالی است که عربستان در دوران اخیر بیشترین تلاش را کرده تا با دولت عراق رفتاری متحدانه داشته باشد تا پای ایران را ازعراق قطع کند. بنابراین، بسیار بعید به نظر میرسد که این اتهام حتی اندکی جدی تلقی شود. اگر این انفجار با هدف پر و بال گرفتن دوباره گروه های شبه نظامی عراق که اغلب آنها وابسته به ایران هستند صورت گرفته باشد یک فاجعه دیپلماتیک برای جمهوری اسلامی است. هیچ پیشداوری نمی توان و نباید کرد تا دولت عراق اطلاعات دقیق را منتشر کند. بدنبال این انفجارها آیت الله سیستانی بیانیه ای صادر کرد و در آن تاکید کرد: یک بار دیگر تروریست‌های وحشی در یک صحنه وحشتناک که هر وجدان زنده‌ای را به درد می‌آورد، با دو انفجار همزمان یک تجمع غیرنظامیان بی گناه در میدان الطیران در شهر عزیز بغداد را هدف قرار دادند که دهها شهید و چندین برابر آن زخمی برجای گذاشت. از نهادهای امنیتی ذیصلاح می خواهیم تا تلاش‌های خود را بیشتر کرده و کوشش بیشتری را در راه حفظ امنیت و خنثی سازی نقشه‌های دشمنانی که در کمین این مردم مظلوم نشسته‌اند، مبذول دارند.


سرمقاله 772

امید مردم ایران، بار دیگر

متوجه تحولات از داخل شده


"نوالنی"،را به‌روسیه فرستادند

تا تبدیل به "یلتسین" دوم شود!

نعمت بوستانی


عنوان اول پیک نت اول بهمن

عده ای در ج. اسلامی از تکنولوژی اتمی "کلاهکش" را میخواهند!


اعلام ممنوعیت خرید فایزر به این خبردامن زده

مصباح یزدی با واکسن "فایزر"

دار فانی را وداع گفت؟


حریق ها بار دیگر در ایران شروع شد!


دبیر سرویس اجتماعی روزنامه

همشهری خود را با "گاز" کشت!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه درباره کلاهک اتمی و همچنین گزارش مربوط به خودکشی "شیده لالمی" روزنامه نویس روزنامه همشهری هر کدام با نزدیک به 8 هزار و 500 خواننده روی تلگرام بیشترین مخاطب را داشتند. اما روی فیسبوک پیک نت خوانندگان آن سلیقه دیگری داشتند و بیشترین خواننده را ترجمه سخنان رهبر حزب کمونیست روسیه درباره "ناوالنی" داشت به گونه ای که رکورد آمار خوانندگان فیسبوک پیک نت در چند ماه اخیر را شکست. همین مطلب روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران