سرمقاله 774

ج. اسلامی با دو جابجائی

در آینده نزدیک روبروست!

 

برای پیشگیری از جهش دوباره کرونا

خروج‌ ازتهران و ورود به‌تهران

درتعطیلات 22 بهمن ممنوع شد

(پیک هفته ۱۰۹) 15 بهمن ماه 1399  - 3 فوریه 2021

 pyknet100@gmail.com


15-14 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


15-14 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


15-14 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


15-14 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


15-14 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


15-14 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 15 بهمن

اوباش تنها درمحله‌ها نیستند

 درمجلس هم جمع شده اند!

آن که صدایش را می شنوید، کریمی قدوسی فرمانده اسبق بسیج خراسان است که در چند دوره و از جمله مجلس کنونی بعنوان نماینده مردم مشهد به مجلس راه یافته است. عضو رهبری جبهه پایداری است و آنها که برای فحاشی هایش به ظریف در مجلس پامنبری می خوانند نیز از زنگوله های همین جبهه اند. مجلسی که با کمترین شرکت مردم در شهرهای بزرگ (از جمله درتهران و اصفهان زیر 10 در صد واجدین شرایط رای) در انتخابات سالی که رو به پایان است تشکیل شد و اکنون 10 ماه از عمر آن می گذرد. این مجلس طی 10 ماهی که از تشکیل آن می گذرد یگانه فعالیتش تخریب دولت و کارشکنی علیه آن بوده است. این مجلس کلاهک اتمی می خواهد!

بخش مهمی از جنجال آفرینی  ها و کارشکنی های مجلس علیه دولت با  این هدف صورت می گیرد که به مردم و راس نظام نشان بدهد اگر رئیس جمهوری همسو و همآهنگ با این مجلس بر سر کار نیآید، چوبی که لای چرخ دنده دولت روحانی است، لای چرخ دنده دولت بعدی هم خواهد بود. این خود یک نوع تهدید رهبر جمهوری اسلامی نیز هست تا مبادا چرخشی با هدف جلب مردم به پای صندوق های رای بکند و تن به انتخاب رئیس جمهوری بدهد که ادامه دولت روحانی باشد.

همه اینها در شرایطی است که اکنون کشور ما، زیر فشار اقتصاد تجاری و غیرتولیدی، زیر فشار بلعیده شدن بودجه توسط نهادهای بی خاصیت حکومتی و بالاخر زیرفشار تحریم‌های ایالات متحده امریکا در یکی از سخت ترین و دشوارترین شرایط اقتصادی تاریخ خود قرار گرفته است. در این شرایط حداقل کاری که از این مجلس مدعی معیشت مردم بر می آمد آن بود که بودجه نهادهای مذهبی و حکومتی و حوزه‌های لاکچری علمیه را قطع کند و از سوی دیگر کارتل‌ها و هلدینگ‌های تجاری- مذهبی مانند آستان قدس، بنیاد مستضعفان، بنگاه‌های اقتصادی سپاه و گردانندگان اتاق بازرگانی را ناگزیر به پرداخت مالیات کند. در حالیکه در دستکاری‌های مجلس استصوابی در بودجه نه از این خبری هست و نه از آن.

از جمله نهادهایی که مجلس می توانست بودجه آن را به نفع معیشت مردم کاهش دهد برای مثال بنیاد به اصطلاح فرهنگی "جامعه المصطفی العالمیه" است که سالانه ۲۵۶ میلیارد تومان بودجه و کمک دولتی دریافت می کند. این جامعه اگر ۵۰۰ مدیر هم داشته باشد که حقوق نجومی دریافت کنند در سال به این بودجه نیاز نخواهد داشت. یا موسسه مصباح یزدی در سال ۲۸ میلیارد تومان بودجه می گیرد. یا بودجه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، یا بودجه بیش از ۳۵۰ میلیارد تومانی شورای عالی حوزه‌های علمیه، یا نزدیک به ۳ میلیارد تومان بودجه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، یا بودجه ۲۲ میلیارد تومانی ستاد احیای امر به معروف که زوری که برای راه‌اندازی آن در خیابان‌ها می زنند در واقع نه برای احیای امر به معروف بلکه برای افزایش بودجه و بخور بخور بنام آن است! چرا مجلس استصوابی بودجه سازمان تبلیغات اسلامی احمد جنتی و مجمع اهل بیت علی اکبر ولایتی و بنیاد سعدی حداد عادل و موسسه پرتو ثقلین و جشنواره عمار و هیئت رزمندگان و صالحین و ستاد نماز جمعه و جامعه وعاظ و تشکل مداحان و ... دهها و صدها موسسه و نهاد مفت خور و بیکاره پرور دیگر را قطع نمی کند و برعکس بودجه آنها را افزایش هم می دهد؟

اینست ماهیت مجلسی که رهبر جمهوری اسلامی هنوز "نه به دار بود و نه به بار"، آن را انقلابی ترین و بهترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی اعلام کرد و حتی چند ماه منتظر نماند تا ببیند چه دسته گلی بیت او با همکاری شورای نگهبان به آب داده است!


مبارزه با رانت، کاهش تورم و تقویت پول ملی

بودجه چه محورهائی دارد

که مجلس آن را رد کرد!


مصاحبه ظریف با کریستین امانپور

مناسبات ایران و امریکا

میتواند ظرف 24 ساعت تغییر کند!


موج جهانی استفاده از واکسن اسپوتنیک وی

در ایران از پنجشنبه واکسیناسیون

با اسپوتنیک وی شروع می شود


اطلاعیه عمادالدین باقی

علیه دام های امنیتی!

عمادالدین باقی (پژوهشگر) که ماموران اطلاعات سپاه با مجوز قوه قضائیه (پیوند را توجه کنید) به خانه اش وارد شده و وسائل و تجهیزات کامپیوتری او را به این دلیل و بهانه که او و چند تن دیگر سرگرم ساختن مستندی درباره زندگی آیت الله منتظری بودند بردند، روز گذشته یک اطلاعیه منتشر کرد. متن اطلاعیه گویای آن یورش و ادامه آن برای به دام انداختن دیگران است.


راه توده 774 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 774 (چهارشنبه 15 بهمن ماه 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دو کشاکش پیوسته به هم بر سر جانشین رهبری و انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارد. بخش سوم از خاطرات محمد علی عموئی دبیر کمیته مرکزی و عضو هیات سیاسی حزب توده ایران (پس از انقلاب 57) که با نام "صبر تلخ" در سه جلد منتشر شده را دراین شماره می خوانید. همچنین در این شماره مطالبی در ارتباط با مسائل ایران و جهان می خوانید با عناوین زیر:

خواب وخیال های مجلس  استصوابی، چین و روسیه پیشتازان واکسن کوید 19 در جهان، انگیزه های اجتماعی حمله به کاپیتول را نباید حمایت از ترامپ فهمید، تقسیم روسیه دو گام پس از نابودی اتحاد شوروی و نقش گورباچف، سکوت رسانه ای درباره اثرات کرونا در کشورهای افریقائی، گفتگوی تلفنی بایدن و پوتین، اروپا و امریکا در واکسیناسیون علیه کرونا عقب مانده اند و بالاخره بخش دیگری خاطرات تاج الملوک همسر رضاشاه و مادر محمدرضا شاه که این بار درباره سینه زنی و دسته های سینه زنی قزاق ها به رهبری رضا شاه است اختصاص دارد.


فرشاد مومنی

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس

کشور را به سمت پرتگاه میبرد!


انگیزه مردم برای روسیه ستیزی چیست؟

خرید واکسن از روسیه

با فرمان رهبر سیاسی شد!


عنوان اول پیک نت 14 بهمن

ماراتن نظامی ها

در میدان ناامیدی 1400


در گزارش مراسم هفته فجر

حسن خمینی چه گفت

که سیما سخنانش را قطع کرد


رابطه فرار مالیاتی با پولشوئی و مخالفت با "فاتف"

آنها که از مالیات می گریزند

و آنها که مالیاتشان را میدهند!


دفاع آسمانی ایران  ضعیف است

سامانه "رزونانس" ایران

چرا حریف اف 35 اسرائیل نشد؟


عنوان اول پیک نت 13 بهمن

اسرائیل با قبول هر خطری
نمی خواهد "برجام" زنده شود!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر قطع سخنرانی حسن خمینی در سیمای جمهوری اسلامی در شماره روز گذشته پیک نت نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام داشت. اما پر خواننده ترین مطلب روی فیسبوک پیک نت روز گذشته گزارش خبری مربوط به رقابت نظامی ها برای رسیدن به کاخ ریاست جمهوری بود که روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران