زنگ بیداری در جبهه راست ج. اسلامی

مرتضی نبوی: بجای بگیر و ببند

باید دولت را الکترونیک کرد!

 

ژست های انتخاباتی

شرط ابراهیم رئیسی برای

باز نکردن در زندانهای ایران

(پیک هفته ۱۰۹) 28 بهمن ماه 1399  -16 فوریه 2021

 pyknet100@gmail.com


28-27 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28-27 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28-27 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28-27 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


28-27 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


28-27 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 28 بهمن

برخی ها در ج. اسلامی

حقیقت را اواخرعمر میگویند!

در جمهوری اسلامی هستند چهره هائی که در دوران کهولت، بخش اندکی از آنچه را که در جوانی باید می گفتند ، تازه یادشان می آید که باید قبل از رفتن ابدی بگویند. حبیب الله عسگراولادی دبیرکل و پدر خوانده حزب موتلفه اسلامی در ماه های پایانی عمر خود گفت: «من باید آن دنیا پاسخگو باشم. نمی توانم اینجا نگویم که موسوی فتنه گر نیست و بعد از این دنیا بروم.» با این اظهار نظر بقایای رهبری موتلفه اسلامی رو ترش کردند، اما بیش از این نتوانستند علیه او کاری بکنند. شاید هم فرصتش را نیافتند، زیرا عسگراولادی که وزیر بازرگانی دولت میرحسین موسوی بود اندک زمانی پس از آن اظهار نظر فوت کرد. هاشمی رفسنجانی نیز نمونه دیگری بود. او از سال 88 به بعد اندک اندک دهان به واقعیات گشود و به همان نسبت نیز مغضوب شد. رهبر جمهوری اسلامی در پیام تسلیتی که بمناسبت استخر مرگ شدن او منتشر کرد همین نکته را در این جمله گفت: «هاشمی با ما بود، اما کم کم دور شد». او راست گفت، هاشمی کم کم از گذشته خود دور شد.

هاشمی طباء نیز (مانند مرتضی نبودی که در همین شماره پیک نت خلاصه مصاحبه اش را می خوانید) از دولتمردان قدیمی جمهوری اسلامی است، که از سال 96 به بعد، یعنی پس از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، بتدریج دهان به واقعیات گشود. در تازه ترین اظهار نظرش، درباره شعار مرگ بر روحانی و مرگ بر جهانگیری در جریان سفر جهانگیری به جنوب گفت:

به رغم رد طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در کمتر از ۲ هفته قبل، روز گذشته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد که این طرح در هفته جاری در دستور کار مجلس است تا مجدداً‌ بررسی شود. پیش از این مدافعان و طراحان اولیه طرح خبر داده بودند که با جمع‌آوری ۵۰ امضاء دوباره طرح را تحویل هیات‌رئیسه مجلس داده‌اند. جبهه پایداری نیز روز بعد از عدم توفیق این طرح در صحن مجلس در بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از این مساله خواستار بررسی دوباره موضوع شد.

(انگیزه نهائی این طرح ترساندن نمایندگان از علنی کردن رای آنها و در نتیجه همراهی اجباری آنها با طرح هائی است که بنام "قدرت" در مجلس مطرح می شود- پیک نت)

هاشمی‌طبا، درباره اصل و محتوای طرح شفافیت آرای نمایندگان گفت: اگر قرار است شفافیت درباره رأی و تصمیمات باشد، باید همه این شفافیت را داشته باشند و مساله تنها به رأی نماینده در مجلس محدود نشود. به عنوان مثال شورای نگهبان و تشخیص مصلحت هم باید در زمینه آرای خود شفاف عمل کنند. از سویی این طرح استقلال رأی نمایندگان را از بین می‌برد، یک ایراد عمده دیگر در این طرح این است که مبنای تصمیم‌گیری نماینده برای رأی دادن یا ندادن به طرح، منفعت یا تهدید و تطمیع می‌شود؛ یعنی باید تابع نظر گروه‌هایی باشند که یا نماینده را تهدید و یا تطمیع می‌کنند.

آنها که روی تصویب این طرح پافشاری می کنند ظاهراً جریان‌هائی هستند که رهبری گروه‌های فشار را در دست دارند. اخیراً که آقای جهانگیری به سفری رفته بود در تجمعات گروهی بی‌سیم به دست به دولت و رئیس‌جمهور ناسزا می‌گفتند؛ اینها مردم نیستند اینها وابسته به گروه های خاص سیاسی هستند.


اجلاس اصلاح طلبان برای انتخابات

اگر علی لاریجانی نامزد 1400 شود

اصلاح طلبان به او رای خواهند داد؟


تا 10 روز آینده

ایران و امریکا بیانیه مشترک

درباره بازگشت به برجام میدهند؟


در تهران این تجمع در برابر مجلس برگزار شد

تجمع اعتراضی بازنشستگان

مقابل ‌تامین اجتماعی‌ شهرهای‌ایران


وزیر اطلاعات مدعی شد

عامل اصلی تدارک ترور

فخری زاده از ایران گریخته


عنوان اول پیک نت 27 بهمن

مردم ایران 30 سال

از حکومت جلو افتاده اند!


فیسبوک دست از سر "پیک نت" بر نمی دارد!

فیسبوک ما را (پیک نت) خسته کرده است. یکبار دیگر از صبح دیروز (یکشنبه) با یک توضیح دست و پا شکسته فیسبوک پیک نت را برای تقریبا 3 روز قفل تنبیهی کرده اند. آن توضیح چنین است:

«این ویژگی موقتاً مسدود شده است

شما به تازگی چیزی پست کردید که خط ‌مشی‌های فیسبوک را نقض می‌کند. بنابراین به طور موقت استفاده از این ویژگی برای شما مسدود شده است. برای اطلاعات بیشتر، از مرکز راهنمایی دیدن کنید.

برای جلوگیری از مسدود شدن دوباره، لطفاً حتماً «استاندارد‌های انجمن» فیس‌بوک را بخوانید و با مفاهیم آن آشنا شوید. قطع دسترسی برای ‏۲‏ روز و ‏۲۳‏ ساعت دیگر فعال خواهد بود.»

برای ما ننوشته اند که چه چیزی را منتشر کرده ایم که با باصطلاح استانداردهای فیسبوک نمیخواند؟

این سومین بار طی ماه های گذشته است که فیسبوک سعی می کند "پیک نت" را فلج کند. ما دوبار از نو فیسبوک برای پیک نت ساختیم، دستور دادند یک اسم بعنوان صاحب این فیسبوک اعلام کنیم که کردیم، گفتند صاحب حساب باید کارت شناسائی اش را عکس گرفته و دراختیار ما بگذارد که چنین نیز کردیم به این امید که فیسبوک دست از سر ما بردارد اما می بینید که دست بر نداشتند! در این فاصله 5 هزار دوست فیسبوک پیک نت حذف شدند. آدرس ای میل ما تغییر کرد، فرم و شکل استاندارد فیسبوک پیک نت بهم خورد، آرشیو آن از بین رفت و...

شاید شیر ناپاک خوردگانی در فیسبوک مرتب علیه ما فعالیت می کنند و یا از ما بدتران از بیرون به فیسبوک فشار می آورند! بهرحال از امروز (یکشنبه شب تا سه شنبه شب نمی توانیم مطالبی را که روی سایت و کانال تلگرام پیک نت منتشر می شود را روی فیسبوک پیک نت نیز منتقل کنیم.


آنها که نام نیکشان

سینه به سینه نقل می شود


حریق در نیشکر هفت تپه

سنگر مبارزات صنفی کارگران

قسمتی از کارخانه نیشکر هفت تپه روز گذشته دچار اتش سوزی شد. ادعا شده که دلیل حریق جرقه و آتش گرفتن کمپرسور هوای نیروگاه کارخانه بوده است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه که درسالهای اخیر یکی از استوارترین سنگرهای مبارزات صنفی کارگران بوده با ۲۴ هزار هکتار وسعت زمین‌های کشاورزی و کارخانه و حدود پنج هزار و ۵۰۰  کارگر رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در ۱۵ کیلومتری شهر شوش در شمال استان خوزستان واقع است.


خلاصه مصاحبه حسین مرعشی

قالیباف طی یکسال عملا

تبدیل شد به مهره ای سوخته!


شلیک اخطار مسکو

اتحادیه اروپا را هدف گرفت!

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 26 بهمن

پیچیده ترین انتخابات
در خرداد1400 برگزارمی‌شود


مصاحبه انتخاباتی سخنگوی سپاه

سپاه برای انتخابات 1400

نامزد ریاست جمهوری ندارد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (مردم ایران 30 سال از حکومت جلو افتاده اند) روی کانال تلگرام این روزنت با بیش از 5 هزار و 500 خواننده بیشترین مخاطب را داشت. متاسفانه فیسبوک پیک نت بدلیل سه روز قفل آن توسط فیسبوک، به روز نشد و آمار خوانندگان آن را نداریم.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران