سردار پرحرف، نقدی:

طی 30 سال، 17 میلیارد دلار

درمنطقه هزینه نظامی کردیم!

 

وزیر نفت:

چاره ای جز مصرف

مازوت در انبار مانده نداریم!

(پیک هفته ۱۰۹)   15 دی ماه 1399  - 4 ژانویه 2021

 pyknet100@gmail.com


15-14 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


15-14 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


15-14 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


15-14 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


15-14 دی

منتخب اخبار ورزشی


15-14 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 15 دیماه

سیاست های ج. اسلامی

اسرائیل‌را تقویت‌کردیا تضعیف؟

سردار حسین علائی که از طیف فرماندهان نسبتا منطقی و کمتر شعاری و رجز خوان سپاه است (در گذشته فرمانده نیروی دریائی سپاه بوده و اکنون استاد دانشگاه سپاه است) در مصاحبه ای که با روزنامه همشهری درباره ترور قاسم سلیمانی کرده گفته است:

آمریکا به‌دنبال افزایش امنیت و بقای اسرائیل است و سالانه میلیاردها دلار برای تقویت توان نظامی اسرائیل هزینه می‌کند. اگر جبهه مقاومت نبود اسرائیل هنوز هم هر شب خواب گسترش سلطه خود را در کشورهای همجوار می‌دید، ولی با توسعه اندیشه مقاومت، نوار غزه از سلطه اسرائیل رهایی یافته است و مردم کرانه باختری نیز در فکر چگونگی بیرون راندن ارتش اشغالگر از سرزمین خود هستند؛ بنابراین تصور آمریکا بر این بود که با وجود افرادی مثل حاج‌قاسم نمی‌تواند به‌ راحتی برنامه‌های خود را برای مسلط کردن اسرائیل بر مقدرات کشورهای عربی تحقق بخشد و دست به ترور علنی او زد.

ترور توسط پهپادهای آمریکایی انجام شد درحالیکه او مهمان رسمی دولت عراق بود. البته سال‌هاست که عراق در اشغال نظامیان آمریکاست. کنترل آسمان و فرودگاه‌های عراق عملا در اختیار ارتش آمریکاست. آمریکا پایگاه‌های نظامی بزرگی در عراق احداث کرده است و برای رفت‌وآمد به عراق از دولت این کشور اجازه نمی‌گیرد. البته گاهی بعضی از ورود و خروج نظامیان و سلاح‌ها و تجهیزات نظامی خود را به اطلاع مقامات دولت عراق می‌رساند، ولی این به مفهوم کسب مجوز از دولت عراق برای ورود تجهیزات و نفرات نظامی به آن کشور نیست؛ بنابراین احتمال اینکه دولت عراق از ورود پهپادهای ترور به عراق مطلع بوده است، وجود دارد، ولی معلوم نیست که نخست‌وزیر آن کشور از قصد آمریکا برای ترور فرماندهان ایرانی و عراقی اطلاع داشته است. اما واضح است که دولت عراق خبر برنامه حمله ایران به پایگاه عین‌الاسد را (در همآهنگی با  ایران) از قبل به آمریکایی‌ها اطلاع داده و موجب شده تا نظامیان آمریکایی قبل از شروع حمله موشکی به پناهگاه‌های امن بروند و از آسیب در امان باشند. الان هم دولت عراق با اشاره آمریکا قرارداد بزرگی را با عربستان امضا کرده است و در عین حال از پرداخت پول‌های ایران خودداری می‌کند.

(حتی امثال سردار علائی نیز نمی خواهند به روی خود بیآورند که "حماس" دو سره بار می کند، اسرائیل براثر سیاست های غلط جمهوری اسلامی برای نخستین بار در خلیج فارس ظاهر و مستقر شده است و این درحالی است که در کردستان عراق و آذربایجان نیز حضور دارد. درعین حال که درباره مناسبات دولت عراق و امریکا اشارات درستی را مطرح می کند و از متهم کردن بی مدرک و سند( مانند شریعتمداری در کیهان و یا امثال نقدی و بقیه این طیف) نخست وزیر عراق پرهیز می کند، نمی گوید که قبل از حمله موشکی به "عین الاسد" این حمله به دولت عراق اطلاع داده شد تا امریکائی ها فرصت جابجائی و گریز از تلفات راداشته باشند. حقیقت اگر کامل و نه یکسویه گفته شود آنوقت به دل مردم می نشیند. این را هنوز طیف  های نظامی و غیر نظامی جمهوری اسلامی نمی خواهند بپذیرند و به همین دلیل اعتمادها نسبت به آنچه مقامات نظامی و غیر نظامی می گویند فرو ریخته است. بویژه که رجز خوانی و نوحه خوانی و خطبه خوانی تبلیغاتی هم در بوجود آمدن این بی اعتمادی نقش مهمی داشته است.)


سرلشگر رحیم صفوی:

دشمن را نباید دست کم گرفت

امیدوارم تا رفتن ترامپ اتفاقی نیفتند!


هاشمی طبا:

در مناظره انتخاباتی 88 میان

موسوی و احمدی نژاد، صداقت پیروز شد


رای "ممتنع" قابل تفسیرعراق به پیشنهاد امریکا

دوری دولت عراق

از ج. اسلامی شتاب گرفته است


تفکرارتجاعی او علیه منافع ملی بود

مصباح یزدی با انقلاب 57 نبود

پس از خمینی سوار موج شد!


عنوان اول پیک نت 14 دیماه

رهبر بموجب کدام مصلحت
حکم حکومتی به مجمع مصلحت نمیدهد؟


خیز دوباره ترامپ برای ماندن در کاخ سفید

زیر دریائی حمله نظامی

ممکن است از عمق به سطح بیاید


دادگاه "جولیان آسانژ" بنیانگذار

"ویکی لیکس" فردا برپا می شود

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


گوشه دیگری از نتایج تحریم ها

هوای آلوده از سوخت "مازوت"

خطر "کرونا" را در تهران 8 برابر کرده


هشدار وزیرخارجه روسیه

برای همکاری نظامی روسیه

با ایران هیچ محدودیتی وجود ندارد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

یادداشت "مصباح یزدی با انقلاب 57 نبود پس از خمینی سوار موج شد! " از میان مطالب روز گذشته پیک نت، با نزدیک به 6 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت بیشترین مخاطب را داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 14 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.: اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران