مصاحبه روزنامه شرق با عالی پیام (هالو)

سالهای خبرنگاری و فیلمبرداری

پابهپای احمدشاه‌مسعود درپنجشیر

 

نباید اجازه داد جمهوریت حذف شود

نامه آیت الله خوئینی ها

خطاب به مردم و فعالان سیاسی

(پیک هفته ۱۰۹) 3 مهر ماه 1399  -  24 سپتامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


3-2 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


3-2 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


3-2 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


3-2 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


3-2 مهر

منتخب اخبار ورزشی


3-2 مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 3 مهر
مردم به‌هوش‌باشند که‌می‌خواهند
ریاست جمهوری را حذف کنند

آیت الله موسوی خو‌ئینی‌ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز و بنیانگذار روزنامه توقیف شده "سلام" روز گذشته نامه دوم و سرگشاده خود را این بار نه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی بلکه خطاب به ملت ایران منتشر کرد. او با ابراز نگرانی از قهر مردم از صندوق های رای در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نوشت:
ریاست جمهوری نهادی است که با همه آنچه دستگاه های مسئول و غیرمسئول به هنگام انتخابات بر سرش آوار کرده و می کنند باز هم نماد جمهوری است، و همین هم آرامش را از گروهی گرفته است و می‌خواهند با هر بهانه‌ای آن را از ساختار نظام حذف کنند و نمی‌دانیم چه خواب‌هایی برای پس از آن دیده‌اند. همین دلیل کافی است که همهٔ فعالان سیاسی و گروه‌ها و احزاب و انجمن‌ها و دیگر تشکل‌هایی که دل در گرو جمهوری اسلامی دارند فعالانه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند تا این نهاد و نماد جمهوریت مستحکم‌تر از پیش بماند و خیال محو آن را از سر خام‌اندیشان و احیاناً بدخواهان بیرون برود. بی‌تردید مسائلی هست که پیش از طرح قضیهٔ انتخابات باید به آن‌ها توجه شود و بنده در نامهٔ مورخ ۹۹/۴/۷ (نامه سرگشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی) به یکی از آن‌ها اشاره کردم، یعنی ضرورت آزادی اظهارنظر تحلیلگران و صاحب‌نظران دربارهٔ مسائل مهم کشور و تصمیمات گرفته‌ شده یا تصمیماتی که گرفته می‌شود. در این‌صورت معلوم خواهد شد که کدام‌یک از آن‌ها درست بوده و از کدام تصمیم، کشور به چنین وضع آشفته‌ای رسیده است و فقر و تنگ‌دستی به اندازه‌ای شده که توان تدبیر معیشت را از خانواده‌ها و سرپرستانشان ربوده است و وادارشان کرده که گاهی تن به هر کاری بدهند تا بتوانند به زندگی آکنده از حسرت و اندوه و ناداری خود ادامه دهند.
گفته می‌شود یکی از علل عدم مشارکت بعضی گروه‌ها و برخی فعالان سیاسی رفتار ناصواب نهادهای مسئول و غیرمسئول و دخالت‌های ناروای آنان در تمام مراحل انتخابات است. بنده این نگاه را تخطئه نمی‌کنم؛ اما آیا نباید به همین علت در انتخابات مشارکت فعال داشت تا هرچه بیشتر این رفتارها و دخالت‌های ناروا آشکار شود و ملت را به تصمیمی مناسب برساند؟ اگر دیگران مرتکب رفتارهای ناصواب و دخالت‌های ناروا شده‌اند، چرا ما صحنه را ترک کنیم؟ آیا عرصه را ترک می‌کنید تا معلوم نشود که آنان چه بر سر انتخابات می‌آورند؟
بی توجهی به انتخابات ریاست جمهوری قطعاً اوضاع آشفته و نابسامان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را نه‌ تنها به سامان نمی‌رساند که بدتر از آنچه هست می‌کند. نهاد ریاست جمهوری تنها نهادی است که، در قوارهٔ سایر جمهوری‌های دنیا، نماد جمهوریت نظام است و برخلاف انتخابات خبرگان رهبری (که آن هم مشکلاتی دارد و باید در زمان دیگری به آن پرداخت) یک انتخابات صنفی نیست. (متن این نامه بصورت جداگانه در همین شماره پیک نت منتشر شده است)


سرمقاله 756

موسوی در حصر پیر شد

اما بیانیه های 88 او

هنوز جوان و به روز است!


وکیل سابق نجفی شهردار اسبق تهران

نوید افکاری با امضای رئیس

قوه قضائیه باید اعدام شده باشد

علائمی که قاضی منصوری در بدنش داشت، در جسد او یافت نشد! میترا استاد با سلاح کمری نجفی به قتل نرسیده است.


خبرهای بلاروس- گزارش نوید بوستانی

لوکاشنکو: مخالف خصوصی سازی نیستیم

مخالف غارت مملکت و مردم هستیم!


میزگردی متفاوت

درباره جنگ ایران و عراق

انجمن سخن که مدتی پیش "شب سایه" را ترتیب داده بود، اینبار بمناسبت سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق یک میز گرد متفاوت با شرکت شماری از کسانی که مستقیما نه تنها شاهد بلکه نقش آفرین در آن جنگ و دفاع از ایران در برابر ارتش صدام حسین بوده اند ترتیب داده است. از جمله سردار حسین علائی اولین فرمانده نیروی دریائی سپاه و ناخدا محمد حقیقت از افسران ارشد نیروی دریائی در دوران فرماندهی دریادار افضلی فرمانده نیروی دریائی پس از انقلاب. اولی در ایران است و از لباس سپاهی بیرون آمده و تحلیلگر سیاسی شده و دومی مهاجر سیاسی است و در خارج از کشور سیر و سرگذشت جمهوری اسلامی و تحولات نیروی دریائی را دنبال می کند. این میز گرد قرار است فردا شب مطابق تصویری که می بینید پخش شود.


راه توده 756 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 756 (3 مهر ماه 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به روز بودن بیانیه های میرحسین موسوی پس از کودتای 88 دارد که علیرغم پیر شدن موسوی در حصر آن بیانیه ها همچنان به روز است. نگاهی به جرم های حکومتی حزب توده ایران از بدو تاسیس آن گزارش اول این شماره است. در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین:

مخالفت قاطع حزب توده ایران با ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر به روایت اسناد حزبی، جمهوری اسلامی بر سر دو راهی راه حل های بحران، نگاهی به تاریخ مبارزات توده ای برای حقوق زنان در ایران، ترامپ به قیمت جنگ دریائی با ایران می خواهد در کاخ سفید بماند؟، مذهب عامل تعلق ملی مردم در یک کشور نیست (مقاله ای از زنده یاد امیر نیک آئین عضو هیات سیاسی حزب توده ایران)، جمیله صدیقی و هما هوشمند راد دو کوشنده حقوق زنان درایران، مادر آلمان ها تسلیم پدر خوانده شده، فرانسه می خواهد ترمز دستی ماشین جنگی ترکیه را بکشد، امریکا سد راه اتحاد آلمان و روسیه، اروپا از امریکا دور و به چین نزدیک می شود، غارت اکرائین در روز روشن و بالاخره مقاله ای به قلم زنده یاد ملکه محمدی عضو کمیته مرکزی حزب توده ایران درباره حقوق زن در ایران.


مصاحبه با کرباسچی

آقای کروبی منتظر شرایط

برای‌اعلامنظردرباره‌انتخابات‌است


هر ماه 6 میلیون در روسیه تولید می شود

واکسن کرونا "اسپوتنیک وی"

چه زمانی به ایران خواهد رسید؟


عنوان اول پیک نت 2 مهر

انفجار دیروز در لبنان

شبیه انفجارهای اخیر ایران بود


مصاحبه سخنگوی دولت

انفجار سایت اتمی نطنز

نتیجه خرابکاری از داخل بود!


اعلام آمادگی خاتم الانبیاء جدی است

از شواهد آشکار است که

"سمنان" پایتخت ایران می شود


رئیس‌جمهور چین در سازمان ملل:

ساختار نظام جهانی باید اصلاح

و چند صدائی حاکم شود!


مافیاها برای نظام تره هم خرد نمی کنند

"پراید" قاچاقی و بدون مالیات

تولید و به مشتری ها فروخته می شود


انتخابات ریاست جمهوری همین سرنوشت را دارد؟

از 800 هزار واجدین رای

تنها 4 هزار نفر رای دادند!


عنوان اول پیک نت اول مهر ماه

آیا تغییر سیاست های مهمی
در ج. اسلامی در پیش است؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر زمزمه انتقال پایتخت به سمنان روی تلگرام با نزدیک به 6 هزار و پانصد خواننده پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز پر خواننده ترین مطلب بود و روی 7 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران