اعلام آمار رسمی

امار قربانیان کرونا در ایران

دریک روز به 132 نفر رسید

 

نامه کادر درمانی ایران به مراجع

مراسم عزاداری محرم

می تواند به فاجعه ختم شود

(پیک هفته ۱۰۹)  19 مرداد ماه 1399  -  9 اگوست 2020

 pyknet100@gmail.com


18-15 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18-15 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18-15 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18-15 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


18-15 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


18-15 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 مرداد

آیا تفاهمی بزرگ

و گشایشبحران درپیش است؟

چند خبر درکنار هم معنای نوعی مذاکرات و تفاهم پنهان میان ایران و امریکا را تداعی می کند. نخست وعده روحانی برای گشایش وضع اقتصادی ایران در چند روز آینده. خبری که رئیس دفتر او "واعظی" نیز نه تنها آن را تائید کرد بلکه زمان آن را "یکی دو روز آینده" اعلام داشت. همین وعده را قالیباف نیز که خود را شتابزده به سیمای جمهوری اسلامی رسانده و در شبکه 2 ظاهر شده بود اعلام کرد تا مبادا از روحانی عقب بیفتد! رایزنی ها درباره این خبر و این گشایش اقتصادی اغلب به پیوستن کامل ایران به کنوانسیون مبارزه با پولشوئی و مبارزه با تروریسم "فاتف" ختم شد. پیوستنی که قفل بسته شده بانکهای خارجی را به سود ایران می تواند باز کند. اما ظاهرا گشایشی که قرار است بزودی اعلام شود فراتر از پیوستن به "فاتف" است. این خوش بینی را آخرین اظهارات رئیس دفتر روحانی "واعظی" با گفتن این جمله عجیب "تحریم ها به پایان خط خود رسیده" کامل کرده است.
در عرصه بین المللی غیر از سخنان روز گذشته ترامپ مبنی بر این که اگر انتخابات ریاست جمهوری امریکا نزدیک نبود با ایران به توافق کامل رسیده بودیم مهم و در ادامه اخبار بالا ارزیابی شده است. تفاهمی که اگر پیش از انتخابات ریاست جمهوری امریکا ممکن شود و ترامپ نیز بشدت به آن نیازمند است و حاضر به دادن امتیازهای بزرگ، برگ مهمی برای او در انتخابات خواهد بود. اما این هنوز همه خبرها نیست. روز گذشته رسانه های لبنانی نیز اعلام کردند:
در سه ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تهران و واشنگتن در آستانه دور جدیدی از مذاکرات فیمابین خود هستند. مذاکرات آمریکا- ایران با قدرت پیش می‌رود و دولت آلمان در این روند که پیشرفت قابل‌توجهی هم پیدا کرده، نقش میانجی را ایفا می‌کند.
مذاکرات فعلی به مراحل پایانی رسیده است؛ اما رسیدن به این مرحله به معنای کاهش تنش و فراهم شدن زمینه آرامش نیست. بلکه در چنین شرایطی اوضاع به حداکثر تشنج خود می‌رسد تا هر طرفی بتواند در پایان مذاکرات دستاوردهای مورد نظر خود را مسجل کند و در این صورت نه‌تنها لبنان، بلکه تمام منطقه نیز تحت تاثیر آن قرار خواهند گرفت.
رایزنی و مذاکرات تلفنی روحانی با برخی مراجع مستقر در قم نیز تنها نمی تواند درارتباط با ماه محروم و ربط آن با شیوع کرونا باشد. همچنان که بر آشفتگی "کریمی قدوسی" نماینده جنجالی مجلس از مشهد که فرماندهی بسیج مشهد را نیز در کارنامه خود دارد بی ربط با تحلیل بالا نیست. او گفت: "روحانی در خط ولایت نیست زیرا بدنبال مذاکره است!" و این درحالی است که بدون تردید هر نوع مذاکره و تفاهمی بدون اطلاع رهبر جمهوری اسلامی انجام نه شده و نه خواهد شد. درحقیقت کریمی قدوسی به نمایندگی از آنها که وحشت دارند در دوران روحانی تحریم ها خاتمه یابد و گشایشی در وضع اقتصادی کشور فراهم آید سخن گفته است. آنها می خواهد تنش تا انتخابات 1400 ادامه یابد و بدنبال آن، رئیس جمهوری از جنس خودشان به این تفاهم و حتی بیش ار آن "سازش با امریکا" دست یابد.


رئیس جمهور لبنان:

انفجار بیروت می تواند اقدامی

تروریستی و یا حمله خارج باشد!


واعظی:

به روزهای پایانی تحریم ها رسیده ایم


سرمقاله 749

ایران با سیاست "بندبازی"

نمی تواند از بحران خارج شود


عنوان اول پیک نت 16 مرداد

تولید داخلی رونق می گیرد

درصورت بازگشت به اصل44اولیه


کمترکسی قبول دارد که این حریق ها اتفاقی است

حریق های زنجیره ای

بهواتیکان شیعیان"نجف"رسید!


دو فیلم انفجار بیروت

و نتایجی که از آن می توان گرفت!


ایران با کوچکترین اشتباه

پل پیروزی  ترامپ میشود!

"فروزنده فرزاد"


ترجمه بخش هائی از فیلم مستند
"15 سالگی ریاست جمهوری پوتین"

روسیه چگونه توانست

بار دیگر روی پای خود بایستد؟

فیلم "15 سالگی ریاست جمهوری پوتین" یک فیلم مستند و با ارزشی است که پیش از هر ایرانی، رهبران جمهوری اسلامی باید آن را با دقت و چندین و چند بار ببینند و چند مترجم زبان روسی آن را به دقت برایشان ترجمه کنند. ما در حد امکانات خودمان، بخش هائی از این فیلم را به فارسی ترجمه کرده ایم. البته مختصر و مفید. این خلاصه را در ادامه می خوانید...


راه توده 749 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 749 (پنجشنبه 16 مرداد 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرارگزفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به بندبازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی دارد. بخش دیگری از خاطرات محسن رفیقدوست را نیز دراین شماره می خوانید. همچنین در همین شماره مقالاتی می خوانید با عناوین: آیا جهموری اسلامی سیاستی منطقی برای مقاوت در برابر امریکا دارد؟، ایران دوراندیشانه نمی خواهد پل پیروزی ترامپ شود، مریم فیروز، زنی که چهره فرهنگی او را باید شناخت، روسیه چگونه توانست بار دیگر روی پای خوئد بایستد؟، روسیه با 30 میلیون کشته از تونل جنگ دوم پیروز بیرون آمد،  علجه اسرائیل برای کشاندن ایران به میدان جنگ، در پیوند چین و روسیه هیچ خللی نباید وارد آید، چین ستیزان درایران به کدام تبلیغات امپریالیستی یاری می رسانند، چرچیل آنگونه که بود نه آنگونه که تبلیغ کردند و بالاخر درس های شورش 15 خرداد.


عنوان اول پیک نت 15 مرداد

انفجاری ویرانگر تر از

حمله هوائی اسرائیل در بیروت


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت پنجشنبه درباره اعتصابات کارگری و ضرورت بازگشت به اصل 44 قانون اساسی پیش از تغییر آن بدستور رهبر جمهوری اسلامی با نزدیک به 8 هزار و 200 خواننده پر مخاطب ترین مطلب روی تلگرام پیک نت بود. آمار خوانندگان تفسیر دو فیلم انفجار بیروت نیز تقریبا خوانندگانی مشابه عنوان اول داشت، هم روی فیسبوک و هم روی تلگرام پیک نت. این دو مطلب به ترتیب روی 10 و 17 فیسبوک خوانندگان آنها به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران