سرمقاله راه توده 750

برای رونق تولید ملی

باید بازگشت به اصل اولیه 44

 

نقش چهار کشور

درانتخابات‌ ریاست‌جمهوری‌امریکا!

فروزنده فرزاد

(پیک هفته ۱۰۹)  23 مرداد ماه 1399  -  13 اگوست 2020

 pyknet100@gmail.com


22-21 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22-21 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22-21 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22-21 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


22-21 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


22-21 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 23 مرداد

شاید "جو بایدن" برنده شود

اما"کملاهریس"رئیسجمهورشود؟

از قدیم گفته اند "تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها". این ضرب المثل، در این روزها درباره انتخابات ریاست جمهوری امریکا و مانورهای ترامپ برای امتیاز دادن به ایران و شایعاتی که درباره برخی تماس ها بر زبانهاست صادق است. عقب افتادن ارائه قطعنامه تجدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی امریکا و تغییراتی که ترامپ برای ارائه آن به شورای امنیت بصورت ناگهانی در این قطعنامه داده از جمله این شایعات است. در طرح جدید ترامپ از 35 پاراگراف تنها 2 تا 4 پاراگراف باقی مانده و  درخواست تحریم فرماندهان سپاه نیز حذف شده است.  همچنین، ترامپ از خواست تجدید تحریم تسلیحاتی تا زمان نا محدود عقب نشینی کرده و در طرح جدید صحبت از  تمدید تحریم‌های تسلیحاتی تا زمانی  است که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد. بند بازرسی از کشتی‌های حامل کالاهای ایرانی نیز از متن قطعنامه جدید حذف شده است.

آیا تفاهمی با روسیه در این ارتباط صورت گرفته؟ آیا با این عقب نشینی ها، ترامپ منتظر واکنش عملی جمهوری اسلامی است؟ او خوب میداند که برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به نوعی مصالحه با جمهوری اسلامی نیازمند است. از سوی دیگر، جو بایدن نامزد دمکرات ها در انتخابات امریکا یک سناتور زن رنگین پوست (از والدینی هندی و جامائیکائی) را بعنوان معاون خود معرفی کرد. گفته می شود او که "کاملا هریس" نام دارد با حمایت هیلاری کلینتون وزیر خارج اسبق امریکا در دولت اوباما و همسر کلینتون رئیس جمهور اسبق امریکا به معاونت جوبایدن انتخاب شد. با توجه به کبر سن جوبایدن، این گمان قوی است که او در صورت پیروزی در انتخابات، از نیمه راه بازماند و معاون او یعنی کاملا هریس سکان ریاست جمهوری را بدست بگیرد. رویدادهای که در دوران ریاست جمهوری "کندی" بوقوع پیوست. کندی ترور شد  و لیندن جانسون معاونش جای او را گرفت و جنگ علیه ویتنام را با عزمی راسخ تر ادامه داد. نیکسون رئیس جمهور دیگر امریکا نیز با رسوائی واترگیت از قدرت کناره گرفت و معاونش "جرالد فورد" جای او را گرفت. شاید این اتفاق تکرار شود و "کاملا هریس" جنون آمیز تر از ترامپ قدرت را در کاخ سفید بدست بگیرد.

در همین ارتباط تفسیر روزنامه اومانیته را در همین شماره پیک نت بخوانید!


12 نفر دستگیر شده اند

تکرار فیلم "داستان وست ساید"

بر سر یک زن مطلقه در سعادت آباد


تفسیر اومانیته از سفر مکرون به بیروت

مکرون با حمایت امریکا

با حزب الله به نیابت از ایران مذاکره کرد!


مصاحبه دختر 35 ساله پوتین

پس از تزریق واکسن کرونا!


راه توده 750 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 750 (23 مرداد 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به اعتصابات کارگری و ضرورت بازگشت به اصل 44 اولیه قانون اساسی و حمایت از سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی اختصاص دارد.  بخش دیگری از خاطرات محسن رفیقدوست نیز در این شماره منتشر شده که مربوط به پیوستن افسران ارتش شاهنشاهی به انقلاب و جمهوری اسلامی است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

نظرات کج پایه ای که بنام چپ تبلیغ می شود، جنبش اعتراضی کنونی مردم، ادامه انقلاب 57 است نه علیه آن، خصوصی سازی یگانه راه صنعتی شدن ایران نیست، لبنان با انفجار بیروت از گذشته خود جدا می شود، از چه زمانی ایرانی ها متوجه عقب ماندگی شدند؟ انفجار بعدی در کدام کشور روی خواهد داد؟، لبنان بدون انفجار بیروت هم منفجر می شد، نقش چهار کشور در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و بالاخره دو یادواره درباره نصرت الله نوح که سه شنبه این هفته چشم بر جهان بست و محمد علی افراشته سردبیر روزنامه طنز سیاسی "چلنگر" که به نوعی خود را شاگرد او میدانست.

تلگرام راه توده:https://telegram.me/rahetudeh


عنوان اول پیک نت 22 مرداد

پوتین ساختن واکسن کرونا
در روسیه را تائید کرد!


چراغ سبز امریکا؟

تعویق ارائه قطعنامه

تجدید تحریم تسلیحاتی ایران


65 میلیارد تومان برای رای منفی

قالیباف و نماینده مجلس دهم

رشوه دهنده و رشوه گیرنده


ترامپ امتیاز میدهد

وعده وزیرخارجه روسیه

برای آشتی کنان "برجامی"


نصرت الله نوح (مرد حافظه ایران)

دور از ایران، زندگی را بدرود گفت!


بیانیه حزب کمونیست لبنان

انفجار بیروت، لبنان را

وارد مرحله ای نوین کرد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین و پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته، گزارش یاشار سلطانی در باره رشوه 65 میلیارد تومانی قالیباف به یکی از نمایندگان مجلس برای دادن رای منفی به تحقیق و تفحص از شهرداری دوران قالیباف بود که روی تلگرام پیک نت نزدیک به 8 هزار خواننده داشت. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 15 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران