هفته آینده نتیجه معلوم خواهد شد

باقری با پیش نویس توافق

خوبومطمئن به تهران بازگشت؟

 

7 میلیارد دلار

گربه رقصانی های کره جنوبی

برای آزاد کردن پولهای ایران

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۰ بهمن  ماه ۱۴۰۰ - ۳۰ ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


 ۹ - ۱۰ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


 ۹ - ۱۰ بهمن

رویدادهای منطقه

 و جهان


 ۹ - ۱۰ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 ۹ - ۱۰ بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


 ۹ - ۱۰ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


 ۹ - ۱۰ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول 10 بهمن

سرنخ احمدی نژاد

در دست چه کسانی است؟

احمدی نژاد، انسان متوهمی که باورش شده در قد و قواره یک ریاست جمهوری است، از بعد از تمام شدن دوران فاجعه بار ریاست جمهوری 8 ساله اش، تبدیل به یک غیب گو و باصطلاح مفسر رویدادهای ایران و جهان شده است. پرت و پلاهائی که می گوید ارزش پرداختن به آنها را ندارد، اما این نکته که پشتش به کجا گرم درحکومت که چنین بی پروا می تازد، ارزش پرداختن دارد. نمایش خیابانی که قریب یکسال پیش در برخی خیابانهای مرکزی تهران از سوی چند مزد بگیر با تابلوی "بیعت با مجتبی خامنه ای" راه انداخت تا حدودی مشخص می کند که او به کدام پشتوانه دلگرم است. آن بیعت خیابانی دو روزی جریان داشت که با بی محلی رهگذاران مواجه شد و نیروی انتظامی هم اعلام داشت که جلوی این کار گرفته شد و عوامل بازداشت شدند، اما این فقط یک ادعا بود و هرگز آن عوامل نه معرفی شدند و نه محاکمه. حتی همین یک نمونه نشان از مانورهای ظاهرا سیاسی و در حاشیه حکومتی دارد. مانورهائی با هدف جلب حمایت بخش هائی از قدرت پشت صحنه. او خود را از مریدان و دست پروردگان آیت الله مصباح یزدی میداند و مجتبی خامنه ای نیز خود را مدیون اجتهادی که مصباح یزدی برای او صادر کرد. آیت الهی که پیش از در گذشت، جبهه پایداری را با اهداف سیاسی سازمان داد اما اکنون دراین جبهه نیز چند دستگی بوجود آمده است.

احمدی نژاد که در دوران اشغال سفارت امریکا، بولتن "جیغ و داد" را منتشر و درحاشیه نماز جمعه تهران پخش می کرد و در آن ضرورت اشغال سفارت شوروی به جای اشغال سفارت امریکا را مطرح کرده بود، حالا به جمع روسیه هراسان پیوسته و در تازه ترین شامورتی بازی اش گفته است:

"به ‌واسطه اطلاع دقیقی که دارم، روسیه و امریکا بر سر ایران و اوکراین با هم معامله کرده‌اند. به این معنا که امریکا چراغ سبز حمله روسیه به اوکراین را بدهد و از سوی دیگر، روسیه نیز مانعی بر سر حرکت امریکا به سمت ایران (حمله به ایران) فراهم نکند."

این عوامفریبی کوچکترین مبنائی در صحنه سیاسی منطقه و جهان ندارد و عمدتا تلاش برای ریختن چند بادیه آب به دیگ روسیه هراسی و چین ستیزی است که راست ترین جناح حکومتی سر بار گذاشته است. این جناح که مافیای تجارت و قاچاق در صدر آن قراردارد، از آن بیم دارد که پیوستن ایران به جبهه شرق و بویژه گسترش مناسبات اقتصادی با چین، مانعی مهم بر سر راه ادامه  رانت خواری و چپاولگری آنها بوجود آید. آنها با همین نگرانی، با توافق اتمی در وین و لغو تحریم ها نیز مخالفند زیرا این نیز میتواند آنها را از سینه گاو شیر ده محروم کند.

تازه ترین پرت و پلاگوئی احمدی نژاد حتی با واکنش روزنامه ایران که روزنامه رسمی دولت است روبرو شد و این روزنامه نوشت:« نکته مهم تر اینست که  باید مشخص شود، که این  اطلاعات غلط و ساختگی از کدام سمت به احمدی نژاد تزریق شده است؟ چرا که این ادعاها از یک‌سو در پی محروم ساختن کشور از فرصت‌های اقتصادی در جنگ تحریمی و علیه توازن در سیاست خارجی است و از سوی دیگر افکار عمومی را به سمت «ترس از جنگ» هدایت می‌کند. او ترساندن ملت ایران را به چه کسانی هدیه می‌دهد؟ آقای احمدی‌نژاد از کجا این باصطلاح اطلاع دقیق را گرفته است؟»


اجازه نداریم مستندی بسازیم
و نشان بدهیم کاخ‌های شاه دست کیست؟


برای تصویب "صیانت از اینترنت"

عکس مریم و مسعود را پخش کردند

سه روز پس از ظاهر شدن تصویری از مسعود رجوی و مریم رجوی همسر او برای چند ثانیه ای روی صفحه سیمای جمهوری اسلامی و ادعاهائی که حکومت درباره "هک" سیما مطرح کرد، حالا این زمزمه شروع شده که ماجرا بطور کلی ساختگی بوده و دست هائی در خود حکومت با هدف بستن اینترنت دست به این کار زدند. ظاهرا با این اقدام خواسته اند مخالفان طرح "صیانت از اینترنت" را بترسانند و آنها را یا خنثی کنند و یا طرفدار بستن اینترنت.

گفته شده که صدا و سیما به اینترنت وصل نیست که بشود آن را هَک کرد! حتی اغلب برنامه‌های زنده در واقع زنده ‌نمایی است و با حدود ۴دقیقه تاخیر و پس از بازبینی روی آنتن می رود.  حسین دهباشی با همین استدلال نوشته است: اگر بحث اینترنت‌هراسی و صیانت‌ خواهی است که خُب، آهان، از اون لحاظ!

ضمنا از قول شاهین قبادی سخنگوی سازمان مجاهدین نیز جمله ای نقل شده که عملا در تائید ارزیابی بالاست.


رئیس جمهور اوکراین:

غرب با ایجاد هراس جنگی

ثبات اوکراین را بهم ریخته!


دوراندیشی و سیاست ورزی

پادشاه چین در گفتگو با اسکندر

محمود فاضلی بیرجندی


بی اعتباری اخبار یکسویه

تلویزیون های فارسی زبان خارج از ایران

از مذاکرات وین تا شورش

قزاقستان و حالا حمله به اوکراین


ادامه سیاست تصفیه دانشگاهها

3 هزار پزشک و 900 نخبه

دانشگاهی سال‌گذشته مهاجرت‌کردند


نماینده مخالف حذف ارز ترجیحی در مجلس

دولت درباره جبران حذف

ارزترجیحی حرف‌مفت میزند


عنوان اول پیک نت 9 بهمن

با داشتن حمایت جبهه شرق
می ‌توان به‌ تفاهم باغرب رسید!


برای تصمیم نهائی درباره متن توافق

آخرین 5 روز، رایزنی در

پایتخت های مذاکره کنندگان وین


نه اوکراین و نه روسیه

هیچکدام منتظر جنگ نیستند!

یونگه ولت و راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


سفر وزیرخارجه قطر به تهران و سپس امریکا

نقش عراق، عمان و قطر

در "بله برون" میان ایران و امریکا


روسیه به جبهه نوین کوبا

ونزوئلا و نیکاراکوئه می پیوندد

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

 ترجمه نعمت بوستانی


سرمقاله راه توده 820

حمایت مردم از گردش به شرق

یگانه‌راه مقابله‌با مخالفان‌آن است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

تفسیر خبر سفر وزیرخارجه قطر به تهران و سپس به امریکا، که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را گزارش مربوط به فریب افکار عمومی مردم ایران توسط سه رسانه تصویری فارسی زبان خارج از کشور به خود اختصاص داد. همین گزارش روی 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران