سرمقاله راه توده ۸۵۶

الیگارش های ایران گام به گام

باتوطئه‌های ناتوپیش میروند

 

دیپلماسی و جنگ شانه به شانه

در اوکراین پیش می روند

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱ - ۹ نوامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۷-۱۸ آبان

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۷-۱۸ آبان

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۷-۱۸ آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۷-۱۸ آبان

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۷-۱۸ آبان

منتخب اخبار ورزشی


۱۷-۱۸ آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۱۸ آبان

از شرق، غرب و شمال

خطرجنگ ایران را تهدیدمی‌کند!

هر روز آشکارتر می شود که امریکا و متحدان اروپائی آن، تصمیم خود را برای تحمیل جنگی تازه به ایران قطعی کرده اند. آنها روی منحرف کردن اعتراضات اخیر و حتی دامن زدن به آن به کمک تلویزیون های سه قلوی لندن حساب کرده بودند و هنوز هم امیدوارند. این که حکومت چه اشتباهاتی بویژه طی سه دهه گذشته کرده و زمینه بی اعتمادی گسترده نسبت به خود را در مردم بوجود آورده و یا چگونه با خودی و غیرخودی کردن جامعه و مکتبی و غیر مکتبی کردن آن، زمینه تاریخی ترین اختلاف طبقاتی و غارت اکثریت مردم و کشور را فراهم کرده، خود بحثی است جداگانه، اما امروز بحث دیگری هم وجود دارد که باید آن را جدی گرفت. یعنی تحمیل جنگی تازه به ایران و متلاشی کردن تمام زیرساخت های کشور به بهانه مقابله با تاسیسات اتمی و حمایت از آزادیخواهی مردم ایران. فعلا جمهوری آذربایجان پیشتاز این طرح امریکا و اسرائیل شده و علی اف رئیس جمهور این جمهوری در همین مسیر رجز خوانی می کند. از جمله تازه ترین اظهار نظرش در سفر به شوشی که گفت: "ارتش ما قهرمانی، حرفه ای بودن و فداکاری از خود نشان داده است. اگر لازم باشد، دوباره نشان خواهیم داد تا به آنچه می‌خواهیم دست پیدا کنیم. همه این را می‌دانند و کسانی که رزمایش های نظامی برای حمایت از ارمنستان در مرز ما انجام می‌دهند (ایران) باید این را بدانند."

نه جمهوری آذربایجان دارای توان مقابله با قدرت نظامی ایران است و نه مردم اینسوی مرز برای جمهوری آذربایجان سینه چاک می کنند. بنابراین، علی اف به نمایندگی از اسرائیل و امریکا و به پشتوانه ناتو این زجر خوانی ها را می کند. تقریبا قطعی است که مذاکرات دیپلماتیک با جمهوری آذربایجان راه به جائی نمی برد زیرا سکان سیاست در آذربایجان در دست اسرائیل و امریکاست و احتمالا با همین درک و اطلاع سفر رئیس مجلس "قالیباف" که قرار بود روی ۱۳ آبان انجام شود لغو شد.

در تلویزیون دولتی جمهوری آذربایجان، "محمود چهرگانی" که خواب جدائی آذربایجان ایران را می بیند به مردم ایران وعده داده که اگر جنگ شروع شود، رژیم فاشیستی ایران سرنگون می شود. این کفش چند شماره برای پای او بزرگ است. آن که از دهان چهرگانی به مردم ایران وعده سرنگونی با جنگ را میدهد امریکا و اسرائیل اند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دولت ترامپ نیز در مصاحبه با تلویزیون ایران اینترنشنال همین سخن را به گونه ای دیگر گفت. این که معترضان ایران پیام می‌دهند که ما دیگر غیر مسلح نیستیم. یکی از دو خبرنگار دو قلوی اسرائیلی که مرتب در تلویزیون اینترنشنال به زبان فارسی شیرین زبانی می کنند می گوید:  نتانیاهو (در صورت بدست گرفتن دوباره سکان نخست وزیری اسرائیل) چاره ای جز حمله نظامی به ایران ندارد!

برخی رسانه های باکو خبر از اعزام نماینده ویژه آمریکا به جمهوری آذربایجان برای گفتگو در باره دالان تورانی ناتو  خبر داده اند.  این نماینده "ماکین" دیپلمات ارشد آمریکایی است.

تحرکاتی در کردستان عراق و بویژه در بلوچستان پاکستان جریان دارد که در چارچوب همان سیاست برافروختن جنگی تازه در ایران است.

چه باید کرد؟ تنها باید خبرها را منتشر کرد و منتظر حوادث ماند؟ به هیچ وجه! مهم ترین وظیفه آگاه کردن مردم از خطراتی است که در پیش است از یکسو، و ناچار ساختن حکومت و یا تشویق حکومت به تجدید نظر در سیاست های سه دهه گذشته که زمینه داخلی را برای استراتژی جنگی امریکا فراهم ساخته از سوی دیگر است. دوران خطابه های بی مخاطب امام جمعه ها، پر کردن زندانها و سانسور و تحریف اخبار و رویدادها در جعبه سیاه سیمای جمهوری اسلامی گذشته است. باید ساختار اقتصادی و اجتماعی و حکومتی تغییر کند و با صراحت به مردم گفته شود که اشتباهات گذشته اصلاح خواهد شد، وحدت ملی جدی گرفته خواهد شد. به مردم باید گفت که همه توطئه ها برای نابودی قدرت نظامی و اتمی ایران و بازگرداندن ایران به دامن امریکا و غرب و پشت کردن به جبهه شرق است. اما تا پای مرغ خانگی که همان غارتگران و باصطلاح الیگارش ها و مرتجعین حجتیه اند بسته نشود، نمی توان دزد را گرفت!

عکس:آنچه امریکا با عراق و لیبی و سوریه کرد در یک تصویر !


به دعوت حزب پنج ستاره

تظاهرات ایتالیائی ها

 علیه ارسال سلاح به اوکراین


امریکا در مسیری می رود

که نتیجه آن فروپاشی است!


انقلاب اکتبر ۱۰۵ ساله شد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه

ترجمه نعمت بوستانی


راه توده ۸۵۶ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده شماره ۸۵۶ (چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. گزارش ویژه این شماره اختصاص به یکی از حماسه های مبارزاتی ایران در اوائل دهه ۱۳۳۰ دارد و قهرمانی زنی که مقابل تاکهای ارتش شاه ایستاد. سرمقاله این شماره نیز درباره بیم و هراس ها از بیراهه رفتن جنبش اعتراضی مردم و درجا زدن حکومت در روش های گذشته دارد. در این شماره همچنین مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

دو گروه چپ در داخل و خارج ایران، درک برخی مسائل و رویدادهای ایران آسان نبوده و نیست، نتایج مخرب شعارهائی که پای آنها روی زمین نیست، کم آگاهی و غفلت انقلابیون، انقلاب ایران را به ارتجاع مذهبی سپرد، دیپلماسی و جنگ شانه به شانه هم در اوکراین پیش می رود، شبح جنگ در قاره  افریقا به گردش در آمده، دوران دشوار پس از انتخابات ریاست جمهوری در برزیل، روسیه برای پیروزی راه حلی جز بازگشت به گذشته ندارد و بالاخره به کارگیری دست آوردهای روسیه تزاری و اتحاد شوروی در روسیه امروز.

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


بیانیه مشترک از قم و اصفهان

9 پیشنهاد روحانیون اصلاح طلب

برای خاتمه اعتراضات در ایران!


حسن خمینی:

باید پذیرفت که سبک زندگی

و نوع پوشش تغییر کرده!


عنوان اول پیک نت ۱۷ آبان

هدف نفوذی های امنیتی

درانتشارفایل صوتی "رعنا رحیم پور"


تقابل دو دیدگاه درحاکمیت در قبول و یا رد تغییرات!

رئیس مجلس: منتظرآغازتغییرات باشید

فرمانده بسیج: مردم باید سالار شوند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره انتشار امنیتی فایل صوتی تلفن رعنا رحیم پور به مادرش در تهران بود، تنها روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۷ هزار خواننده و شنونده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را با ۱۴ اشتراک گذاری داشت.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930