بلومبرگ:

امریکا توان جنگ در 3 جبهه

ایران، روسیه و چین را  دارد؟

 

واشنگتن پست:

اروپا از ترس خشم مردم

درجنگ اوکراین پا سُست کرده!

(پیک هفته ۱۰۹) 30 مهر ماه 1401 - 22 اکتبر 2022

 pyknet100@gmail.com


27-30 مهر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


27-30 مهر

رویدادهای
منطقه و جهان


27-30 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27-30 مهر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


27-30 مهر

منتخب اخبار ورزشی


27-30 مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 30 مهر

ناتو از تجربه اوکراین

برای ایران میخواهد استفاده کند

درحالیکه 14 کشور ناتو به رهبری امریکا تجهزات نظامی به اوکراین می فرستند و حتی ارتش این کشور را آماده آغاز یک جنگ اتمی می کنند، همین کشورها ایران را زیر رگبار گرفته اند که چرا پهپاد و یا موشک به روسیه فروخته؟ و چرا این سلاح ها در اوکراین به کار گرفته می شود؟
برای نمونه، امثال علی مطهری و فلاحت پیشه نمایندگان سابق مجلس هم در ایران با این انتقادها همراه شده اند و مردم را می ترسانند که "ما را وارد جنگ اوکراین کرده اند". انگار اگر وارد جنگ اوکراین نشده بودیم رفتار دیگری با ایران داشتند که با رفتار 40 و چند ساله گذشته تفاوت می کرد! ساده لوحی تا این حد!
هیچ رسانه و هیچ مقام نظامی و غیر نظام جمهوری اسلامی نیز جسارت نمی کند بگوید «به شما چه که ما پهپاد و یا موشک و یا هر سلاح دیگری را به کشورهای دیگر می فروشیم و یا حتی مجانی ارسال می کنیم، مگر شما که ارسال می کنید و می فروشید از ما اجازه می گیرید که ما از شما اجازه بگیریم؟" درخارج از کشور هم ساز مخالفت با جمهوری اسلامی چنان کوک است که از راست تا چپ توطئه های جهانی علیه ایران را فراموش کرده و کسی نه از خود این سئوال را می کند و نه جرات طرح آن را دارد، چنان که گوئی همسوئی کامل دارند با تبلیغات عظیم رسانه های غربی. از خود نمی پرسند که چرا یکباره تمام وسائل ارتباط جمعی غرب و مقامات این کشورها مشوق تظاهراتی شده اند که در ابتدا علیه حجاب و سیاست های اجتماعی برخاسته از ارتجاع مذهبی در داخل کشور بود و حالا سمت و سوی مخالفت با حضور ایران درجنگ اوکراین و یا رفتن به سمت جبهه شرق و طرفداری از تسلیم اتمی به امریکا را به خود گرفته است. چنان که مهاجرین اوکراینی نیز بسیج شده اند تا در کنار این تظاهرات ایرانی ها سینه بزنند! واقعا جای سئوال ندارد این بسیج یکباره و سراسری غرب؟ نباید از خود پرسید که پشت این بسیج چه اهدافی خوابیده؟ نباید به خود جرات داد و سئوال کرد "این راه که نه امریکا و اسرائیل بلکه این بار "ناتو" به بهانه حمایت از تظاهرات خارج کشوری ها میرود، به محاصره ایران و حتی ضربات غافلگیر کننده نظامی به تمام زیر ساخت های ایران خواهد انجامید؟". بحث مخالفت و یا موافقت با جمهوری اسلامی نیست، بحث توطئه بزرگی است که آن را تدارک دیده و خواب آن را برای ایران دیده اند. نباید باور داشت که اگر ایران تن به مصالحه اتمی داده بود و بقول "صالحی" وزیر خارجه احمدی نژاد و رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی "ایران آخرین سوراخ کمربند محاصره روسیه" شده بود، کشورهای اروپائی، کانادا و امریکا چنین درباغ سبزی نشان ایرانی ها نمی دادند؟ آنها از تجربه موفق یورش تبلیغاتی به روسیه و چین در جریان ورود ارتش روسیه به اوکراین، اکنون برای ایران می خواهند استفاده کنند.
نگاه ما به اوضاع جاری در خارج از کشور و نقش مرتجعین مذهبی و مافیاهای اقتصادی در داخل کشور که تریبون های نظام را دراختیار دارند اینگونه است که در بالا نوشتیم. در همین شماره پیک نت در بخش منتخب اخبار اقتصادی می خوانید که روزنامه جهان تجارت درست خلاف سخنان رهبر جمهوری اسلامی که درباره جهان چند قطبی و رفتن به سمت جبهه شرق سخن گفته، نوشته است: "سیاست گردش به شرق از همین حالا شکست خورده است!".
بنابراین در دو جبهه داخلی و خارجی با حوادث و نظراتی روبرو هستیم که اجازه سکوت نمی دهند و علیرغم هر فشاری که از هر دو سو به ما وارد آید، نظرات خود را گفته و خواهیم گفت!
خطرات و توطئه هائی در جریان است که برای دفع آنها باید از قدرت نظامی و اتمی ایران و حضور عملی ایران در جبهه شرق از جمله در جنگ اوکراین دفاع کرد، چرا که پیروزی ناتو در اوکراین، یعنی حمله همه جانبه آینده به ایران و تکه تکه کردن آن. حتی از هم اکنون هم تدارک آن را دیده اند.
درعین حال لحظه ای در بازگوئی این ضرورت غفلت نکرد که باید سیاست های داخلی همسو با سیاست خارجی تغییر کند. این تضاد نمی تواند ادامه یابد و بیم آن میرود که سیاست های مافیائی و ارتجاعی داخلی سیاست خارجی را تابع خود کند.


رهبر جمهوری اسلامی:

جهان درحال تغییر است

وایران بایدجایگاه خود را داشته باشد


سیاست یک گام به جلو

و دوگام به عقب مردم را خشمگین تر می کند


زور آزمائی اتمی

بزودی در اوکراین آغاز می شود؟


عنوان اول پیک نت 27 مهر

هدف استراتژیک روسیه

در جنگ خزنده اوکراین!


سرمقاله 853

ایران وارد مرحله حساس

اصلاحات درسیاستهای داخلی شده!


کانال تلویزیون فرانسوی:

سه چهارم فرانسوی ها

با ارسال سلاح به اوکراین مخالفند!


خاتمه تاثیر گذاری تحریم ها

نرخ ارزهای خارجی در ایران

دراوج اعتراضات نوسان نکرد!


پس از سفر یک هیات ایرانی به مسکو
ایران موشک زمین به زمین
ذوالفقار را دراختیار روسیه میگذارد!


راه توده 853 منتشر شد

 

هفته  نامه راه توده- شماره 853 (چهارشنبه 27 مهر 1401) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت  این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار  گرفت. گزارش ویژه این شماره درباره تاریخ نفوذ انگلستان در میان روحانیون ایران است. سرمقاله این شماره نیز نگاهی به نتیجه اعتراضات اخیرا و مرحله نوین اصلاحات در ایران است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

روسیه در اوکراین چه هدفی را دنبال می کند؟، حضور پهپادی ایران در اوکراین درجهت دفاع از آینده ایران است، فضای سیاسی و فرهنگی امروز ایران قابل مقایسه با اول انقلاب 57 نیست، غزب و متحدانش یکپارچه علیه ایران بسیج شده اند، بیستمین کنگره حزب کمونیست چین، اعتصاب ها فرانسه را نیمه فلج کرده، آلمان اروپا را در چاله بحران انرژی انداخت، دولت آلمان عامل انفجار گاز استروم را می شناسد اما نامش را فاش نمی کند و تاریخچه مذاکرات پنهان آشکار با امریکا در سال انقلاب و سالهای پس از آن.


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه روی تلگرام این روزنت بالای 6 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.

تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930