عوامل نفوذی روسیه از حمله با خبر شده بودند

شکست پر تلفات اوکراین

درحمله‌بهنیروگاه"زاپوروژیه"

 

گورباچوف یکبار دیگر

و این بار برای همیشه مرُد

اسدالله کشمند

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۲ شهریور ماه ۱۴۰۱ - ۳ سپتامبر ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۹-۱۲ شهریور

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۹-۱۲ شهریور

رویدادهای
منطقه و جهان


۹-۱۲ شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۹-۱۲ شهریور

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۹-۱۲ شهریور

منتخب اخبار ورزشی


۹-۱۲ شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

فیسبوک پیک نت ۷ روز بسته شد

به اطلاع خوانندگان پیک نت می رسانیم که فیسبوک، پیک نت را برای ۷ روز توقیف کرد و دلیل آن را  انتشار فیلم کشف مخفیگاه حمله به نیروگاه زاپوروژیه اعلام کرد. این فیلم را می توانید در تلگرام پیک نت ببینید.  هدف آنست که مردم در باره اوکراین همان فیلم ها را ببینند و خبرهائی را بشنوند که از فیلتر سانسور رسانه های غربی منتشر می شود.


عنوان اول پیک نت ۱۲ شهریور

بیانیه 6 سازمان

 روی امواج تبلیغاتی

تلویزیون‌های خارج‌کشور

6 سازمان سیاسی خارج کشور در یک بیانیه مشترک، نظر واحد خود را در باره مذاکرات اتمی ایران اعلام داشته و از توافق اتمی حمایت کردند. این سازمان ها عبارتند از:

اتحاد جمهوری‌خواهان ایران

جبهه ملی‌ایران- اروپا (سامان ششم)‏

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)‏

حزب جمهوری‌خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران

سازمان‌های جبهه ملی‌ایران در خارج از کشور

همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا)

در این بیانیه، پس از شرح دوران مذاکرات که بصورت شبانه روزی در بخش های خبری و تفسیری تلویزیون های سه قلوی بی بی سی و ایران اینترنشنال و من و تو بی وقفه پخش می شود نوشته اند:

از جمله «نصب سه آبشار «سانتریفیوژ پیشرفته آی‌آر-۶» در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و تهدید تلویحی به اعلام توانایی فنی در تولید ساخت بمب اتم عليرغم تاکید بر تصمیم سیاسی در اجتناب از ساخت جنگ‌افزار اتمی در چارچوب بازدارندگی هسته‌ای، حساسیت‌ها در سطح جهانی و منطقه‌ای را افزایش داده‌است. در این فضا گرایش‌های حامی برخورد نظامی افزایش یافته است. به نظر می رسد جمهوری اسلامی با طولانی کردن مذاکرات می خواهد پروژه سیاسی ـ راهبردی خود را پيش ببرد و فعالیت‌های هسته‌ای خود را به نقطه غیرقابل بازگشت نزدیک کند. نظام براین باوراست که این امر نقش مهمی در بازدارندگی دفاعی و ایجاد توازن ایفا می کند و تداوم حيات حکومت را بيمه و موجب ماندگاری آن خواهد شد! اما برخلاف تصور حکومتگران توان بالقوه ساخت سلاح هسته ای تضمينی برای ماندگاری حکومت نمی باشد.... خواست گروه های وسيعی از جامعه ايران اين است که جمهوری اسلامی از برنامه جاه طلبانه هسته ای دست بردارد تا بیش از این هزینه بر مردم و اقتصاد کشور تحمیل نشده و معیشت مردم به گروگان گرفته نشود. برنامه هسته ای تا کنون صدها ميليارد دلار هزينه بر دوش مردم کشور ما گذاشته و هيچ سودی برای کشور ما نداشته است. در این مقطع اهمیت دارد تا حکومت از مواضع سرسختانه فاصله گرفته و راه را برای توافق باز کند.»

سئوال برانگیز است که چرا بقیه سازمان هائی که همین نظرات را دارند زیر این بیانیه را امضاء نکرده اند. از جمله شورای گذار و یا نشریه نامه مردم که بنام حزب توده ایران مطلب منتشر می کند و ....

در این بیانیه اشاره ای به تحریم های امریکا علیه ایران و بحران اقتصادی که بخش مهمی از آن ناشی از همین تحریم هاست نشده است. درعین حال که این جمله از بیانیه، که در زیر تکرار می کنیم، کاملا در انطباق است با سیاست تبلیغاتی اسرائیل که البته از اسرائیل هم با اصطلاح "یک گرایش" نام برده می شود!:

«نصب سه آبشار «سانتریفیوژ پیشرفته آی‌آر-۶» در تاسیسات غنی‌سازی اورانیوم در نطنز و تهدید تلویحی به اعلام توانایی فنی در تولید ساخت بمب اتم عليرغم تاکید بر تصمیم سیاسی در اجتناب از ساخت جنگ‌افزار اتمی در چارچوب بازدارندگی هسته‌ای، حساسیت‌ها در سطح جهانی و منطقه‌ای را افزایش داده‌است.»

بماند که این بیانیه که از آن توصیه به سازش و تسلیم استنباط می شود، کوچکترین اشاره ای نیز به اوضاع متحول کنونی جهان، جبهه بندیهای جهانی، حوادث اوکراین، گرایش ایران به همکاری با روسیه و چین و هند و ورود به سازمان های شانگهای، بریکس و اورو آسیا، تهدیدهای نظامی اسرائیل و امریکا علیه ایران (که امروز بهانه آن اتمی شدن ایران است و فردا می تواند بهانه دیگری برای اجرای این هدف و تقسیم ایران به ۵ باشد) نیز ندارد که همه این مجموعه روی فعالیت اتمی ایران تاثیر مستقیم دارد. متن این بیانیه را میتوانید در لینک زیر بخوانید:

https://www.iran-emrooz.net/index.php/news1/102108


نظر زوگانف در باره گورباچف

مردی که پله های قدرت

و خیانت را یکجا طی کرد!

تلویزیون حزب کمونیست روسیه- ترحمه آزاده اسفندیاری


دو فیلم خبری از آرژانتین و اوکراین

دو فیلم خبری از لحظه اقدام به ترور معاون رئیس جمهور آرژانتین که قرار است خود را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نامزد اعلام کند و همچنین خنثی شدن طرح حمله به نیروگاه اتمی "زاپوروژیه" اوکراین توسط ارتش و نیروهای امنیتی روسیه. در باره این عملیات و شکست طرح اشغال زاپوروژیه توسط ارتش اوکراین مراجعه کنید به خبری که در همین شماره پیک نت منتشر شده است. درباره معاون رئیس جمهور آرژانتین نیز باید دانست که وی یک دوره رئیس جمهور آراژنتین بوده و مشهور به داشتن گرایش های چپ و سیاست نزدیکی به کشورهای امریکای لاتین که دارای گرایش چپ هستند می باشد.


تلاش امریکا و آلمان برای سکوت

درباره نقش نازیست ها در اوکراین

ریا نووستی- نعمت بوستانی


شرکت های امریکائی ترکیه را

 پل دور زدن تحریم‌های روسیه کرده‌اند


سرمقاله راه توده ۸۴۷
وحدت نظر در شرق ستیزی
در میان اصلاح طلبان و اصولگرایان


اکونومیست:

تحریم های غرب علیه روسیه

به بحران اقتصادی درغرب انجامید


عنوان اول پیک نت ۹ شهریور

درس هائی که باید
از رویدادهای عراق گرفت!


عنوان اول پیک نت ۸ شهریور

گِره توافق اتمی
بادست بازمی‌شود ویا بادندان؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز جهارشنبه که درباره ضرورت درس گیری از حوادث عراق بود تنها روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۶ هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۳ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. به ما ایراد گرفته اند که شما آمار کمی از خوانندگان پیک نت ارائه میدهید در حالیکه این آمار به شهادت وسعت و انعکاس آن در میان خوانندگان داخل و خارج کشور بسیار بیشتر از آماری است که روزانه اعلام می کنید. به اطلاع این خواننده و دیگران که نظری مشابه دارند می رسانیم که ما صرفا آمار خوانندگان روی تلگرام پیک نت را منتشر می کنیم و کاملا واقفیم که بسیاری از خوانندگان مطالب پیک نت را در صفحات خود به اشتراک می گذارند که آمار خوانندگان این مطالب را در آن صفحات دراختیار نداریم. ضمنا در این ستون ما آمار فیسبوک و سایت اینترنتی پیک نت را منتشر نمی کنیم تا مبادا حساسیت های ویژه ای را بوجود آورد و باعث محدودیت هائی بشویم. از ما به یک اشاره و شما به صد دلیل فهمیدن!
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران