سرمقاله راه توده 834

توسعه و پیشرفت ایران

زیرچرخ‌ بازدارنده داخلی‌وخارجی

 

پاکستان حمایت خود را اعلام کرد

چین با چراغ خاموش

سازمانهای جهانی تاسیس میکند

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ - اول ژوئن ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۰ - ۱۱  خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۰ - ۱۱  خرداد

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۰ - ۱۱  خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۰ - ۱۱  خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۰ - ۱۱  خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۱۰ - ۱۱  خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

برخی ها به پیک نت اطلاع داده اند:

تهران آبستن شورش است

آیت الله محقق داماد:

اصحاب‌قدرت خودرا به‌خواب زده‌اند

کسانی که در چهارگوشه تهران سر و گوش آب میدهند، شب گذشته به ما اطلاع دادند که «اگر وضع به همینگونه که جریان دارد پیش برود تهران آبستن یک شورش سهمگین و کور است. نفرت از روحانیت حد و مرز ندارد. مردم هنوز نیروی انتظامی را دعوت به حمایت از خود می کنند اما حتی نیم جمله ای که حکایت از جلب حمایت روحانیون باشد بر زبان کسی جاری نمی شود. خشم از گرانی ها قابل وصف نیست. حکومت هم این را فهمیده و فعلا شمار زیادی نیرو با لباس غیر نظامی در نقاط مختلف تهران گمارده و پخش کرده که با کمی دقت شناخته می شوند.»

آیا حکومت پیش از آن که پیش بینی بالا به واقعیت بپیوندد، فکری برای عقب نشینی از سیاست های سه دهه گذشته خود در داخل کشور خواهد کرد و از نفرت وسیع مردم از حکومت خواهد کاست؟

این آن توصیه ایست که سه سال پیش آیت الله خوئینی ها از نزدیک ترین روحانیون آیت الله خمینی که برای دورانی نایب رئیس مجلس نیز بود، طی نامه ای محترمانه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی آن را توصیه کرد و نوشت که زمان تجدید نظر درباره سیاست های سه دهه گذشته رسیده است. آن نامه بی بازتاب ماند و حالا آیت‌الله مصطفی محقق داماد که دارای اعتباری ریشه دار در حوزه علمیه قم است در دیدار با اعضای انجمن اندیشه و قلم گفته است:

«برخی اصحاب قدرت که خودشان را به خواب زده‌اند را نمی‌توان بیدار کرد، اما در جامعه ما افراد ناآگاه زیادی هستند که می توان در بین آنها آگاهی عمومی ایجاد کرد. به واسطه عملکرد ضعیف چند روحانی کل دین را کنار می گذارند و این جاهلانه است. آسیب جامعه ما دینداری جاهلانه است. بعنوان نمونه، چرا در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با آن همه ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان و توده مردم، کسی از مسئولان در باره تداوم جنگ تردید نکرد و نپرسید چرا باید این میزان جنگ ادامه یابد و آیا روش‌های کم‌هزینه‌تری برای ختم جنگ نبود؟ امروز مکلف به گفتگوی امیدوارانه با مردم و به عرصه عمومی کشاندن حقوق و تکالیف هستیم.  تنها راه حفظ نهاد دین، وابسته نبودن متولیان دین به قدرت است. روحانیت اگر زبان مردم باشد بیشتر محترم و موثراست و معتقدم مردم هنوز سخن یک روحانی اسوه و متقی که حرف برای گفتن دارد را می‌پذیرند. فرهنگ نقادی و قبح‌زدایی از اعتراف به اشتباهات و فرصت ‌دهی برای جبران، یک ارزش اخلاقی است؛ یکی از اشتباهات ما در ایران، خودداری از نقد بزرگان انقلاب بوده است. چین با نقد مائو موفق شد کاری کند که هم احترام رهبرش را حفظ کند و هم حرکتش به سمت توسعه را تسهیل نماید.  چه ایرادی دارد برخی بگویند ما قبلا چنین تصوری داشتیم و اکنون به نتیجه دیگری رسیده‌ایم؟ این روش، رشد و تحول فکری و سیاسی ایجاد می‌کند. می‌توان با حفظ احترام رهبران انقلاب، برخی رویکردهای آنها را نقد کرد. شاید بعضی رویکردهای رهبران در زمان خودشان درست بوده، اما جاودان نبوده و امروز قابل قبول نباشد. نباید رویکرد کاریزماتیک به شخصیت‌ها راه نقادی و آسیب‌شناسی را مسدود کند.


آغاز رایزنی باقری در نروژ

دو گام به عقب اتمی

امیر عبداللهیان و باقر کنی


غرب کم کم عقب نشینی می کند

6 خبر کوتاه اما مهم

درباره روسیه و اوکراین


استدلال خنده دار رئیس آلمانی کمیسیون اروپا

اتحادیه اروپا می ترسد

روسیه نفت را جای دیگری بفروشد


اوکرائینی های فراری

"نخود، نخود" بازگردید به خانه خود!


راه توده 834 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 834 (چهارشنبه 11 خرداد 1401) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرامی راه توده نیز قرار گرفت.

سرمقاله این شماره اختصاص به بررسی نقش فلج کنندگان توسعه و پیشرفت در ایران در داخل و خارج، حکومت و مخالفان آن دارد. گزارش ویژه این شماره نیز بخش دیگری از کنفرانس تهران به قلم مترجم استالین دراین کنفرانس است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

جمهوری اسلامی همچنان روی دو صندلی سیاست خارجی سرگردان است، فقر و ثروت به جنگ داخلی در ایران می انجامد، 2 کنگره و سه کنفرانس حزب توده ایران پیش از کودتای 28 مرداد، امریکا پاکستان را به چین باخته است، شیوع آبله میمون در ادامه "کوید 19"، سالگرد خاموشی "به آذین"، پیروزی نامزد چپ در انتخابات کلمبیا، مصاحبه دبیراول حزب کمونیست اوکراین درباره نازی های اوکراین، طلوع نازیسم در اوکراین شاهکار "جورج سوروس" بود، ارتجاع و سرمایه داری تجاری قدرتمند تر از جنبش سبز بود، چین و امرکیا سایه به سایه هم در آسیای دور، میراث برژینسکی در اوکراین در صحنه امد و بالاخره عکسی از معروف ترین چهره های رهبری حزب توده ایران.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


متروپل یک شبه فرو نریخت

ترک ها را نخواستند ببینند!

قربان رضا احمدی


 مصاحبه لاوروف با تلویزیون فرانسه

هیچ نشانه ای از هیچ بیماری

در پوتین دیده نمی شود!


عنوان اول پیک نت ۱۰ خرداد

سیاست های داخلی کشور

باسیاستخارجی‌همآهنگ‌ نیست!


اسرائیل و امریکا برای

حمله به ایران همآهنگ نیستند!

"النا پانینا" مدیر موسسه پژوهشی "روسترات"

ترجمه- کیوان خسروی


نخستین فیلم از داخل

پناهگاه "آزوفستال" ماریوپل

این نخستین فیلم از داخل پناهگاه زیر زمینی "آزوفستال" است که پس از تسلیم شدن پناه گرفتگان نظامی و نازیست به همراه مزدوران خارجی و افسران ناتو گرفته شده است. البته با احتیاط بسیار و با کمک مین یاب ها و همچنین غافلگیر نشدن توسط برخی پنهان شدگان در این پناهگاه و خطر آتش گشودن به روی فیلمبرداران ارتش روسیه.


روسیه اسناد آن را بدست آورده

امریکا متهم اصلی تاسیس

آزمایش های بیولوژیک در اوکراین


گزارش جنگ اوکراین

رسانه های غرب، فیتیله اخبار

جعلی اوکراین را پائین کشیده اند


گزارش واشنگتن پست

کهنه سربازان اعزامی به اوکراین

شتابزده به خانه هایشان بازگشتند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"متروپل یک شبه فرو نریخت" عنوان مطلبی در شماره روز گذشته (سه شنبه) پیک نت بود که روی تلگرام نزدیک به 5 هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب پر مخاطب تر بود. روی فیسبوک پیک نت دو گزارش تصویری درباره پناهگاه آزوفستال در ماریوپل و همچنین گزارش واشنگتن پست درباره سربازان خارجی بازگشته از اوکراین بیشترین خواننده را داشتند که به ترتیب روی 17 و 13 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شدند.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران