سرمقاله راه توده ۹۱۱

انتخابات و مجلس آینده

بر سر یک دوراهی است

 

عربستان در چارچوب استراتژی نوین خود

طرح صلح عربستان- یمن

قرار است بزودی امضاء شود

(پیک هفته ۱۰۹) ۶ دی ماه ۱۴۰۲ - ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۵-۶ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۵-۶ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۵-۶ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۵-۶ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۵-۶ دی

منتخب اخبار ورزشی


۵-۶ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۶ دیماه به روز شد


عنوان اول پیک نت ۶ دیماه
آنچه آیزنهاور وصیت کرد
و روسیه‌ستیزان اجراء می‌کنند!

امریکا در آخرین مراحل جنگ دوم جهانی که شکست ارتش آلمان قطعی شده بود، جلب و جذب ژنرال های ارتش نازی و کارشناسان امنیتی هیتلر را آغاز کرد. فرانکلین روزولت را که از کنفرانس تهران با سمپاتی نسبت به استالین به امریکا بازگشته بودفوت کرد و کاخ سفید را سپردند به "ترومن" و او نیز بعدها سکان را سپرد دست ژنرال آیزنهاور. همه این مانورها برای سازمان دادن مقابله با اتحاد شوروی وقت و آقای بر جهان بود. حتی شتاب در بمباران اتمی ژاپن و دندان نشان دادن به استالین.
امریکا و انگلستان بر این تصور بودند که شوروی در جنگ با هیتلر شکست می خورد و هیتلر نیز در این جنگ از نفس خواهد افتاد، سپس روسیه را بین انگلستان و امریکا تقسیم خواهند کرد. این سیاست تا فروپاشی اتحاد شوروی در پایان جنگ سرد ادامه یافت و پس از جنگ سرد و فروپاشی اتحاد شوروی نیز جنبه ضدیت با روسیه را به خود گرفت و همان هدف نهائی با محاصره روسیه توسط ناتو دنبال شد. یعنی تفسیم روسیه به چند کشور کوچک که پوتین در تازه ترین مصاحبه اش گفت که قصد تقسیم روسیه به 5 جمهوری را داشتند. این مصاحبه در شماره دیروز (سه شنبه) پیک نت منتنشر شد.
نه امریکا و انگلستان و نه آلمان، هرگز پایان جنگ دوم را نپذیرفتند و به همین دلیل جنگی که امروز در اوکراین شاهد آن هستیم را میتوان ادامه جنگ دوم جهانی دانست.
در جنگ اول جهانی نیز همین نقشه را علیه روسیه تزاری داشتند که با انقلاب اکتبر، این نقشه با شکست روبرو شد.
برای آنکه بدانیم آیزنهاور چه شخصیتی بود و طرح تقسیم روسیه، ضرورت جلوگیری از همکاری آلمان و روسیه و جلوگیری از اتحاد ایران با روسیه، از چه زمانی و با چه اهدافی در سر امریکا بوده، این بخش از سخنان آیزنهاور را که در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۹۵۲ در مصاحبه‌ ای که بلافاصله پس از انتخاب به سمت رئیس‌جمهوری آمریکا ایراد کرد بخوانید:
«گمان نمی‌کنم منطقه‌ای مهم‌تر از ایران روی نقشه جغرافیایی جهان وجود داشته باشد. ایران دارای نفت است و هم در چهار راه جهان واقع شده‌است. اگر روزگاری ایران و شوروی با هم کنار بیآیند، کره زمین جای امنی برای غرب (کشورهای عضو ناتو) نخواهد بود. نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته دور خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای به وقتی که نظامی‌گری ایرانی زنده شود. بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجه حرف من بشوید.»
روسیه ستیزان امروز در ایران، همان وصیت آیزنهاور را اجرا نمی کنند؟
حالا درباره ماهیت جنگ طلبانه امریکا که بصورت ساده انگارانه ای هنوز در ایران مردم تصور می کنند امریکا مانند انگلستان و دیگر اروپائی ها در افریقا و امریکا لاتین و هندوستان مستعمره نداشته و کشوری استعماری نیست، این اظهار نظر مارلون براندو هنرپیشه بزرگ سینما را بخوانید:
"مارلون براندو" از معروف ترین هنرپیشه های سینمای امریکا بود که بدلیل نظرات انتقادی که داشت سالها از گرفتن جایزه اسکار محروم ماند. او که در جنبش های سیاهان و سرخپوستان امریکا هم فعال بود در باره آمریکا می گوید:
«ما آمریکایی ها درنده ‌خوترین و متجاوز کارترین مردم تاریخ بودیم. از کرانه شرقی تا غربی، سرخ‌ پوستان را سلاخی کردیم! آمریکا ۴۰۰ توافق‌ نامه صلح با سرخ ‌پوستان امضا کرد اما تک ‌تک آن‌ها را زیر پا گذاشت.»
آنچه مارلون براندو گفت و رفت، پوتین در آخرین مصاحبه اش تکرار کرد، این که به امریکا و عهد و پیمان هایش نباید اعتماد کرد. برای دورانی من اعتماد کردم و بعدا فهمیده که ساده لوح بوده ام!
این همان امریکائی است که پس از جنگ دوم جهانی، جنگ کره را ترتیب داد که 3 میلیون قربانی داشت، جنگ ویتنام را راه انداخت که 5 میلیون قربانی داشت، به عراق حمله کرد که 1 میلیون قربانی داشت، به افغانستان حمله کرد، در بمباران لیبی و متلاشی کردن آن نقش آفرین شد و نوچه اش اسرائیل اکنون سرگرم سلاخی کردن مردم غزه است.


سخنرانی نتانیاهو در کنیست بهم زده شد

مطبوعات اسرائیل شکست

درجنگ غزه را پذیرفته اند!


ایران پیوست به "اورآسیا"

رئیس‌کل بانک مرکزی راهی مسکوشد


"رادیو پیک"

چهارشنبه ۶ دیماه به روز شد

"رادیو پیک" ، با هدف نگاهی متفاوت از دیگر رسانه های فارسی زبان داخل و خارج از کشور، نسبت به رویدادهای ایران و جهان راه اندازی شده است.

این رادیو هر چهارشنبه روی "یوتیوب" به روز می شود. برای حمایت از آن، اگر امکان آبونمان را دارید تاخیر نکنید و اگر چنین امکانی را ندارید ، ابتدائی ترین و ساده ترین کمکی که می توانید بکنید لایک کردن آن در یوتیوب و عضویت در آن با انتخاب گزینه "Subscribe"است.

توصیه می کنیم، نه تنها خود شنونده پیگیر این رادیو باشید، بلکه آن را به اشتراک بگذارید و شنیدن آن را به دیگران نیز توصیه کنید. آرشیو رادیو پیک نیز، امکان دسترسی شما به برنامه های هفته های گذشته را میدهد.

 

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ۶ دیماه) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

 

در برنامه این هفته رادیو پیک (چهارشنبه ششم دیماه) مطالبی را با این عناوین، همراه با عکس ها و فیلم های مربوط به آنها می شنوید و می بینید:

 

- ایران متهم نیست که دفاع از آن ضرورت داشته باشد
- یک عکس تاریخی و چند خاطره تاریخی تر
- حمایت از یمن، یعنی بی ثبات سازی کشتی رانی؟

- موج سواران سیاسی در جمهوری اسلامی

- چند خبر کوتاه داخلی و خارجی و تفسیر آنها

- مبارزه با اسرائیل، مبارزه اخلاقی نیست

-۴۰ سال انتخابات بدون برنامه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی

- آماده باش سلاح های سه گانه اتمی در روسیه

-- آماده باش سلاح های سه گانه اتمی در روسیه

- توران مهرزاد، برای همیشه از روی صحنه پائین آمد

- تیتراژ سریال " باز مدرسه ام دیر شد"

-"حسين منزوی" غزلسرائی که نا بهنگام جهان را ترک کرد

- آن "معلم" چشم ما بود ...

نویسنده سپیدار

- زنان تک نواز سازهای موسیقی کلاسیک ایران


راه توده ۹۱۱ منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره ۹۱۱ (چهارشنبه ۶ دیماه ۱۴۰۲)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به بررسی دیدگاهها و گرایش های دو طیف برای انتخابات مجلس آینده دارد. گزارش ویژه این شماره نیز در ادامه مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب ۵۷ رسیده است به دورانی که رژیم کودتا مبارزه با بهائیت را جانشین مبارزه سیاسی کرد. در همین شماره مطالب دیگری را با عناوین زیر می خوانید:

نارضائی  مردم می تواند به سود راستگرایان تمام شود، جامعه غیر سیاسی محصول منتقدان غیر سیاسی است، راه حل برای بحران کنونی در ایران چیست؟، مسیحیان صهیونیست در کالبد مسیحیت، چپ رنگ باخته اوضاع کنونی جهان را در می کند؟، زیر ساخت های نظامی فنلاند دراختیار امریکا، رونق دوباره کارخانه های تولید جنگ افزارها در امریکا، گام های لرزان اروپای شرقی و جنوبی بسوی چین، کمونیست ها در روسیه اصل رقابت را پذیرفته اند، در مرز دو کره بار دیگر سلاح ها آماده شلیک شده، توطئه اتحادیه اروپا برای انقلاب رنگی در صربستان، کریدور دریائی پیشنهادی روسیه به شرکت های کشتیرانی جهانی  و آلمان و امریکا برای نظامیان نیجز دُم تکان میدهند.


در ایران

از هر ۱۰۰ ازدواج

۳۲ مورد به طلاق می انجامد


سفر وزیر خارجه طالبان به ایران

یافتن راه حلی، برای

بازگشت مهاجرین افغان


عنوان اول پیک نت ۵ دیماه

مطبوعات روسیه و

امنیت جمعی درخلیج فارس

سیامک زند


دانش آموزان مدارس دیگر

علاقه ای به درسهای دینی ندارند


پوتین در یک مصاحبه

من ساده لوحانه و خوشباورانه

به غربی‌ها اعتماد کرده بودم


حرکت لشگر ۱۰ هزار نفری

مهاجرین مکزیکی به طرف امریکا


افسر بازنشسته امریکا

اسرائیل امریکا را

به ورطه ای وحشتناک می کشاند


در سال ۲۰۲۳

سطح فقر در روسیه

۷ در صد کاهش یافت

تلویزیون حزب کمونیست روسیه- ترجمه نعمت بوستانی


دست گرمی "کامرون"

ایران نباید از یمن

و مقاومت مردم غزه حمایت کند


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

اگر سلاح به اوکرائین نرسانیم

روسیه جنگ را برده است!


عنوان اول پیک نت ۴ دیماه

درایران آب سربالامی‌رود
که عده ای آواز می‌خوانند


خودکشی و اعتصاب کارگران

در دو واحد صنعتی ایران


نگاه  انتخاباتی عباس عبدی

مجلس ضعیف و بی برنامه

محصول نماینده بی برنامه است


یورو نیوز به نقل توئیتر

زلنسکی در فلوریدا ویلا خریده

و قصد تابعیت امریکا را دارد



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

مصاحبه پوتین که در آن اعتراف به ساده لوحی خود در خوشبآوری نسبت به تعهدات و وعده های غرب کرده بود، در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد. این مصاحبه روی تلگرام پیک نت بالای 5 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 7 فیسبوک خونندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت