ایران، مصر، قطر، اسرائیل و حماس

توافق اسرائیل و حماس

برای اعلام پایان جنگ!

 

جز رهبران مجارستان و صربستان

پیام هائی که پوتین

به مناسبت سال نو نفرستاد

(پیک هفته ۱۰۹)۱۱ دی ماه ۱۴۰۲ - اول ژانویه دسامبر ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۹-۱۰ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۹-۱۰ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۹-۱۰ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۹-۱۰ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۹-۱۰ دی

منتخب اخبار ورزشی


۹-۱۰ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۶ دیماه به روز شد


سال نو میلادی بر همگان

بویژه ایرانیان مسیحی مبارک


عنوان اول پیک نت ۱۰ دیماه

شگفتی های سال ۲۰۲۳

که امشب به‌پایان می‌رسد

ریانووستی- ویکتوریا نیکیفوروا- ترجمه: نعمت بوستانی

سالی که گذشت سرشار از شگفتی های غیر قابل پیش بینی بود. در آرژانتین، مردی پس از اینکه روح سگ مرده اش به او دستور نامزدی در انتخابات را داد، رئیس جمهور شد. موضوعی که بسی شگفتانگیز است این است که خاویر مایلی، توسط همان افرادی به قدرت رسید که او آشکارا به آنها قول حذف همه حقوق بازنشستگی، مزایا و خدمات اجتماعی را داده بود.

در جایی دیگر، دشمنان قسم خورده ای که بارها وعده محو یکدیگر را از روی زمین داده بودند (عربستان سعودی و ایران) به طور ناگهانی دست دوستی به هم دادند و در پکن توافقنامه ای را برای از سرگیری روابط دیپلماتیک امضا کردند. بنابراین، یک متحد بانفوذ آمریکا با دشمن رسمی ایالات متحده روابط برقرار کرد  و کل "محور شرارت" که آمریکایی ها برای چندین دهه ساخته بودند رنگ باخت.

اطلاعات افسانه ای در باره اسرائیل که همه چیز را می داند و بر همه امور کنترل دارد بر باد رفت و  حمله گسترده حماس خواب او را پریشان کرد. ارتش فوق پیشرفته  غافلگیر شد: موانع مرزی با تراکتورهای معمولی شکسته شد، مردان ریشو با دمپایی سربازان و افسران اسرائیلی را اسیر کردند و به معنای واقعی کلمه آنها را از تخت رؤیاها بیرون کشیدند و تانک های غیرقابل نفوذ مرکاوا، به ارزش حدود پنج میلیون دلار با پرتاب یک نارنجک از یک پهپاد ارزان قیمت منهدم شد.

شگفتی غم انگیز دیگر  چگونگی پاسخ نیروهای مسلح  اسرائیل به حماس بود. آنها به جای انجام حملات هدفمند به نیروی نظامی، با خشم کاملاً وحشیانه و غیر قابل باور، به غیرنظامیان نوار غزه حمله کردند. بمباران مدارس، بیمارستان ها، کلیساها و ده ها هزار کشته نشان داد که اساسا در این عملیات بویی از انسانیت به مشام نمی رسد. شگفتی دیگر این بود که جامعه جهانی تنها به ابراز تاسف اکتفا کرد.

 ایالات متحده قطعنامه های سازمان ملل در باره آتش بس را وتو کرد، اما یمنی ها از فلسطینی ها دفاع کردند. در اینجا یک شگفتی دیگر وجود دارد: نیروهای مسلح یمن موفق شدند حمل و نقل دریایی در دریای سرخ را در عرض چند روز مسدود کنند. هرچند آنها از فناوری بالایی برخوردار نیستند اما موشک های ضد کشتی، تجربه رزمی و همینطور در دست داشتن پهپادهای ارزان قیمت کار ساز شدند. با این حال، کشتی هایی که در راه اسرائیل بودند، دیگر در دریای سرخ امکان حرکت ندارند. پس از آن امریکا تلاش کرد ائتلافی برای حفاظت از کشتیرانی بوجود آورد که تا به حال به هیچ موفقیتی دست نیافته است.

در پایان سال، اروپایی ها سعی کردند یک "انقلاب رنگی" برای "الکساندر ووچیچ"، رئیس جمهور صربستان ترتیب بدهند. حزب او در انتخابات با درصد قابل قبولی در انتخابات پیروز شده بود. همه چیز در حال دگر گونی بود که رئیس جمهور صربستان (یوگسلاوی سابق)، توانست حتی سریعتر از همتای خود لوکاشنکو در بلاروس شورش هدایت شده از خارج را کنترل کند و متعاقب آن از خدمات اطلاعاتی روسیه  سپاسگزاری کرد.

در سالی که آخرین روز آن را سپری می کنیم، شگفتی دیگری را نیز شاهد بودیم و آن شکست  های پیاپی ارتش اوکراین در جبهه های جنگ است. (جنگی است که رهبری آن با "ناتو" ست.)

آنها (در یک طرح نظامی بنام "ضد حمله" که ناتو کاملا با آن همآهنگ بود) نه تنها نتوانستند کریمه را اشغال کنند بلکه پس از دهها هزار کشته مناطق دیگری را نیز در شکست از ارتش روسیه از دست دادند. شکست و درماندگی کامل ناتو در این ضد حمله آشکار شد. تجهیزات نظامی، ژنرال های بلند مرتبه، تمرین های چشمگیر و اتاق های فکر نتوانست مانع شکست ضد حمله شود.

شگفتی دیگر سال ۲۰۲۳ در روسیه خود را نشان داد. این کشور ناپدید نشد، از هم نپاشید، دست را نباخت  و مطابق وعده های امریکا و اروپائی ها "در عرض سه روز محو نشد"...  بلکه همه چیز نتیجه معکوس داد و روسیه را هم از نظر نظامی و هم اقتصادی قدرتمندتر کرد.

روسیه با چراغ خاموش به پنجمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شد و بزودی مکان چهارم را که در اختیار ژاپن است را اشغال خواهد کرد.

https://ria.ru/20231229/itogi_goda-1918842705.html


شلیک موشک از اوکراین

به میدان‌مرکزی شهر"بلگورود"روسیه


افزایش خرید گاز و غلات از روسیه

شکاف میان کشورهای اروپائی

و امریکا،آشکار تر شده است


با بمباران "کیف"

تشدید جنگ اوکراین

برای نشستن پشتمیزمذاکره


عنوان اول پیک نت ۹ دیماه

دو گزارش از حاشیه

مراسم خاکسپاری"رضی‌موسوی"


تیموشنکو نخست وزیر اسبق اوکراین:

زلنسکی به جای پلیس

مردم عادی را به جبهه می فرستد


مصاحبه لاوروف با اسپوتنیک

روسیه خود را آماده

دشمنی امریکا کرده است!


نخست وزیر اسبق اسرائیل

به نفع اسرائیل نیست که

نتانیاهو نخست وزیر باشد!


سرمقاله راه توده ۹۱۱

انتخابات و مجلس آینده

بر سر یک دوراهی است



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که گزارشی از حاشیه مراسم خاکسپاری سردار رضی موسوی بود نزدیک به 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت که روی 5 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت