به تلافی حمله موشکی اوکراین به  بلگورود

بمباران مراکز نظامی کیف

ومراکز نظامی "خارکف"

 

استانبول، برلین، نروژ

برگزاری جشن سال نو

تحت تاثیر بمباران غزه

(پیک هفته ۱۰۹)۱۲ دی ماه ۱۴۰۲ - ۲ ژانویه دسامبر ۲۰۲۴

 pyknet100@gmail.com


۱۲-۱۰ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۲-۱۰ دی

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۲-۱۰ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۲-۱۰ دی

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۲-۱۰ دی

منتخب اخبار ورزشی


۱۲-۱۰ دی

منتخب اخبار اقتصادی

"رادیو پیک"

چهارشنبه ۶ دیماه به روز شد


عنوان اول پیک نت ۱۲ دیماه

تنور انتخابات مجلس

باچه هیزمی گرم خواهدشد؟

مهلت گرم کردن تنور انتخابات مجلس که در اسفند ماه برگزار خواهد شد بزودی تمام میشود و این در حالی است که این تنور همچنان سرد است و هر هیزمی که تاکنون در آن انداخته اند، به گرم شدن آن کمک نکرده است. از جمله مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با روش احراز صلاحیت های وزارت کشور پیش از بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان. خبرهای غیر مستقیم درباره تائید صلاحیت برخی چهره های منتقد در مجلس کنونی و حتی تائید صلاحیت اصلاح طلبانی مانند دکتر پزشکیان، عقب و جلو شدن مجلس و شورای نگهبان برای تائید قانون حجاب و عفاف که خود همین نام توهین مستقیم به زنانی است که شُل روسری و یا حتی بی روسر به خیابان می آیند. مطابق این نام، زنان بی روسری پاکدامن نیستند و نجابت هم ندارند. (مراجعه کنید به فرهنگ دهخدا که بعید است اکثر نزدیک به مطلب نمایندگان مجلس در عمرش یکبار لای فرهنگ دهخدا را باز کرده باشد و ای کاش یک گزارش مستقیم و ناگهانی در مجلس انجام می شد تا معلوم شود چه تعداد از این نمایندگان اساساً دهخدا و سوابق فرهنگی و سیاسی او را می شناسند؟ شناختن فرهنگ دهخدا و دانستن این که این فرهنگ چند جلد است پیشکشان). در ادامه تلاش برای گرم کردن تنور انتخابات، محسنی اژه ای از زندان  اوین بازدید کرده و گزارش داده که وضع بهتر از گذشته شده است. در این باره که در گذشته چگونه بوده چیزی نگفته است. جنگ زرگری قالیباف و مرتضی آقاتهرانی در مجلس هم افاقه نکرد و فیتیله آن را هم پائین کشیده اند. آقاتهرانی رهبر جبهه مصباح یزدی (پایداری) است که خیال ریاست بر مجلس را دارد و قالیباف که تحت حمایت سپاه است، علیرغم ضعف جدی که برای رهبری مجلس دارد، می کوشد سنگر ریاست مجلس را نگهدارد. در این میان روزنامه ها نیز دست و پائی می زنند اما این روزنامه ها دیگر روزنامه های دوم خرداد نیستند که مخاطب وسیع داشته باشند. هر کدام زیر ۱۰ هزار تا مرز ۳ هزار تیراژ و فروش دارند و مردم از کنار کیوسک های فروش مطبوعات بی تفاوت عبور می کنند و حتی نگاهی به صفحات اول آنها هم نمی اندازند. سیمای جمهوری اسلامی هم تکانی به خودش داده و مناظره هائی را ترتیب داده که مفید است، اما ساعت پخش آنها را گذاشته برای ۱۲ شب به بعد که مردم خوابند! کارگران اعتصابی فولاد اهواز هم خوش شانسی آوردند و در چنین فضائی با بخشی از خواست هایشان موافقت شد و بر سر کار باز گشتند.

 ابراهیم رئیسی هم که نه گوشت است، نه مرغ  و نه ماهی، از ضرورت شرکت مردم در انتخابات می گوید، اما مردمی که میدانند خود او چگونه از صندوق رای در آورده شد، طبیعی است که حرف های او را جدی نگیرند. امثال حداد عادل هم برای گرم شدن تنور سینه می زند که کسی خود او را جدی نمی گیرد که حرف هایش را جدی بگیرند. در چنین فضای یخ زده ایست که برخی فرماندهان سپاه وارد میدان شده و از ضرورت شرکت مردم در انتخابات برای خنثی کردن خطرات خارجی می گویند. عکس و خبر محمد خاتمی که از انتخابات ۸۸ ممنوع بود، در این روزها از ممنوعیت در آمده است. روحانی مرتب در اظهار نظرهایش می گوید که نباید با صندوق رای قهر کرد و هنوز هم باید برای اصلاح امور به صندوق های رای امید داشت.

در تازه ترین خبرهای هنوز تائید رسمی نشده، گفته شده که علی لاریجانی که زخم تائید صلاحیت نشدن در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را بر پهلو دارد، می خواهد وارد میدان انتخابات مجلس شود. از اسحاق جهانگیری هم خواسته اند که وارد میدان شود، اما او گفته که آدم اجرائی است و برای مجلس مناسب نیست و می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کند. گویا محمد خاتمی هم قبول کرده که وارد میدان شود، اما بعید است که بخواهد به مجلس برود، بلکه نقش دعوت کننده از مردم برای شرکت در انتخابات را ممکن است برعهده بگیرد.

در حالیکه این تلاش ها در جریان است، کارشکنی برای ادامه قهر مردم با حکومت و انتخابات هم در جریان است. از جمله با لولوئی بنام حجاب بان که در خیابان و ایستگاههای مترو و مخصوصا راهروهای آن نشان زنان میدهند و علاوه بر زنان، خشم مردان را هم بر می انگیزند.

گویا کار التماس دعا به حسن و حسین هم کشیده شده و  با “حسن خمینی” و “حسن روحانی”، حتی “حسین مرعشی” دبیرکل حزب کارگزاران هم تماس هائی گرفته شده و خواسته شده که وارد  میدان شوند و مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کنند. پیش بینی می شود که عقب نشینی ها بیش از این انجام شود که باید دید تا چند هفته آینده این تلاش ها چه نتیجه ای خواهد داشت.


سفر فوری سخنگوی یمن به تهران

امریکا و انگلستان درتدارک

حمله هوائی به یمن شده اند!


در برابر تهدیدهای ناوشکن امریکائی

برای دفاع از یمن

ناوشکن "البرز" وارد دریای سرخ شد


جز رهبران مجارستان و صربستان

پیام هائی که پوتین

به مناسبت سال نو نفرستاد


ایران، مصر، قطر، اسرائیل و حماس

توافق اسرائیل و حماس

برای اعلام پایان جنگ!


عنوان اول پیک نت ۱۰ دیماه

شگفتی های سال ۲۰۲۳

که امشب به‌پایان می‌رسد

ریانووستی- ویکتوریا نیکیفوروا- ترجمه: نعمت بوستانی


شلیک موشک از اوکراین

به میدان‌مرکزی شهر"بلگورود"روسیه


افزایش خرید گاز و غلات از روسیه

شکاف میان کشورهای اروپائی

و امریکا،آشکار تر شده است



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


آرشیو

در یوتیوب

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز یکشنبه، نزدیک به 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را خبر حمله به شهر بالگورود روسیه توسط ارتش اوکراین داشت که روی 10 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. ضمناً با انتشار دو عکس این مطلب، فیسبوک در یک اخطار تهدیدآمیز و اعلام برخی محدودیت ها روی فیسبوک پیک نت اعلام کرد که در صورت تکرار انتشار این نوع عکسها فیسبوک پیک نت برا ی همیشه توقیف خواهد شد. بنابراین، اگر روزهای آینده ناگهان فیسبوک پیک نت از دسترس خارج شد، عامل آن فیسبوک است. عکس اخطاب فیسبوک:

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت