نکته مهمی که اژه ای مطرح کرد

وقتی سیستم فاسد است

فساد۳میلیاردی چای هم درآنست!

 

با حضور در وزارت خارجه

فرماندهان نظامی ایران

از آمادگی جنگی خبر دادند!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۸ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۹ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۵-۱۸ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۵-۱۸ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۵-۱۸ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۵-۱۸ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۵-۱۸ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۱۵-۱۸ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت ۱۸ آذر

آیا سفر رئیسی به مسکو یک پوشش خبری بود؟

سفر پوتین به ایران

به چه دلیل ممکن نشد؟

در ارتباط با سفر رئیس جمهور روسیه به دو کشور ابوظبی و عربستان و پرواز از آسمان ایران و فرود نیآمدن آن پرواز در تهران تحلیل و تفسیرهای متفاوتی در فضای مجازی و حتی رسانه های داخل کشور منتشر شده است.

 رئیس جمهوری روسیه "پوتین" پس از بازگشت از سفر یک روزه اش به دو کشور یاد شده، در مسکو با ابراهیم رئیسی دیدار کرد و در ابتدای این دیدار جمله کوتاهی را در خوش آمد گوئی به رئیسی به کار برد که شاید همه بینندگان فیلم این دیدار و شنیدن سخنان پوتین به آن توجه لازم را نکرده باشند. او خطاب به رئیسی گفت: «من تمایل داشتم هنگام پرواز از آسمان ایران فرو آمده و با شما دیدار کنم، اما متوجه شدم که شما "تمایل" داشتید به مسکو سفر کنید». که معنای آن چیزی نیست جز ایران آماده دیدار پوتین نبوده است.

رئیسی در حدی نیست که چنین تمایلی داشته، یا نداشته باشد، بنابراین می توان حدس زد که ایران شرایط لازم برای چنین دیداری در تهران را نداشته است. قطعاً دیدار با رهبری جمهوری اسلامی بخش مهم این سفر باید می بود.  ما نمیدانیم این شرایط چه بوده، تا وقتی که خبرهای آن منتشر شود.

بسیار طبیعی است که سفر پوتین به خلیج فارس، با توجه به ملاحظات امنیتی غافلگیرکننده باشد. آنقدر که عربستان نیز ناگهان متوجه آن شده و به همین دلیل سفر ولیعهد انگستان به عربستان که از قبل برای همان روز برنامه ریزی شده بود را لغو کرد که این لغو برنامه با اعتراض انگلستان نیز روبرو شده است. اما سفر رئیسی که شرایط پوتین را ندارد، قطعاً نمی توانست بدون اطلاع قبلی صورت گیرد. مگر در یک شرایط استثنائی، نه در روسیه بلکه در ایران. بنابراین، باز هم باید منتظر اخبار مربوطه در ایران بود.

بهر روی، پوتین در مسکو دیدار و مذاکره ای ۳ ساعته و به قولی ۵ ساعته با رئیسی داشته است که درباره محتوای آن نه در مسکو خبری منتشر شده و نه در ایران. درباره انگیزه سفر ناگهانی پوتین به دو کشور ابوظبی و عربستان هم می توان حدس زد که این سفر بی ارتباط با جنگ غزه و خطر گسترش آن در خلیج فارس و دریای سرخ (علیه یمن) نبوده است. تحرکات نظامی و سیاسی روزهای آینده در امریکا و اروپا، این مسئله را نیز روشن خواهد کرد.


سانسور و ممنوعیت های تلویزیونی

تتلو و روح الله زمُ

محصول طبیعی حکومت اند


پرسش و پاسخ سخنگوی دولت

در جمع دانشجویان عدالتخواه امیرکبیر


تشکیل ائتلاف "دفاع از نفتکش ها"

توطئه اسرائیل برای بمباران یمن!


سفر رئیس شورای عالی امنیت به چین


با پیشنهاد قهرمانان روسیه

پوتین قبول کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود

راشا تودی- ترجمه: نعمت بوستانی


سرمقاله ۹۰۸

برای تسلیم امریکا شدن

روی‌فقر مردم حساب کرده‌اند!


عنوان اول پیک نت ۱۵ آذر

شرق و غرب در حال

صف آرائی جهانی اند



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

آرشیو رادیو پیک در یوتیوب

----------------

"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۱۵ آذر

-----------------

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

اعلام برنامه رادیو پیک چهارشنبه 15 آذر و عناوین مطالب آن در شماره 4 شنبه پیک نت، روی تلگرام این روزنت بیش از 5 هزار خواننده را داشت. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را سرمقاله راه توده داشت که روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت