وظیفه نیروی انتظامی ضرب و دستگیری آنها نیست

جلوی برخورد خشن، با

مهاجرین غیرقانونی را بایدگرفت

 

به بهانه مقابله با یهود ستیزی

امریکا به دوران فاشیسم

"مک کارتیسم"بازگشته است!

(پیک هفته ۱۰۹) ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۲ - ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳

 pyknet100@gmail.com


۱۹-۱۸ آذر

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۹-۱۸ آذر

رویدادهای
منطقه و جهان


۱۹-۱۸ آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۹-۱۸ آذر

 منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۹-۱۸ آذر

منتخب اخبار ورزشی


۱۹-۱۸ آذر

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت ۱۹ آذر

رئیسی با چه دستآوردی

از سفر مسکو بازگشت؟

سفر ناگهانی پوتین به ابوظبی و عربستان و سفر همزمان ابراهیم رئیسی به مسکو، همچنان بعنوان یک رویداد پیش بینی نشده و برنامه ریزی نشده اما مهم مطرح است. ناممکن است که رئیس جمهور روسیه از سفر ابراهیم رئیسی به مسکو با خبر بوده ولی راهی ابوظبی و عربستان شده باشد. همچنان که ناممکن است او روی آسمان ایران تصمیم به فرود و دیدار با رئیس جمهوری باشد که ناگهان به او خبر داده اند در ایران نیست بلکه در مسکو منتظر اوست!

می توان حدس زد، که این ماجرا علاوه بر آشفتگی در دولت ابراهیم رئیسی و وزارت خارجه اش، دلائل پنهان دیگری هم داشته که سرانجام علنی خواهد شد.

بهر روی، دیدار دو رئیس جمهور، در مسکو انجام شد و آندو 5 ساعت در پشت درهای بسته گفتگو کردند که جز اشاراتی کلی به برخی تفاهم اقتصادی، خبری از آن منتشر نشده است. در باره تفاهم اقتصادی تنها به گفتگو و تصمیم درباره کریدور شمال- جنوب که خلیج فارس را از طریق ایران به روسیه وصل می کند خبرهای کوتاهی منتشر شده است.

در مسکو اعلام شد که روسیه طرح یک سازمان و یا پیمان اقتصادی میان کشورهای منطقه را به عربستان و ابوظبی ارائه داده که ایران در مرکزیت این سازمان جای  دارد. طبیعی است که در دیدار ۵ ساعته رئیسی با پوتین این مسئله نه تنها مطرح، بلکه درباره آن تصمیمات جدی نیز گرفته شده باشد.

تاکنون اعلام نشده بود که همراه رئیسی کدامیک از اعضای کابینه و یا کدام کارشناسان اقتصادی و بانکی بوده اند و اگر بوده اند، که ظاهرا بوده اند، آیا در گفتگوی ۵ ساعته، در فصولی از این ۵ ساعت که مسائل مهم امنیتی و نظامی مطرح نبوده، آنها حضور داشته اند یا خیر. همچنین درباره مسائل نظامی و امنیتی که قطعا در این گفتگو مطرح شده، از نهادهای نظامی که عموما تحت مدیریت بیت رهبری محسوب اداره می شوند کسانی حاضر بوده اند یا خیر؟

اهمیت کریدور شمال- جنوب با آغاز جنگ اوکراین - که در واقع جنگ روسیه با ناتوست و یا در ادامه، به جنگ روسیه با ناتو تبدیل شد-، از جانب روسیه که از سوی امریکا و اروپا تحریم شد، با هدف تقویت تجارت با کشورهای آسیایی مطرح شد.

این ایده زمانی مطرح شد که روسیه و کشورهای نفت خیز خلیج فارس در سازمان "اوپک پلاس" با یکدیگر همکاری داشتند و تلاش های امریکا برای برهم زدن این سازمان به نتیجه نرسیده بود. کشورهائی که تا پیش از آن، تابع سیاست های نظامی و نفتی امریکا بودند و امریکا افزایش تولید و افزایش قیمت نفت و گاز آنها را کنترل می کرد. ایران در اویک پلاس نیز نه تنها حضور دارد بلکه نقش فعالی نیز در آن دارد.

با پایان کار کریدور شمال- جنوب، ایران نه تنها در کنترل تولید و قیمت گذاری نفت و گاز در  اوپک پلاس نقش خود را دارد، بلکه از طریق تجارت جهانی"شمال به جنوب" و "شرق به غرب" نیز به یک محور تعیین کننده تبدیل و از این طریق نیز در آمدی سرشار نصیبش خواهد شد.

همه اینها در گرو داشتن یک دولت قوی، چابک و متخصص و با تجربه و مجلسی کارآمد و در خدمت نجات مردم از بحران اقتصادی است. اگر نتیجه اقتصادی سفر رئیسی به مسکو، این درآمد تجاری ناشی از کریدور شمال- جنوب باشد، باید آن را به فال نیک گرفت. نتایج بقیه موضوعات مورد مذاکرات ۵ ساعته در مسکو، شاید بتدریج انتشار یابد و یا درعرصه عمل دیده شود. چه در سیاست خاورمیانه ای، چه در مناسبات منطقه ای در خلیج فارس و چه در عرصه نظامی .

عکس: نقشه بالا نشان دهنده مناطق مهم کریدور شمال - جنوب است که هند را از طریق ایران به روسیه وصل می‌کند.


خطاب دانشجویان عدالتخواه به ابراهیم رئیسی

دولت در برابر ثروتمندان خاضع

و در برابر مستضعفان قاطع است!


رئیس کل بانک مرکزی و وزیر راه و شهرسازی

رونمائی از همراهان

رئیسی در سفر به مسکو


کفگیر امریکا برای کمک

به اوکراین به ته دیگ خورده


امریکا قطعنامه شورای امنیت

برای آتش بس در غزه را وتو کرد

 

امریکا در یک رسوائی دیگر، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه را وتو کرد و عملا به ادامه کشتار مردم و ویرانی غزه رای داد. پس از وتوی قطعنامه شورای امنیت توسط امریکا،  نماینده اسرائیل در سازمان ملل از کاخ سفید و شخص بایدن بخاطر این اقدام تشکر کرد.


نکته مهمی که اژه ای مطرح کرد

وقتی سیستم فاسد است

فساد۳میلیاردی چای هم درآنست!


با حضور در وزارت خارجه

فرماندهان نظامی ایران

از آمادگی جنگی خبر دادند!


عنوان اول پیک نت ۱۸ آذر

آیا سفر رئیسی به مسکو یک پوشش خبری بود؟

سفر پوتین به ایران
به چه دلیل ممکن نشد؟


سانسور و ممنوعیت های تلویزیونی

تتلو و روح الله زمُ

محصول طبیعی حکومت اند


 ائتلاف "دفاع از نفتکش ها"

توطئه اسرائیل برای بمباران یمن!


سفر رئیس شورای عالی امنیت به چین


با پیشنهاد قهرمانان روسیه

پوتین قبول کرد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود

راشا تودی- ترجمه: نعمت بوستانی


سرمقاله ۹۰۸

برای تسلیم امریکا شدن

روی‌فقر مردم حساب کرده‌اند!



 جستجو در پیک نت

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


----------------

آرشیو رادیو پیک در یوتیوب

----------------

"رادیو پیک"

 

چهارشنبه ۱۵ آذر

-----------------

-----------------

کدام مطلب پیک نت روزگذشته بیشترین

 خواننده را داشت؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره سفر انجام نشده پوتین به ایران بود، روی کانال تلگرام این روزنت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت نیز همین عنوان اول بیشترین خواننده را داشت اما بیشترین اشتراک گذاری را خبر تفسیری مربوط به انتقال تتلو به ایران داشت با 10 اشتراک گذاری.

---------------

 فیسبوک پیک نت


---------------

تلگرام پیک نت