هنر و انديشه

پيك

                         
 

 

 

اولين جلسه جنجالی مجلس هفتم

اعتراض مجلس هفتمی ها به وزير کشور

نگوئيد ما چگونه وارد مجلس شده ايم

در نخستين جلسه مجلس فرمايشی هفتم، گزارش وزير كشور, درخصوص روند برگزاری انتخابات مجلس هفتم،اعتراض  اعضای اين مجلس بر انگيخت.

بيان و اعلام آمار رد صلاحيت شدگان داوطلبان نمايندگی مجلس هفتم از سوی شورای نگهبان، در گزارش وزير كشور اعترض اكثريت مجلس هفتم را در برداشت,كه سخنان وزير كشور را برای دقايقی متوقف ساخت.

محمدعلی شيخ، رييس گروه سنی مجلس هفتم, از نمايندگان معترض كه با برخاستن از جايگاه خود خواستار پايان سخنان وزير كشور بودند خواست تا نظم و قانون در جلسه را رعايت كنند و با تحمل سخنان مخالفT اعتراض را به روزهای ديگری واگذار كنند؛ اما معترضان با ادامه اعتراضات خود خواستار بيان تذكر آيين نامه‌‏ای شدند.

در اين هنگام موسوی لاری خطاب به منتخبان گفت: اين گزارش وزارت كشور در مورد روند برگزاری انتخابات است و گزارش كه نيازی به تذكر ندارد.

يكی از منتخبان فرياد زد اين گزارش نيست، بيانيه است.

در اين هنگام سيد نظام مولازاده, نماينده دشت آزادگان, با فرياد از جايگاه خود برخاست و خطاب به خبرنگاران و به رييس سنی مجلس گفت: من نماينده دشت آزادگان در اعتراض به سخنان وزيركشور صحن علنی مجلس را به مدت 10 دقيقه ترك مي‌‏كنم.

وي, پس از بيان اين كلمات با وساطت توكلي, نماينده تهران به سرعت به جايگاه خود بازگشت و از سوی ديگر حداد عادل, رييس فراكسيون اقليت مجلس ششم نيز با حركات دست معترضين را دعوت به نشستن ‏كرد.

براساس اين گزارش, وزير كشور به ادامه قرائت گزارش پرداخت و همهمه نمايندگان دوباره آغاز شد, كه در اين هنگام يكی از نمايندگان جوان مجلس نيز از جايگاه خود برخاست و گفت: آقايان خواهش مي‌‏كنم برای اينكه حواس‌‏ها و توجه‌‏ها از سخنان وزير كشور به سمت ديگری جلب شود، برای نابودی اشغال‌‏گران آمريكايی به عتبات مقدس يك صلوات بفرستيد.

سپس نمايندگان با شعار مرگ بر آمريكا خواستار توقف سخنان وزير كشور شدند.

محمد علی شيخ, كه از اصلاح طلبان مجلس ششم بود, در جايگاه رياست مبنی مجلس هفتم خطاب به معترضان گفت: اينجا مجلس است و قانون بايد در اين جا تصويب شود ؛ لذا خواهش مي‌‏كنم رعايت قانون را نيز از همين جا آغاز كنيم. حتی اگر سخنان وزير كشور را قبول نداريم, بايد رعايت قانون و نظم جلسه را بكنيم و اگر اعتراضی هست, بايد در فرصت‌‏های ديگر مطرح كنيم. از نمايندگان خواهش مي‌‏كنم, اجازه دهند جلسه ادامه يابد و در موعد خود خاتمه يابد.
 بايد دوستان سخنان مخالف را هم گوش كنيم
.اگر لازم باشد, اعتراض را به روزهای ديگری واگذار مي‌‏كنيم.

موسوی لاري, در همهمه نمايندگان گزارش خود را به پايان رساند و شيخ نيز از جايگاه رياست جلسه علنی گفت: از حجت الاسلام و المسلمين موسوی لاری به خاطر ارايه گزارش وزارت كشور در موره نحوه برگزاری انتخابات محلس هفتم سپاسگذاريم. سپاسگذاری شيخ يك بار ديگر صدای اعتراض نمايندگان را بلند كرد.

 

  
 
                      بازگشت به صفحه او
Internet
Explorer 5

 

ی