ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  رئیس دانا: شرایط واقعی نشان می‌دهد
مردم برای دفاع از ایران
پشت حکومت نخواهند ایستاد
مردم علیه مهاجم خواهند جنگید اما نه به سود حاکمیت موجود
 
 
 
 

 

فریبر رییس‌‏دانا، از اقتصاددانان دگراندیش ایران، در مصاحبه با "روزنا"(خبرگزاری حزب اعتماد ملی) دریک نشست تحلیلی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران و خطر حمله و نابودی فن آوری اتمی ایران ‌گفت:

رسیدن به فناوری هسته ای به هیچ وجه برای ایران ارزان بدست نیامده و هزینه گزافی صرف رسیدن به آن کرده‌‏ایم. امروز آمریکا در اطراف ایران پادگان‌‏ها و سایت‌‏هایی مستقر کرده تا ایران را در تنگنا قرار بدهد و اگر دستش برسد، لطمات فراوانی به ایران بزند.

برخلاف تصوراتی که تبلیغ می‌شود، در صورت حمله نظامی به ایران، مردم  پشت سر نظام و حکومت نخواهند ایستاد، اما برای مقابله با امپریالیسم جهانی وارد عمل خواهند شد. ما امروز آماج حملات مختلف قرار گرفته‌‏ایم و شاید حرکت به سمت رسیدن به فناوری هسته‌‏ای برای ما هزینه‌‏های فراوانی داشته باشد و کشور را دچار بحران کند.

کناره‌‏گیری نظام از مردم، وابستگی به کالاهای امپریالیسم و انباشته شدن مطالبات مردمی موجب شده است که امروز مسوولان حکومت دچار مشکل ‏شوند.

مسئولان حکومتی شناخت و درک درستی از شرایط جهانی ندارند و قادر نیستند تحولات جهانی را بسنجند، به همین جهت نمی‌توانند طرح خاورمیانه بزرگ را درک کنند.

چون درک صحیحی از طرح خاورمیانه بزرگ وجود ندارد، به همین جهت می‌‏گویند این طرح اسلام را تهدید می‌‏کند و توهین به پیامبر و حرکت‌‏های تروریستی سامرا را دلیل وجود همین طرح می‌‏دانند.

دوری از دموکراسی شرایط داخلی ایران  را بگونه ای ساخته که امپریالیسم بتواند خواسته‌‏های خود را به ایران تحمیل کند.

بی اعتنائی به تکثرگرایی، نبود آزادی، نداشتن تعریف صحیح و مشخص از منافع و عدم توجه به وضعیت زنان بزرگترین مشکلات جامعه ایران است و تا زمانی که بی‌‏عدالتی در جامعه وجود دارد، منافع ملی معنی ندارد. بگذریم از این که عده‌‏ای هم فکر می‌‏کنند ارتش آمریکا ارتش آزادی‌‏بخش است.