جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  نامه ای برای صلح
که خبر از
حمله و جنگ می‌دهد
 
 
 
 

 

در روزهای اخیر متن نامه ای برای امضاء روی یک سایت اینترنتی به آدرس زیر قرار گرفته که مضمون آن می‌تواند درعین نگرانی از برانگیخته شدن جنگی هسته ای در منطقه، با اشاره و یا همسوئی با رهبران جمهوری اسلامی تهیه شده باشد. نامه چنان یکسویه ( بدون کوچکترین اشاره ای به سیاست‌های جنگ طلبانه حاکمیت ایران) تنظیم شده که تا حدود زیادی از اعتبار آن می‌کاهد. حتی در شرایطی که شخصیت‌هائی مانند "یروان آبراهامیان" محقق دگراندیش ایرانی و یا "رمزی کلارک" دیپلمات سابق امریکا آن را امضاء کرده اند.

این نامه با دو زبان فارسی و انگلیسی برای امضاء روی این سایت قرار گرفته و از مردم جهان می‌طلبد تا علیه حمله نظامی به ایران بسیج شوند، درحالیکه در آن هیچ اشاره ای به بسیج خود مردم ایران علیه سیاست‌های جنگ طلبانه حاکمیت نشده است!

متن این نامه را (حتی بدون اصلاح اغلاط تایپ فارسی آن) در ادامه می‌آوریم، اما پیش از آن دلیل اهمیت این نامه را باید بازگو کرد.

این نامه صلح طلبی در خارج( علیرغم جنگ طلبی در داخل) در واقع می‌تواند ادامه ماجرا آفرینی‌های اخیر به بهانه کاریکاتورهای حضرت محمد و جنایتی باشد که با انفجار امکان مقدس شیعیان در سامره عراق روی داده و انگشت اتهام به سوی دستگاه‌های امنیتی و واحدهای عملیاتی سپاه پاسداران دراز است!

اما، علیرغم این حدس و گُمان قوی، مشاهده می‌شود که چهره‌های مخالفت جنگ و تهاجم به ایران آن را امضاء کرده اند. امضاء کرده اند زیرا مسئله حمله به ایران و برخاستن موجی از ویرانگری بسیار جدی است و روز به روز نیز تقویت می‌شود. این نگرانی و مخالفت با جنگی جدید در جهان، - علیرغم دست کم گرفتن آن از سوی حاکمیت جمهوری اسلامی-  چنان جدی است که چهره‌های صلح دوست جهان علیرغم آن که چنین نامه‌هائی ممکن است با سوء استفاده تبلیغاتی حاکمیت جنگ طلب ایران همراه شود نیز آن را امضاء کرده اند.

هم ماجراجوئی‌های منطقه ای و صحنه سازی‌ها در برابر سفارتخانه‌های چند کشور مهم اروپائی، هم فاجعه اخیر در سامره و هم این نامه ( حتی اگر از نظر تبلیغاتی به سود حاکمیت هم تمام شود) نشان دهنده آنست که رهبران جمهوری اسلامی مصمم به ادامه همان سخن احمد جنتی در نماز جمعه هفته پیش تهران اند و می‌دانند که ادامه این سیاست نیز جنگ و حمله به ایران است. ( ما از اول هم اشتباه کردیم و خودمان را علاف کردیم. باید به کاراتمی خودمان ادامه می‌دادیم- احمدجنتی) و هم صلح دوستان جهان عمیقا نگران جنگ اند.

بنابراین، نامه ای که در زیر می‌خوانید، نشان میدهد همگان( چه در داخل کشور و چه خارج از ایران) نسبت به حمله به ایران یقین دارند! به همین دلیل، این نامه پیش از آنکه نامه ای برای صلح باشد، خبر از ادامه سیاست اتمی و رفتن به سوی جنگ می‌دهد!

 

 

www.StopWarOnIran.org

 

فقط مردم میتوانند جلوی جنگ را بگیرند

به بوش و کنگره آمریکا بگویید: دست از جنگ علیه ایران قبل از آغاز آن بردارند.

ریئس جمهور بوش ، معاون ریئس جمهور آقای "چی نی" ، وزیر امورخارجه خانم "رایس" ، وزیر دفاع آقای "رامسفلد " ، دبیر کل سازمان ملل آقای "کوفی عنان" ، سناتورها ونماندگان مجلس.

باعث بس نگرانی است که من شاهد تهدید روز افزون آمریکا به جنگ جدیدی- و این بار علیه مردم ایران – هستم.

وسایل ارتباط جمعی مملو از گزارشاتی است که ادعا دارند ایران خطری اتمی است و چنین وانمود میکنند که آمریکا نیاز به اقدامات نظامی علیه آن کشور دارد. این گزارشات یاد آور داستانهای " سلاحهای کشتار جمعی "است که در ماههای پیش از آغاز جنگ علیه عراق منتشر میگردیدند.

در آستانه تجاوز غیر قانونی به عراق ، دولت بوش اصرار میورزید که عراق دارای انبارهای گسترده ای از سلاحهای کشتار جمعی است و میتواند در طول 45 دقیقه آمریکا را هدف سلاحهای هسته ای ، شیمیایی و بیولوژیک قرار دهد.

ریئس جمهور آقای بوش اظهار داشت که آمریکا مجبور به حمله بیدرنگ بود و نمی توانست " منتظر مدرک نهایی – سلاح بکار برده شده – بماند که این خود ممکن بود بصورت ابر قارچ گونه ای ظاهر گردد." اکنون همه می‌دانند که این کارزار تبلیغاتی تماماً ساخته و پرداخته ای بود که برای توجیه جنگ تجاوزکارانه ای آفریده شده بود.

حالا نیز ما گزارشهای کاملاً مشابهی را مشاهده میکنیم که برای توجیه عملیات نظامی علیه مردم ایران تهیه گردیده اند. ارجارع ایران به شورای امینت سازمان ملل سرآغازی برای عملیات یک سویه نظامی است، همچون مورد عراق ، هیچکدام از ادعاهای مطروحه دولت آمریکا تاب بررسی بیغرضانه ای را نمی آورند. ایران بالاتر و فراتر از آنچه که قرارداد منع گسترش سلاحهای هسته ای (ان. پی . تی) ملزم میدارد ، تا کنون به بازرسیهای شدیداً مداخله گرانه و تحقیرآمیزانه ای تن داده است. هیچک از بازرسیها تا کنون شواهدی نیافته اند مبنی براینکه ایران در حال تدارک یک برنامه هسته ای باشد. در جهان تنها یک دولت است که از سلاحهای هسته ای علیه جمعیت غیر نظامی است این همان ملتی است که در عرصه کره خاک بزرگترین انبارهای سلاحهای کشتار جمعی را در اختیار دارد. خطرناکترین و ناباورترین و ضعیت اینست که این کشور در همین لحظه کنونی مشغول رشد نسل جدیدی از سلاحهای هسته ای تاکتیکی است که نه فقط برای تهدید بلکه قصد استفاده از آنان را دارد- و آن کشور ، همانا ، ایالات متحده است. آیا بر بحث واقعی پیرامون خطرات سلاحهای هسته ای نباید شامل تاریخ تجاوزات و مداخلات ایالات متحده و سلاحهایی شود که پتاگون در مقیاس وسیعی انباشت کرده است؟

فرامش نباید کرد ایران ستمهای فراوانی از دست ایالات متحده دیده است. ما بخاطر داریم که چگونه ایلات متحده دولت دکتر مصدق را ، که به شیوه دمکراتیک انتخاب شده بود ، واژگون کرده و شاه را بر تخت طاوس برگرداند که از دستاوردهای پر افتخار سازمان جاسوسی سیا (CIA) محسوب شده است . قبل از آنکه مردم ایران ، در ابعاد میلیونی ، حکومت ظالمانه وی را به بهای گزاف جان مردم ، سرنگون سازند ، شاه بمدت 25 سال برای حفظ منابع شرکتهای سهامی نفتی با مشت آیین بر ایران حکومت کرد. طی 27 سال گذشته تحریمهای اقتصادی ایلات متحده حق پیشرفت را از ایران سلب کرده و ستمهای فراوانی بر مردم آن کشور روا ساخته است. اکنون ضرورت دارد که تمام صدای مخالف ویرانگری یک جنگ جدید در خاورمیانه شنیده شوند. ما شدیداً خواستار قطع فوری کارزار تبلیغاتی واشنگتن در عرصه تحریمها ، خشونت گریها و اکاذیب علیه مردم ایران هستیم. ما مخالف هرگونه تجاوز جدید ایالات متحده علیه ایران هستیم. ما خواهان بودجه مالی برای پیشرفت و رفع احتیاجات انسانی هستیم و نه برای جنگ‌بی‌پایان امپرطوری آمریکا.

با احترام امضا