ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بموجب یک گزارش دریافتی
گسترش سرطان در یزد
بدلیل افزایش میزان رادیو اکتیو
از مشکین شهر نیز گزارش‌های مشابه رسیده است

 
 
 
 
 

بنا به گزارش بیمارستان مرتاض یزد و همچنین تائید یکی از مسولین بلندپایه دانشگاه علوم پزشکی یزد، از چهار ماه پیش تا کنون درصد ابتلا به سرطان در شهر یزد 8 برابر شده است. دلیل این ابتلا معدن رادیواکتیو ساغند یزد میباشد و شتاب استخراج از آن در فعالیت‌های مخفی که در  چند ماه اخیر اوج گرفته است. همچین بنا بر آخرین آزمایش‌ها که در آواخر بهمن 1384 انجام گرفته، میزان رادیواکتیو موجود در آب شرب مصرفی شهر یزد 5 برابر بیشتر از حد مجاز و در هوای منطقه 4 برابر بیشتر از حد مجاز شده است.

 در یک گزارش دیگر، که از مشکین شهر آذربایجان، پسآب حفاری‌های حوزه ساوالان موجب افزایش سرطان دستگاه گوارشی در میان مردم منطقه شده است. گفته می‌شود، یک محقق محلی که دراین باره تحقیقاتی کرده توسط مقامات امنیتی بازداشت و در زندان از او تعهد گرفته اند تا دراین مورد دیگر تحقیق نکند و در صورت ادامه کار به جرم جاسوسی بازداشت و محاکمه خواهد شد.

وی در تحقیق خود در سه روستا به چهل مورد ابتلا به سرطان گوارشی برخورد کرده است. شرکت که حفاری می‌کند "انرژی نوین" نام دارد و از جمله شرکت‌هائی است که تاکنون نام آنها بعنوان یکی از مراکز معاملات اتمی از سوی امریکا اعلام شده است. عمده ترین کارکنان این شرکت اهل جمهوری "اوکرائین" اند.