جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  موج انفجار و ترور
انگشت اتهام به سمت ایران دراز است
سُنی کشی درعراق!
با سخنان صریح و تند سفیر ویژه امریکا درعراق
علیه دولت عراق و نقش ایران در حوادث
دولت کنونی عراق
جای خود را به دولت نظامی خواهد داد؟
 
 
 
 

 

توطئه انفجار جنایتکارانه مقبره امام‌هادی در سامره عراق و بدنبال آن، کشتار کوری که از سنی‌ها در جنوب عراق و بغداد شروع شد، همگی نشانه‌های جدید از بالا گرفتن جنگ داخلی و مذهبی در عراق و زمینه‌های تجزیه عراق به سه قسمت است. کردستان، جنوب شیعه نشین و نواحی مرکزی سنی نشین. هم اشارات تفسیری برخی خبرگزاری‌ها که از عراق گزارش می‌دهند و هم در سخنرانی‌بی‌سابقه سفیر ویژه امریکا در عراق "زلمای خلیل زاد" انگشت اتهام به سوی ایران و شبکه مقتدا صدر که به تازگی از ایران به عراق بازگشته دراز شده است.

اگر اسناد و اطلاعات چنین اتهامی بدست آید، برگ جدیدی برپرونده ای خواهد شد که در سرانجام خود می‌خواهند به حمله نظامی به ایران بیانجامد. این اتهام را برخی اظهارات مقامات ایرانی، بویژه نزدیکان به فرماندهان سپاه پاسداران– علاوه براحمدی نژاد- تشدید می‌کند. از آن جمله است اظهارات علی لاریجانی در جریان کارزار انتخابات ریاست جمهوری که بارها اعتقاد خود به عملیات انفجاری در عراق و بازی با برگ عراق در مذاکره با امریکا تاکید کرده بود.

در یک گزارشی که از داخل کشور برای پیک نت ارسال شده، تصریح می‌شود:

«انفجار سامره در بهترین حالت کار جناحی است انفجار حرم امام رضا را نیز سالها پیش طرح ریزی و اجرا کرد. هشدار پیرامون وقوع این وقایع نیز در یکی از  آخرین مصاحبه‌های علی لاریجانی مشهود بود. وی گفت ما در صورت ادامه فشارهای جهانی و احتمالا تحریم "از ظرفیت‌های منطقه ای خود بهره می‌گیریم... 80% مردم منطقه در مسئله هسته ای حق را به ایران می‌دهند. این یکی از ظرفیت‌های منطقه ای ماست. و ظرفیت‌های دیگری نیز در منطقه داریم که عاقلان دانند."

  وی سوال خبرنگار کویتی که پرسید این ظرفیت‌هایی که تنها عاقلان دانند کدامند را‌بی‌پاسخ گذاشت.

درست یک روز پس از به شکست انجامیدن مذاکرات مسکو و بروکسل این جنایت صورت  گرفت که در نوع خود‌بی‌سابقه بوده و می‌تواند عراق را به جنگ داخلی بکشاند و به خیال طراحان این توطئه، نیروهای نظامی غرب را برای مدت نا معلومی مشغول کرد و از فکر حمله به ایران باز دارد!

حتی ممکن است شعله‌های جنگ مرزهای عراق را نیز درنوردد و کل منطقه را در بر گیرد. همین خطر وظیفه طرفداران صلح و آزادی را چه در عرصه بین المللی و چه در عرصه داخلی سنگین تر می‌کند. 

انفجارهای سامره در سیاست داخلی نیز به کار مرتجعین حاکم می‌آید. انهدام آرامگاه پدر بزرگ، پدر و مادر امام دوازدهم شیعیان آیا نمی تواند نشانه فرارسیدن «آخرزمان» و ظهور غریب الوقوع آن امام تبلیغ شود؟

پس اگر این احتمال قوی را بپذیریم که دستهایی در ایران این اقدام شنیع را هدایت کرده اند، لحظه ای درنگ جایز نیست. این با افشای این جنایت خشم مردم  کشور و حتی منطقه را بجای آنکه علیه یکدیگر دست به کشتار بزنند را باید متوجه این مافیا در حاکمیت ایران کرد، که برای حفظ قدرت وارد بزرگترین ماجراجوئی‌های منطقه ای و حتی جهانی شده است.

 

2- سخنان روحانی در مهرماه گذشته ناگهان در سایت فردا منتشر شد! انگیزه این سایت احتمالا افشگری علیه روحانی بوده و از این نظر حائز اهمیت می‌باشد. در حالیکه[

اولا مسئولیت تمام سیاست‌های نظام که تحت پوشش سئوال سعی شده تا گریبان روحانی  گرفته شود متوجه شخص رهبر است.

دوم اینکه وحشت نظام از شورای امنیت سازمان ملل ( آنگونه که در سئوالات و پاسخ‌های روحانی نیز مشهود است) نه بخاطر مسئله هسته ای، بلکه بخاطر نقشه‌های دیگری است که آمریکا در صورت طرح مسئله ایران در سازمان ملل آنها را به اجرا خواهد گذاشت:

الف- مسئله حمایت از تروریسم

ب- حقوق بشر

اینجاست که باید اصلاح طلبان را فراخواند دست از سکوت مرگبار ناشی از ترس خود بردارند و منافع ملی را به پای منافع کاستی و شخصی خود فدا نکنند. حاکمیت با توجه به شرایط پیش آمده قادر نخواهد بود به سرکوبی شدید معترضین دست بزند و چنانچه این کار را بکند خود بخود به اجرای نقشه‌های آمریکا کمک کرده است.»

 

بدنبال انفجارهای سامره و انتقادهای تند "زلمای خلیل زاد" از ناتوانی حکومت عراق برای کنترل کشور و حمایت از برکناری دولت کنونی و جانشین شدن آن با یک حکومت مقتدر( عملا یعنی نظامی شدن حاکمیت عراق) در استانهای دیاله، بابیل و صلاح الدین مقررات منع عبور و مرور تمدید شد.  طی 3 روز درگیری پس از انفجار جمعا 170 نفر کشته ناشی از سنی کشی گزارش شده است.

آسوشیتد پرس گزارش داد دو مسجد اصلی اهل سنت در بغداد با هدف حفاظت از آنها توسط پلیس محاصره شد. سخنگوی اهل سنت عراق، آیت الله علی سیستانی را بخاطر فراخواندن مردم به تظاهرات در پی بمبگذاری سامره مقصر حوادث انتقامجویانه از سنی‌های عراق اعلام کرده است.

 

با وقوع انفجار در حرم امام‌هادی (ع) بیش از 169 مسجد اهل سنت مورد حمله قرار گرفت. این مساجد، یا سوزانده و یا بخش‌هائی از آنها تخریب شدند. همچنین موج ترورهای کور قربانیان پرشمار گرفت. قتل مردم عادی با استفاده از روش‌های مختلف، استفاده از لباس پلیس محلی و دستگیری مردم و قتل آنها، شلیک گلوله ای از پشت سر، کشف گورهای دسته جمعی در فلوجه 47 ) نفر) و در بصره (12 نفر).

در بغداد براثر 6 انفجار، 18 نفر کشته و ده‌ها زخمی شدند.

"اطوار بهجت " خبرنگار شبکه " العربیه " به همراه دو تن از همکارانش به دست افراد مجهول الهویه ای کشته شد. پدر اطوار بهجت سنی و مادرش شیعه بود. در سامره بدنیا آمده بود، و درجریان انفجار توطئه آمیز حرم امام‌هادی یکی از دقیق ترین و‌بی‌طرفانه ترین گزارش‌های خبری را به جهان مخابره کرده بود.