ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

دیدار‌هاشمی رفسنجانی با سازمان ملی جوانان
وضع بحرانی کشور
 بندبازی مذهبی دولت
تحجرگرائی و بودجه انحرافی

 
 
 
 
 

درمحافل سیاسی ایران، بحث‌هائی پیرامون یکی از آخرین دیدارهای‌هاشمی رفسنجانی با یک گروه سیاسی مطرح است. دراین بحث‌ها گفته می‌شود:

در دیدار خصوصی عصر شنبه (دیشب)‌هاشمی رفسنجانی با اعضای سازمان ملی جوانان، که بدنبال فشارهای دولت احمدی نژاد برای تعطیل کردن آن صورت گرفت،‌هاشمی به این نکاتی اشاره کرد، از جمله اینکه، اختلاف ما(هاشمی) با آنها( دولت) در مخالفت با تحجرگرایی و بندبازی‌های اعتقادی آنهاست.

هاشمی در پی اعتراض اعضای سازمان ملی جوان به حمایت و نقش دولت احمدی نژاد در هدایت تشکل‌های راست مانند بسیج و ... تحت عنوان جوانان، گفت که "بسیج" سازمان جوانان نیست، بلکه نهادی شبه نظامی با کارکردی مشخص است. رفسنجانی وضعیت کنونی کشور را بحرانی ولی گذرا توصیف کرده است.

در ارتباط با بودجه سال 85 که مجلس نیز درمخالفت با آن قرار گرفته و معتقد به تغییر بسیاری از سر فصل‌های آنست،‌هاشمی گفت که این بودجه انحرافی است و روز دوشنبه برای تصحیح آن با سران سه قوه جلسه اضطراری تشکیل خواهد شد. این درحالی است که مجلس نیز بخش عمده بودجه ویژه دولت را که احمدی نژاد طالب آنست تا دستش برای خرج آن بدون گزارش به مجلس باز باشد حذف کرده است.

هاشمی درباره سفر اخیر خود به قم و دیدار با روحانیون بلند پایه مقیم این شهر گفته است که یکی از بحث‌های سفر وی  به قم  بحث آزادی‌های اجتماعی متناسب با نیازهای روز، بخصوص مباحث حقوق زنان بوده است.

در این جلسه‌هاشمی از لفظ "اونها" برای دولت استفاده می‌کرد.