ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

3 شنبه در شورای امنیت کلید می‌خورد
امریکا، عملا هدایت پرونده
اتمی ایران را بدست گرفت!

 
 
 
 
 

در تدارک جلسه روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل که در آن پرونده اتمی ایران گشوده خواهد شد، وزرای خارجه اتحادیه اروپا در سالزبورگ اطریش تشکیل جلسه دادند و اعضای شورای امنیت سازمان ملل یک جلسه غیر علنی و مقدماتی تشکیل داده و دستور کار جلسه روز سه شنبه را تنظیم کردند. هم در امریکا و هم در حاشیه اجلاس سالزبورگ اطریش نقطه نظراتی که در زیر می‌خوانید در باره پرونده اتمی ایران مطرح شده است:

جرج بوش، رئیس جمهوری آمریکا: برنامه هسته ای جمهوری اسلامی مایه نگرانی و خطر برای امنیت ملی آمریکاست.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: امکان اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد منتفی نیست. باید منتظر ماند و دید شورای امنیت چه اقدامی انجام خواهد داد، باید همه گزینه‌ها را در نظر گرفت.

جک استرا، وزیر امور خارجه بریتانیا نیز گفت: هنوز امید به راه حلی دیپلماتیک برای بحران هسته ای ایران وجود دارد. هدف از فرستادن ایران به شورای امنیت این است که اقتدار آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدید شود. اگر چه زمان به سرعت سپری می‌شود و فرصتی اندک باقی است، اما همچنان باید امیدوار بود که موضوع از طریق رایزنی‌های دیپلماتیک حل و فصل شود.

فیلیپ دوست بلازی، وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت: به رغم ارسال پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، هنوز هم امکان ادامه مذاکرات با جمهوری اسلامی وجود دارد. ایران باید هر چه زودتر، غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خواستار نشستی با شرکت روسیه، چین، اتحادیه اروپا و آمریکا شد تا بلکه بتوان قبل از سه شنبه ای که در پیش است راه حلی برای فعالیت اتمی ایران پیدا کرد.