ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

اطلاعیه فدائیان اکثریت، در محکومیت
یورش به مراسم 8 مارس در تهران

 
 
 
 
 

سازمان فداييان خلق ايران (اکثريت) اطلاعیه به مناسبت یورش به مراسم روز زن در پارک دانشجو منتشر کرد. دراین اطلاعیه آمده است:

چهارشنبه هشتم مارس – روز جهانى زن – مأموران و ايادى جمهورى اسلامى به تجمع مسالمت‌آميز زنان آزادي‌خواه در پارک دانشجو تهران يورش برده و با ضرب و شتم وحشيانه جمعيت، هراس و نفرت اين رژيم زن‌ستيز از مبارزان ۸ مارس را به نمايش گذاشتند. بنا به گزارش‌هاى منتشره، تعداد بسيار زيادى از مأموران انتظامى و اوباشان لباس شخصى با در دست‌داشتن دستور سرکوب و مجهز به باطوم و چوب از ساعتى پيش ‌از زمان اعلام ‌شده براى گردهمايى، در محل تجمع حضور يافته بودند!

آنچه در اين سرکوبگرى چشمگير بود، از يکسو ايستادگى ستايش‌برانگيز زنان و مردان آزادي‌خواه در برابر سرکوبگران و از ديگرسو عدم تمکين برخى سربازان از دستورات فرماندهان خود و عدم تمايل آنان در حمله به تجمع‌کنندگان بود.

زنان آزادي‌خواه با حمل پلاکاردهايى که نشانگر تجليل از  ٨ مارس روز جهانى زن بود و اعلام "زن با مرد برابر است"، "الحاق به کنوانسيون حمايت از حقوق زنان" و پخش تراکت‌هايى با همين مضامين و تصريح اينکه "دفاع از حقوق زن، دفاع از حقوق بشر است"، بروشورهايى را که در آن تاريخچه روز جهانى زن – ۸ مارس – آمده بود، بين جمعيت توزيع کردند. آنها با خواندن سرود "اى زن، اى حضور زندگى " فرياد عليه اسارت و بردگى زن و تبعيض و خشونت جنسيتى را سردادند. اما اين تجمع حتى بيش از نيم ساعت طول نکشيد و اوباشان با حمله ددمنشانه به تجمع‌کنندگان و خبرنگاران و عکاسان حاضر در صحنه، همه را زير باطوم و چماق گرفتند، دوربين‌ها را ضبط کردند و در حاليکه عربده‌کشان فحش‌هاى رکيک به زنان مى دادند، مانع از ادامه حرکت آزادي‌خواهانه زنان و مردان شدند و تعدادى از تجمع کنندگان را بازداشت کردند.