جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  رد پیشنهادهای روسیه درجلسه غیرعلنی شورای امنیت
وزیرامور خارجه امریکا:
مذاکره کافی است!
زمان اقدامات قاطع فرا رسیده
فکر می‌‏کنم اکنون می‌‏دانیم چه کاری لازم است انجام دهیم. آنچه پیش روی ماست، کاملا واضح است
 
 
 
 

 

وزیرامور خارجه امریکا در سخنانی تند و غیر دیپلماتیک، خط بطلان بر فعالیت‌های وزیرخارجه

روسیه در ارتباط با مسائل اتمی ایران کشید و عملا گفت: مذاکرات دیپلماتیک با ایران تمام شده و زمان دیگری فرا رسیده است!

این اظهار نظر ظاهرا باید درارتباط با مسائلی باشد که در جلسه 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه مطرح شده است. گفته می‌شود روسیه با مهلت دو هفته ای به ایران برای تعطیل کردن تمام فعالیت‌های غنی سازی اورانیوم مخالف بوده و خواهان مهلت طولانی ترین دراین زمینه بوده است. اگر پوسته سخنان وزیر خارجه امریکا را بشکافیم، مغز آن چیزی نیست جز سلب هرگونه فرصت بحث و تعقل در جمهوری اسلامی و شتاب امریکا برای دریافت پاسخ‌های منفی و پیاپی ایران. امریکا عجله دارد که گام بعدی را در اعلام تحریم‌ها بردارد و درعین حال ماده ای را در شورای امنیت به تصویب برساند دال بر مقابله با ادامه برنامه‌های اتمی درایران، حتی در جریان تحریم‌های اقتصادی.

رایس که متاثر از بحث‌های روز جمعه گذشته( دو روز پیش) اجلاس اعضای دائم شورای امنیت بود گفت: نیازی نیست شورای امنیت سازمان ملل متحد قبول مسئولیت برنامه هسته ای ایران را به تعویق بیندازد. (اشاره به بحث پیرامون مهلت و ضرب العجل به ایران)

ما نسبت به پیشنهادهای روسیه تردید داریم، زیرا پس از سه سال مذاکرات ناکام اکنون زمان اقدام قاطع علیه ایران است.

من همیشه خوشحال می‌‏شوم با همتایان خود (اشاره به بیهوده بودن ملاقات با وزیر خارجه روسیه) دیدار کنم، اما فکر می‌‏کنم اکنون می‌‏دانیم چه کاری لازم است انجام دهیم. فکر می‌‏کنم آنچه پیش روی ماست، کاملا واضح است. شورای امنیت سازمان ملل متحد مسوولیت این پرونده را به عهده بگیرد.