ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  بدنبال یک انتخابات آزاد
تغییرات مهم در هیات مدیره
کانون وکلای دادگستری مرکز
 
 
 
 

 

انتخابات کانون وکلای دادگستری مرکز، علیرغم همه فشارهای امنیتی دادگستری برگزار شد و هیات مدیره جدید این کانون به شرح زیر انتخاب شد:

بهمن کشاورز، گودرز افتخار جهرمی، محمد فرد پور ماکیانی، عبدالفتاح سلطانی، اسماعیل مصباح، امیر حسین ‏آبادی، علی نجفی توانا، شهرام مدرس گیلانی، ابراهیم ثابت قدم، جهانگیر مستوفی، احمد سعادت رضا تمدن اعضای اصلی و شاپور منوچهری، رضا آشوری، توران شهریاری، جمال‌‏الدین میرسلیمی، ابوالفتح رفیعی و بهشید ارفع ‏نیا نیز به عنوان اعضای علی البدل.

وزارت دادگستری با ارسال نامه ای صلاحیت 14 تن از نامزدهای عضویت در هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز را رد کرده بود، که کانون‌بی‌اعتناء به این دخالت غیر قانونی کار را خود را انجام داد و اتفاقا برخی از منتخبین جدید در لیست ممنوع الانتخاب‌های وزارت دادگستری هستند.

 75 عضو کانون دراین انتخابات حضور داشتند و از جمله افراد برجسته‌ای که انتخاب شد عبدالفتاح سلطانی بود که به تازگی از زندان آزاد شده است. کانون مدافعان حقوق بشر با صدور پیامی، انتخاب عبدالفتاح سلطانی را به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز تبریک گفت و از هیئت نظارت و اعضای هیئت مدیره این کانون به دلیل پایداری ‌در برابر قانون‌‏شکنی ‏ها قدردانی کرد.

تائید صلاحیت کاندیداهای هیئت مدیره‌ کانون وکلا با دادگاه‌ عالی انتظامی قضات  است و اظهارنظر وزیر دادگستری غیر قانونی ارزیابی شد، زیرا وزیر دادگستری از اعضای کابینه دولت است و قوه مجریه حق دخالت در هیچ انتخاباتی را ندارد.