ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

"فیلیپ ساندز" حقوقدان بین المللی

یک حقه قدیمی

انتشار کاریکاتورهای محمد

درتدارک حمله نظامی به ایران

 

بحث پیرامون انتشار کاریکاتورهای حضرت محمد در دانمارک و تظاهراتی که بتدریج شکل گرفت و در تهران به اوج رسید، همچنان ادامه دارد. حتی مفسران و کارشناسان مخالف اشغال عراق نیز با نگرانی در این باره می نویسند که این جنجال از جمله بازی های امریکا و انگلیس برای آغاز حمله نظامی به ایران بود. امری که هنوز در جمهوری اسلامی یا باور نشده و یا آن را قدرت جهان اسلام تبلیغ می کنند. همین سرمستی که با تظاهرات 22 بهمن پیوندش زدند باعث رد دوباره طرح روسیه برای غنی سازی اورانیوم ایران در این کشور و فرمان آغاز غنی سازی در نطنز شد. حال به نقل ازسایت prisonplanet  بخوانید:

یک حقوقدان بین الملل در لندن بنام "فیلیپ سندز"  مدارکی را فاش ساخت که بموجب آن بوش و بلر قبل از حمله نظامی به عراق طرح فریب افکار عمومی برای قبول این حمله را با یکدیگر همآهنگ کرده بودند. آنها در نشست های کاخ سفید طرح فریب افکار عمومی را بررسی کرده بودن و اسناد آن در کاخ سفید است.

بموجب این طرح یک هواپیماهای جاسوسی امریکا را به رنگ هواپیمای سازمان ملل در آمده و در سطح پائین در آسمان عراق به پرواز در آمد. نقشه آن بود که ارتش صدام حسین به طرف این هواپیما شلیک کند و باصطلاح هواپیمای سازمان ملل در خاک عراق سقوط کند و جنجال جهانی آغاز شود. امریکا از این تاکتیک درحمله به ویتنام نیز استفاده کرده بود. در یکی از همین  تاکتیک ها  یک کشتی کوچک نیروهای ویتنامی در خلیج "تنگن" که مرکز استقرار کشتی های جنگی امریکا بود شتابزده و بدون دستور مرکزی بطرف این نیروها حمله کرد.

بعدها مکالمات محرمانه رئیس جمهور وقت امریکا "لیندن جانسون" که روی نوار ضبط شده بود انتشار یافت و مشخص شد که آن طرح یک فریب نظامی برای ایجاد بهانه جنگی بود. آن ماجرا در زمان خود به خبر مهم مطبوعات تبدیل شد و البته با چاشنی دروغ "گم شدن دو کشتی امریکائی". حمله به ویتنام شمالی بدین طریق آغاز شد. جانسون نیز از این حقه جنگی را از عملیات "پرل هاربر" آموخته بود.