ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

وزیرخارجه ج.ا زیر فشار اتحادیه اروپا

رعایت حقوق بشر درایران

صلح خاورمیانه و دمکراسی

 ایران فکر ایجاد شکاف میان اروپا و امریکا را باید فراموش کند

سخنگوی وزیر خارجه اتحادیه اروپا: اتحادیه اروپا می داند مسائل اتمی در حوزه مسئولیت منوچهر متکی وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیست و به همین دلیل، در سفر او به بروکسل مقامات اتحادیه اروپا در باره دمکراسی، حقوق بشر، صلح خاورمیانه و حقوق بشر در ایران با او مذاکره خواهد کرد.

 

در آستانه سفر وزیرخارجه جمهوری اسلامی به بروکسل، سخنگوي خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه‌ اروپا درباره‌ این سفر گفت: خيلي ضرورت دارد كه ما براي آقاي متكي موضع اتحاديه‌ اروپا را درباره‌ يك سري از موضوعات شامل مسائل اتمی، روند صلح خاورميانه، دموكراسي و حقوق بشر تكرار كنيم. ما خواهان تعليق غني‌سازي، پيروي از پروتكل الحاقي هستيم.  آنچه ما نمي‌توانيم اجازه‌ بدهيم اين است كه حکومت ایران فكر كند مي‌تواند بين اروپا و آمريكا شكاف ايجاد كند.

متكي که امروز وارد بروکسل می شود، قرار است با وزير امور خارجه‌ بلژيك نيز گفتگو کند. سخنگوی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بی اهمیت معرفی کردن سفر وزیر خارجه جمهوری اسلامی به بروکسل و دیدار با اتحادیه اروپا گفت: ما می دانیم سیاست اتمی ایران از سوي شوراي عالي امنيت ملي اعلام می شود و به همین دلیل سولانا و ديگر مقامات اتحاديه‌ اروپا از این ديدار تنها در ارتباط با روابط ايران با گروه‌هاي اسلامي كه اتحاديه‌ اروپا آنها را در ليست سازمان‌هاي تروريستي قرار داده و نيز ضرورت رعایت حقوق بشري در ایران استفاده خواهند كرد.