ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

با 75 میلیون دلار بودجه فوق العاده

یورش تلویزیونی، امریکا

پیش ازحمله آغاز می شود

پس از حمله، طرح لهستانیزه کردن ایران اجرا می شود

 

وزارت خارجه امریکا به بهانه دفاع از دمکراسی در ایران تقاضای بودجه 75 میلیون دلاری از کنگره این کشور کرد.

وزیر امور خارجه امریکا "رایس" تحت عنوان "دفاع از دموکراسی در ايران" از کنگره این کشور تقاضای 75 ميليون دلار بودجه کرد. وی در دفاع از تقاضای خود، به کمیته روابط خارجی سنای امریکا گفت:

"اين بودجه به ما توانايی افزايش حمايت از دموکراسی و بهبود پخش برنامه راديويی، آغاز پخش برنامه های تلويزيون ماهواره ای، افزايش ارتباط بين مردم دو کشور از طريق گسترش بورس های تحصيلی برای دانشجويان ايرانی و تقويت تلاش های ديپلماسی عمومی ما را خواهد داد."

سایت خبری وزارت امور خارجه امریکا در همین ارتباط نوشت:

يک مقام ارشد وزارت خارجه در جلسه مطبوعاتی 15 فوريه با خبرنگاران در زمينه حمايت آمريکا از مردم سالاری در ايران گفت "آنچه ما درحال حاضر می توانيم انجام دهيم نشان دادن حمايت از آزادی درایران و آزادیخواهان ایران است. آنها که مايلند ايرانی متفاوت را ببينند و طرفدار مردمسالاری و آزادی های بيشتری برای مطبوعات و شخصيت های برجسته سياسی و فردفرد شهروندان هستند."

يک مقام ارشد ديگر وزارت خارجه در همان جلسه مطبوعاتی گفت ايالات متحده در حال حاضر برنامه هايی برای حمايت از اتحاديه های صنفی، دگرانديشان، و فعالان سياسی دارد. اين مقام گفت سازماندهی جامعه مدنی کليد تأثير مثبت بر تغيير و تحول در ايران است.

رايس در جلسه سنا گفت: "به اعتقاد ما مردم ايران شايستگی زندگی در آزادی را دارند، و اگر به مردم سراسر جهان بخصوص طی دو دهه گذشته بنگريد که چگونه برخاسته و آزادی خود را خواسته اند، اين کار را از طريق سازماندهی و تشکل انجام داده اند."

جنبش همبستگی در لهستان، نمونه خوبی است که طی آن تعدادی از مردم گرد هم آمدند. اتحاديه های کارگری در لهستان به هم پيوستند، دانشگاهيان و فعالان حقوق بشر نيز به آنها ملحق شدند. به اعتقاد ما مردم ايران شايستگی اين تحول را دارند."

در صورت تصويب کنگره، وزارت خارجه از 50 ميليون دلار دارايی های اضافه خود جهت تأسيس يک تلويزيون ماهواره ای 24 ساعته و پخش برنامه های راديويی برای ايران استفاده خواهد کرد. وزارت خارجه مبلغ پنج ميليون دلار اضافه بودجه خود را نیز صرف گسترش پایگاه اینترنتی و سایت های فارسی زبان وابسته به وزارت خارجه امریکا خواهد کرد.

یک مقام وزارت خارجه اشاره کرد که ايالات متحده درنظر ندارد با سازمان های غيردولتی (ان.جی.او)های فعال در ایران همکاری و یا از آنها حمایت کند زیرا معتقد است در این سازمان ها ماموران دولتی نفوذ کرده اند!

رايس به کميته سنای امریکا گفت که قصد دارد فشار بين المللی بيشتری را بر رژيم ايران جهت رسيدگی به طيف کاملی از سياست های داخلی و خارجی آن کشور وارد آورد.

يک مقام ارشد وزارت خارجه گفت علاوه بر مسئله هسته ای، ايالات متحده اميدوار است توجه بيشتر جهانی را بر حمايت ايران از تروريسم و افراط گرايی که موجب عدم ثبات در منطقه می گردد و عدم وجود آزادی سياسی در اين کشور متمرکز کند. ( نگاه کنید به تظاهرات مخالفت با کاریکاتورهای حضرت محمد که چگونه در خدمت این سیاست امریکا سازمان داده شده بود- پیک نت)

وی گفت وزير خارجه طی روزهای 20 تا 24 فوريه به خاورميانه سفر نموده و اين پيام را به همراه خواهد داشت. "آنچه وزيرخارجه مايل به انجام آن است گسترش بحث بين المللی و مذاکره با کشورهای عربی است که مسلماً نگرانی های زيادی درباره ايران دارند، نه تنها در مورد مسائل هسته ای، بلکه در رابطه با مسئله تروريسم، سياست خارجی تنش آفرین ايران در منطقه و کمبود مردم سالاری در آن کشور."

مقامات وزارت خارجه اين مسائل را در جلسه آينده گروه 8 شامل کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ايتاليا، ژاپن، بريتانيا، ايالات متحده، و روسيه، در مسکو مطرح خواهند کرد.