ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مصاحبه محسن رضائی

خلع ید مجمع تشخیص مصلحت

از دخالت در سیاست اتمی ج.ا

در محافل سیاسی تهران گفته می شود پیام تندی از جانب خامنه ای برای هاشمی رفسنجانی در ارتباط با سیاست اتمی رسیده است که در شماره شنبه گذشته پیک نت نیز به آن اشاره شده بود. این خبر را نیز در ادامه مصاحبه محسن رضائی می خوانید. مهدی کروبی، همچنان و علیرغم دعوت مجمع مصلحت در جلسات آن شرکت نمی کند.

بدنبال شایعاتی که در برخی محافل سیاسی تهران درباره رد و بدل شدن پیام هائی از جانب بیت رهبری برای رئیس مجمع تشخیص مصلحت، محسن رضائی دبير مجمع تشخيص مصلحت روز گذشته به خبرنگاران گفت:

مجمع تشخيص مصلحت نظام هيچ دخالتي در خصوص مباحث هسته‌‏اي ندارد زیرا شوراي عالي امنيت ملي مسووليت اين مساله را بر عهده دارد.

او که در یک نشست مطبوعاتی سخن می گفت اضافه کرد: ما دخالتي در اين زمينه نمي‌‏كنيم ولي احمدی نژاد در اين خصوص به مجمع تشخيص مصلحت نظام توضيحاتي ارايه داد.

رضايي در پاسخ به سوالي در خصوص عدم حضور مهدي كروبي در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام نیز گفت:

ايشان هنوز در جلسات حاضر نمي‌‏شوند. البته مجمع از آقاي كروبي براي حضور در جلسات دعوت كرده‌‏است. دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال كه آيا بر اساس آيين‌‏نامه مجمع تشخيص، آيا اگر كسي بيش از حد مجاز غيبت كند، حق حضور در جلسات مجمع را ندارد، گفت: چنين آيين نامه‌‏اي در مجمع تشخيص مصلحت نظام وجود ندارد.

در ارتباط با خلع ید از مجمع تشخیص مصلحت در امور اتمی، خبر زیر را به نقل از شماره شنبه پیک نت بخوانید:

هرکس مخالف باشد حذف می شود!

پیام تهدید آمیز رهبر

برای هاشمی رفسنجانی

در تهران از پیام تهدید آمیزی صحبت است که از بیت رهبری برای هاشمی رفسنجانی برده شده است. دراین پیام به نقل از رهبر گفته شده: " مصلحت نظام در حال حاضر آنست که مخالف خوانی هیچ کس در باره سیاست های کلی نظام در باره مسائل اتمی تحمل نشد و فورا از راس ارگان های رهبری کننده جامعه حذف شود. شما بعنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام این نکته را به آقایان دیگر تفهیم کنید!"

با آنکه دراین پیام از تفهیم پیام به دیگران صحبت در میان است، اما عملا مفهوم آن تهدید رفسنجانی به برخی مخالفت ها با دولت احمدی نژاد و سخنرانی ها و سیاست های او و همچنین برخی اشارات به سقوط هواپیماهای نظامی است که در نماز جمعه نیز گاه به آنها اشاره کرده است.

همه آگاهان سیاسی درتهران می گویند، که پرهیز محمد خاتمی در باره هر نوع اظهار نظری پیرامون مسائل اتمی ایران، درجریان بازگشت از سفر مالزی نیست درهمین ارتباط است. این احتمال که هاشمی رفسنجانی برای مدتی در نماز جمعه تهران ظاهر نشود می رود. او در سفر اخیر به قم، در دیدار با مراجع مذهبی از سیاست های کلی نظام که اکنون علی خامنه ای و مشاوران منتخب خود او آن را پیش می برند گله کرده بود و گفته می شود از جمله دلائل این پیام، ملاقاتی است که وی با آیت الله منتظری در قم کرده است.

درعین حال رسما به مطبوعات ابلاغ شده که از درج هر نوع خبری پیرامون حمله نظامی به ایران خود داری کنند، درغیر اینصورت با پیگرد شدید امنیتی روبرو خواهند شد.