جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بی اعتنائی كامل به احمدی نژاد در سفر به آذربايجان
جمهوری آذربايجان آينده‌ای
برای حاكميت ايران نمی بيند!

 
 
 
 

 

بی اعتنائی رئيس جمهور آذربايجان به رئيس جمهور ايران "احمدی نژاد" درجريان سفر اخير احمدی نژاد به جمهوری آذربايجان در تمام مطبوعات اين جمهوری انعكاس داشته است. اين درحالی است كه مطبوعات ايران دراين زمينه مهر سكوت بر لب زده اند تا مبادا باعث رنجش خاطر الهام علی اف شوند و او بازهم بيشتر به سمت تركيه، اسرائيل و امريكا متمايل شود! خيال باطلی كه تاثيری در سمت گيری جمهوری آذربايجان ندارد و با خبری كه سايت خبری مهم آلمان "اشپيگل" جمعه شب منتشر كرد و عنوان بزرگ پيك نت شد، تركيه و آذربايجان خود را آماده يك اقدام نظامی- سياسی گازانبری از دو سوی مرزهای مشترك ايران با اين دو جمهوری می‌كنند. در خبراشپيگل و به نقل از مقامات امنيتی آلمان و در ارتباط با سفر رئيس سازمان سيا به تركيه با صراحت كامل عنوان شده كه ترك‌ها به بهانه مقابله با نيروهای پ. كا. كا پس از حمله نظامی امريكا وارد خاك ايران خواهند شد. بدون هيچ پرده پوشی می‌توان گفت كه تمام زمينه‌های لازم برای بيرون آمدن از زير سيطره حكومت مركزی در آذربايجان ايران وجود دارد و در بخشی از مناطق كرد نشين آذربايجان غربی نيز چنين خيز با حمايت كردها نيز همراه است. اينها نشده، مگر با خيره سری حكومت مركزی در سركوب و مقابله باخواست‌های به حق و ملی مردم آذربايجان ايران.

خبرگزاری‌ها و مطبوعات جمهوری آذربايجان و مطبوعات تركيه با استهزا می‌نويسند:

قرار بود برای افتتاح طرح گاز ايران و آذربايجان احمدی نژاد از طريق مرز جلفا وارد جمهوری آذربايجان شود و از سوی الهام علی اف رئيس جمهور آذربايجان استقبال شود. احمدی نژاد با هواپيما خود را به نخجوان در آنسوی مرز رساند. دراين جمهوری خودمختار، حتی رئيس جمهور محلی هم به استقبال احمدی نژاد نيآمد. رئيس مجلس محلی با اكراه استقبال سردی از احمدی نژاد كرد و الهام علی اف نيز به سبك روسای جمهور امريكا كه در محوطه كاخ سفيد از سران كشورهای جهان استقبال می‌كنند، از احمدی نژاد در محل مذاكرات و نه در فرودگاه از وی استقبال كرد.

اين اخبار نيازی به تفسير دارد؟ وزن و اعتباری برای حاكميت ايران باقی مانده؟ جمهوری آذربايجان پشتش به قدرتی گرم نيست كه پايگاه‌ها و فرودگاه‌هايش را دراختيار آن گذاشته تا در بمباران ايران از آن استفاده كند؟