ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

اتوبوس‌های شركت واحد
حركت با چراغ روشن
و تابلوی "احيای سنديكا"

 
 
 
 

 

از روز گذشته، اتوبوس‌های شركت واحد درتهران، بعنوان اعتراض به ادامه بازداشت دبير سنديكای كارگران شركت واحد و دستگيری مجدد چند عضو فعال اين سنديكا چراغ‌های اتوبوس‌ها را روشن كرده و در بسياری از خطوط تابلوئی روی شيشه جلو نصب كردند با اين مضمون: سنديكای مستقل احياء بايد گردد- فعالان سنديكائی آزاد بايد گردند"

اين واكنش و اعتراض آرام و‌بی‌تنش، احتمالا با ادامه چنگ و دندانی كه وزارت اطلاعات و دادستانی تهران می‌خواهند به فعالان سنديكای شركت واحد نشان بدهند تشديد خواهد شد و احتمالا بايد درانتظار اعتصاب ديگری در شركت واحد بايد بود.

دولت، شورای شهر و دادستانی تهران بهرترتيب شده می‌خواهند مانع اجرای توافق قاليباف شهردار تهران با رانندگان شركت واحد شوند زيرا از آن بيم دارند كه اين تفاهم به پايگاهی برای تبليغ موقعيت قاليباف تمام شود. اين بيم بويژه از آن نظر برای مخالفان قاليباف اهميت دارد كه ناوگان شركت واحد، بزرگترين ناوگان تبليغاتی در تهران نيز هست. در واقع اين ناوگان، پس از تلويزيون نقش دوم را در تبليغ دارد و روزنامه‌ها نيز هرگز به پای آن نمی‌رسند. سوار و پياده شدن مردم و بحث‌های درون اتوبوس‌ها از يك طرف و بدنه و شيشه‌های اتوبوس‌های در گردش در خيابان‌های پايتخت از طرف ديگر، اتوبوسرانی تهران را دارای چنان جاذبه تبليغاتی كرده است كه رقبای قاليباف برای از كف ندادن آن به هر اقدامی تن بدهند. از جمله بگير و ببند جديد فعالان سنديكا.