ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  آيت الله خزعلی
سلطه حجتيه برسازمان‌های
عقيدتی- سياسی نيروهای مسلح
 
 
 
 

 

نمايندگان ولی فقيه و روسای سازمان‌های عقيدتی سياسی و مسوولان فرهنگی نيروهای مسلح يك همايش تشكيل دادند. اهميت اين همايش نه در نفس تشكيل چنين جلساتی، بلكه در حضور مسئله دار ترين چهره‌های روحانی در آن است. در همايش فوق آيت الله خزعلی داير مدار و گرداننده بود. روحانی سرشناس انجمن حجتيه كه در ابتدای انقلاب همراه با آيت الله ربانی شيرازی نزد آيت الله خمينی رفت و پيام شيخ محمودحلبی را به وی داد. در آن پيام شيخ محمود حلبی به آيت الله خمينی پيشنهاد كرده بود كه سازمان‌های حجتيه دراختيار وی قرارگيرند. آيت الله خمينی با شناختی كه از قبل درباره امثال خزعلی و شيخ محمود حلبی داشت و گزارش‌هائی كه از پرونده‌های ساواك آنها برای وی تهيه كرده بودند، قاطعانه به اين پيشنهاد پاسخ منفی داد. اين نكته، يعنی پيام حلبی را برای آيت الله خمينی بردن حتی از دهان خود خزعلی نيز در سالهای گذشته چند بار بيان شده است.

 صبح روز يك‌شنبه با حضور آيت‌الله خزعلی برگزار شد.

حجت‌الاسلامی بنام محمود علوی، كه رييس سازمان‌های عقيدتی سياسی ارتش است، در همين همايش خبر جعلی و پايه و اساسی را بصورت تبليغاتی در سخنرانی خود مطرح كرد كه خواندنی است. خواندنی از آن نظر كه اين سخنان با سخنان احمدی نژاد و تاكتيك سياسی پشت آن، يعنی ترساندن امريكا و اسرائيل از حضور شيعيان دركشورهای اسلامی و لابد عمليات انفجاری و استشهادی توسط آنها همسو بود. او گفت:

«خبرهای دريافتی نشان می‌دهد كه گرايش به تشييع در جهان رو به تزايد است. اين خبرهای خوشحال كننده نويد بخش فراگير شدن فرهنگ غدير و تشييع، بويژه در بين تحصيل‌كردگان است. »

درهمين مراسم سردار افشار معاون فرهنگی و تبليغات دفاعی ستاد كل نيروهای مسلح نيز گفت:

« گاهی شكست‌خوردگان سياسی به بهانه‌ جمهوريت، مبانی دينی ما را در روزنامه‌هايشان زير سوال می‌برند. ما برداشت روشنی از مردم‌سالاری دينی داريم و بين جمهوريت و اسلاميت هيچ جدايی نمی‌بينيم. »

اين نوع سمينارها و همايش‌ها و انتشار اخبار آنها بسيار مفيد است و روزنامه‌ها هراندازه به آن بپردازند كم پرداخته اند. مهم است، زيرا پس از سالهای مشخص می‌شود در پادگان‌ها و محيط‌های دربسته نظامی چه تحليل‌ها وتفسيرهائی در مغز افراد كاشته شده و آن سخنانی كه امروز امثال مصباح يزدی می‌گويند، چگونه بصورت تئوريزه شده توسط وابستگان مركزپژوهش‌های مصباح در قم در نيروهای مسلح رسوخ داده شده است.

اگر دوران تحصيل، مدارس، دوره‌ها و استادان مسئولين ادارات عقيدتی- سياسی نيروهای مسلح نيز مانند نام اين مسئولين كه بتدريج به روزنامه‌ها راه يافته، انتشار يابد، آنوقت بيش از پيش مشخص خواهد شد كه نطفه‌های كودتا عليه جمهوريت و اعلام حكومت و سپس‌بی‌مسئله شدن با امريكا و اسرائيل از كجا مايه می‌گيرد و رهبر جمهوری اسلامی يا بدليل وابستگی خود به اين محافل و يا بدليل‌بی‌عرضگی و‌بی‌لياقتی چگونه انقلاب و كشور را تحويل انجمن حجتيه داده است.