جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  تفسير تلويزيون الجزيره
همه می‌دانند كه
حالا نوبت ايران است
 
 
 
 

 

بلافاصله پس از پيروزی بوش در انتخابات برای دور دوم رياست جمهوری، ايران در صدر ليست دشمنان ايالت متحده قرار گرفت و اسرائيل نيز اعلام كرد كه با توجه به اينكه حكومت ايران در پی نابودی اسرائيل است، اين كشو بايد خوب تصميم گيری كند تا نقش اول را عليه ايران داشته باشد.

مجله ميدريپورت گزارش داد كه آمريكا با همكاری اسرائيل در تدارك حمله نظامی به ايران و نابودی مراكز اتمی ايران در سال 2006 است. نشريه آلمانی اشپيگل پيش بينی كرد كه تمرين‌های نظامی آمريكا برای حمله به ايران در پايگاههای ناتو در تركيه انجام خواهد شد. اشپيگل خبر داد كه آمريكا مشورت با متحدينش در مورد حمله به ايران را شروع كرده و اكثر نشريات معتبر آلمانی در مورد حمله به ايران مطالبی نوشته اند.

يك منبع خبری كه از بخش امنيتی آمريكا بوده خبر داده كه رئيس سازمان سيا در سفر اخيرش به تركيه از طيب اردوغان نخست وزير تركيه خواسته است تا از آمريكا در حمله به تاسيسات اتمی ايران حمايت كنند و امكانات خود را در اختيار آمريكا قرار دهند. ضمن آنكه در خبرها آمده بود كه آمريكا خواست‌های مشابهی را هم  در ارتباطش با پاكستان، عربستان اردن،عمان از آنها داشته است.

گاس هنگام بازديدش از تركيه اسناد مربوط به ارتباط ايران با القاعده را در اختيار دولت تركيه قرارا داده است. ضمن آنكه اسناد مربوط به برنامه‌های اتمی ايران كه آمريكا و اسرائيل آن را تائيدی بر ادعايشان مبنی بر تلاش ايران برای دست يابی به بمب هسته‌ای می‌دانند در اختيار تركيه قرارا داده اند.

منبع فوق الذكر مدعی شده كه رئيس سازمان سيا ساعت‌ها مشغول مذاكره با سران دولت تركيه جهت متقاعد كردن آنها بوده است. ضمن آنكه اين چراغ سبز را هم به تركيه نشان داده كه در عوض آنها هم می‌توانند پايگاههای كردهای جدائی طلب  تركيه (pkk) كه در ايران مستقر شده اند را مورد حمله قرار دهند.

از سوی ديگر يكی از افسران ارتش آلمان مدعی شده كه آمريكا بايد سريعا به ايران حمله كند تا از دستيابی آنها به سلاح اتمی جلوگيری كند .

ضمن اينكه مدتی پيش اخباری مبنی بر تلاش آمريكا در شناسائی  اهداف نظامی در ايران منتشر شد.

قابل پيش بينی است كه حمله آمريكا به ايران از تركيه خواهد بود و سفرهای متعدد مقامات بلند پايه آمريكا به آنكارا هم در همين راستاست. تنها چند روز قبل رئيس FBI   رابرت مولر، رئيس سازمان سيا گاس و فرمانده ناتو ژنرال جاپ از آنكارا بازديد كردند. ضمن آنكه رايس نيز پس از ديدارش از آلمان به تركيه رفت. اخبار مطبوعات تركيه نيز از قريب الوقوع بودن حمله به ايران بر اساس مدارك محكمی منتشر می‌شود كه همگی نشان می‌دهد "حالا نوبت ايران است".

فرمانده ارتش تركيه نيز بعد از مدتها كه روابط نظامی دو كشور بسيار سرد بود سفری به واشنگتن داشت.

بوش نيز در سخنان چند روز پيش خود اعلام كرد كه در صورتی كه اسرائيل تصميم به حمله به ايران بگيرد آمريكا به صورت كامل از اسرائيل حمايت خواهد كرد تا قدرت اتمی ايران را نابود كند.( ترجمه از سايت GlobalResearch  )