ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  خطبه‌های عيد قربان‌هاشمی
توليد بمب اتم درايران
از تكذيب توليد، تا رد استفاده از آن
 
 
 
 

 

خطبه‌های نماز عيد قربان‌هاشمی رفسنجانی، خطبه‌ای اتمی بود. رفسنجانی دراين خطبه‌ها، ضمن ابراز نگرانی از خطراتی كه در كمين ايران است، به زبان ديپلماتيك مقدمه اعلام توليد سلاح اتمی درايران را فراهم آورد. درهمين خطبه‌ها‌هاشمی رفسنجانی اشاره به بحران اجتماعی، محدود شدن حاكميت به يك گروه ويژه و ضربه ديدن كامل وحدت ملی درايران و شرايطی كه برای تهاجم از خارج عملا در داخل فراهم آمده كرد.

 

هاشمی گفت: دشمن دندان تيز كرده تا با سوءاستفاده از شرايط داخلی كشور شرارت ديگری را عليه ايران آغاز كند و ما نمی‌دانيم كه اين شرارت از كجا آغاز خواهد شد. فقط می‌دانيم كه آن‌ها بر اين تصميم‌شان بسيار جدی هستند كه نگذارند جمهوری اسلامی با دانش خود به فن‌آوری روز دست يابد.

دشمنان نمی‌خواهند وجود كشوری قوی را در خاورميانه تحمل كنند و قاعدتا هرجا كه بتوانند در راه رسيدن ما به اهدافمان ممانعت ايجاد می‌كند. می‌دانند كه ما به دنبال علم و دانش هستيم و اكنون زمينه‌ يك جهش علمی كامل و تجربه‌ خوب در اختيار ماست.

شرايط كنونی هوشياری كامل و انسجام و همبستگی را می‌طلبد، وقتی كه بفهمند ما آماده‌ايم به خودشان جرات گستاخی نمی‌دهند.

از روز 5 شنبه، بعد از شروع تحقيقات و تجديد كار تحقيقات، موج عظيمی از تهاجم‌های ناروا و سهمگين‌بی‌سابقه در سراسر رسانه‌های غربی و محافل سياسی و نظامی و اقتصادی غربی عليه ايران آغاز شده است و انسان از اين زورگويی‌ها تعجب می‌كند.

رفسنجانی با اين جمله كه «البته ما از فناوری هسته‌ای برای مقاصد نظامی استفاده نخواهيم كرد." و همچنين اضافه كردن اين جمله به آن " ما در جنگ با عراق، از سلاح شيميايی استفاده نكرديم و آنان می‌دانند كه ايران اهل استفاده از سلاح هسته‌ای نيست» عملا و برای نخستين بار توليد سلاح اتمی درايران را تكذيب نكرد، بلكه استفاده و كاربرد آن را رد كرد.