ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

"آنفولانزای مرغی
وحشت جديدی كه اين بار
از تركيه به ايران وارد شده

 
 
 
 
 

آنفولانزای مرغی در تركيه به يك خطر اروپائی تبديل شده و تمام شبك‌های تلويزيونی اروپا فيلم‌های مختلفی را از حوادث ناشی از انفولانزای مرغی در اين كشور پخش می‌كنند.

تاكنون چندين كودك در تركيه و براثر آنفولانزای مرغی جان خود را از دست داده اند و تمام كشورهای اروپائی و در صدر آنها در كشور آلمان، در تمام فرودگاه‌ها مسافران تركيه را از تونل‌های مخصوص عبور می‌دهند و وسائل آنها را بشدت كنترل می‌كنند تا مواد خوراكی از تركيه وارد اروپا نشود.

پس از پخش اخبار مربوط به شيوع آنفولانزی مرغی در ايران مرز بارزگان (ايران- تركيه) به روی افرادی كه تردد روزمره دارند مسدود شد. انتقال پرنده، مرغ، سگ و گربه از اين مرز به ايران ممنوع شده است.

همزمان با اين تدابير مرزی، عده‌ای سودجو در تلاش اند بوقلمون، مرغ و خروس ازتركيه  خريده و با قيمت بسيار نازل وارد ايران كرده و بفروشند. تدابيری مرزی در مرزهای همه كشورهای منطقه با تركيه اتخاذ شده اما ظاهرا يگانه مرزی كه خطر از آن عبور كرده و يا می‌كند ايران است.

ايران از روز يكشنبه مرزهای خود را با تركيه در منطقه ماكو بسته است. با بسته شدن اين مرز، عملا رفت و آمد زمينی ميان تركيه و ايران از اين طريق بسته شده است.

گفته می‌شود اين مرز تنها برای يك روز بسته شده و اين درحالی است كه اخبار خطر گسترش شيوع آنفولانزا از تركيه به ساير كشورها همچنان در صدر اخبار تلويزيون‌های اروپا قرار دارد.