ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

نماينده ولی فقيه در سپاه
به مصداق: من آنم كه رستم بود پهلوان
مصباح يزدی همان است
كه مطهری بود انقلابی!

 
 
 
 

 

حجت الاسلام سعيدی نماينده جديد ولی فقيه در سپاه، كه برای دفاع از آيت الله مصباح يزدی كم آورده بود، در نشست مطبوعاتی خود از آيت الله مطهری مايه گذاشت و گفت كه نبايد به چهره‌های فرهيخته، انديشمند و تئوريسين انقلاب نسبت تحجر و انجمن حجتيه داد. سعيدی كه نمی توانست سابقه‌ای برای مصباح ذكر كند، زد به كربلای مطهری و گفت:

مرحوم مطهری از انقلابی‌ترين چهره‌های تاريخ است؛ در حالی كه اين آقايان او را زير سوال می‌بردند و می‌گفتند كه او مبارزه نكرده است. اما خط مقدم مبارزه با انديشه ماركسيسم و ماترياليسم در دانشگاه‌های كشور، مطهری بود. به نظر من آقای مطهری از بسياری از كسانی كه سال‌ها در زندان بودند و مبارزه كردند و يا در جنگ‌ها وارد و شهيد شدند نه تنها عقب‌تر نيست بلكه جلوتر است؛ به همين نسبت آقای مصباح. اگر بخواهيم بحث نظريه‌پردازی و مبارزه با انديشه‌های الحادی و سكولاريستی و اومانيستی و ماترياليسيتی را مبنا كنيم آقای مصباح در خط مقدم مبارزه قرار می‌گيرد. چه قبل از انقلاب در مدرسه حقانی و چه بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف.

ايشان در طول دوران اصلاحات در مقطعی 6 هزار ساعت در جهت تبيين ابعاد اصلاحات و جريانی كه به دنبال استحاله‌ی نظام و مصادره انقلاب بود، سخنرانی كرد. قبل از انقلاب ايشان در تبيين انديشه‌ی ماترياليسم سخنرانی كرد. اولين كسی كه در قم ماركسيسم را التقاط و انحراف خواند آقای مصباح بود. زندان به دنبال اين حلقه‌های بعدی فرآيند مبارزه است؛ چون طرف در انديشه‌هايش مقاومت می‌كند با او برخورد می‌كنند. آقای مصباح يكی از سردمداران مبارزه با انديشه‌های انحرافی و الحادی است.

آنها كه تحجر و انجمن حجتيه  را بزرگ می‌كنند برای اينست كه ميزان جريان ليبراليسم را در دو دهه‌ گذشته كاهش دهند. نمی‌فهمم چرا در اين مقطع به بحث تحجر اين قدر دامن می‌زنند يا به بحث انجمن حجتيه. مبانی فكری آقای مصباح و كسانی كه در اين اردوگاه قرار می‌گيرند با تفكر انجمن حجتيه، تضاد صد در صد دارد.

خرافه‌گرايی در دوران قبل از انقلاب ترويج می‌شد و بعد از پيروزی انقلاب هم چنين مسائلی ترويج می‌شود؛ اما اين را نبايد به چهره‌های فرهيخته، انديشمند و تئوريسين انقلاب نسبت داد.

درباره حضور سرداران سپاه در دولت نيز نماينده جديد رهبر در سپاه گفت:

سپاه چندمنظوره است. هر كجا كه تكليف بر عهده‌شان قرار بگيرد كارشان را به نحو احسن انجام می‌دهند. مدت‌ها بود كه آرزوی چنين شرايطی را می‌كشيدند.

بعد از انتخاب آقای احمدی‌نژاد به طور طبيعی رويكرد ايشان رويكرد تحولی در عرصه مديريتی بود و تحقق آرمان‌های دينی. يعنی اصلاح سيستم مديريتی كشور از روسای قوای سه گانه تا بخشداری‌ها ودهداری‌ها. چون آقای احمدی‌نژاد پرچمدار اين حركت بود دعوتی از بخشی از مديران با سابقه‌ی سپاه كرد، آن مديران هم با اجازه‌ سلسله مراتب سازمان خود وارد عرصه‌ی اجرايی شدند.

شايد فرصتی از اين بهتر در دو دهه‌ و نيم گذشته برای تحقق آرمان‌های دينی و منويات مقام معظم رهبری و ديدگاه‌های حضرت امام نداشتيم. فرصت ارزشمندی است. قوای سه گانه در خدمت اصول گرايان هستند.