ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  مصاحبه سخنگوی مطبوعاتی
کاخ سفید در تدارک
"دیپلماسی شدید" علیه ایران
 
 
 
 

 

اسکات مک کلیلن، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، اقدام اخیر ایران برای ازسرگیری غنی سازی اورانیوم را "محاسبه جداً اشتباهی" از سوی ایران ارزیابی کرد و گفت:

ایالات متحده اکنون سرگرم تنظیم "دیپلماسی شدید" با کشورهای اروپایی ودیگران درباره چگونگی رویاروئی با ایران است. ایران به خواسته‌های جامعه بین المللی‌بی‌اعتناست و این موضوع ممکن است به شورای امنیت سازمان ملل برود و احتمالا منجر به تحریم‌ها علیه این کشور گردد. درصورت ادامه این وضع گزینه دیگری جز ارجاع ایران به شورای امنیت باقی نخواهد ماند."

معاون رئیس جمهور، چِینی نیز قبلا گفته بود که دولت ایران "کاملا روشن" کرده است که هدف نهایی اش دستیابی به سلاح هسته ای است. اگر آنها این هدف را نداشتند با انتقال سوخت اتمی به روسیه موافقت می‌کردند. معاون رئیس جمهور گفته بود:

آنها به این قانع نیستند. آنچه می‌خواهند توانایی غنی سازی اورانیوم توسط خودشان است، و این کار به آنها اجازه می‌دهد در سطح و خالصیت بسیار بالاتری به این کار بپردازند که برای سلاح هسته ای لازم است. احتمالا اولین اقدام  قرار گرفتن ایران در لیست قطعنامه سازمان ملل خواهد بود تا در صورت عدم قبول این قطعنامه تحریم‌ها اعلام شود.

چِینی گفت دولت ایران در خدمت مردم این کشور نیست و انتخابات در این کشور "عادلانه و آزاد" نیست.