جهان و ايران

        www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  همایش در باکو
ایران، کانون ترور و تولید سلاح
 کشتار جمعی در ساحل دریای خزر
 
 
 
 

 

همایش "ایران کانون ترور" در باکو پایتخت آذربایجان و با حضور 50 نماینده از کشورهای آذربایجان، آمریکا، گرجستان، بلغارستان، قزاقستان، مولداوى، رومانى، ترکیه و اوکرائین برپا شد.

رهبری این همایش را شعبه ‏مناسبات بین‏المللى گارد دریایى آمریکا در آذربایجان برعهده داشت. دراین همایش راه‌های مقابله با تروریسم و گسترش سلاح‌های کشتار جمعی ایران در ساحل دریای خرز مورد بررسی قرار گرفت.

در همین سمینار و برای توجیه حضور نمایندگان کشورهای رومانی و اوکرائین مسئله گسترش سلاح‏هاى کشتار جمعى در دریاى سیاه نیز در دستور بررسی قرار گرفت.

درباره ایران، در این همایش گفته شد:

جمهوری اسلامی حمایت‌کننده تروریسم است و با درآمدهاى نفتى خود درصدد دستیابى به‏ سلاح اتمى است. 132 کیلومتر از مرز جمهوری آذربایجان با ایران در اشغال ارمنستان است و این کشور از حمایت جمهوری اسلامی برخوردار است. سفیر آمریکا در آذربایجان در این سمینار تأکید کرد که در چهارچوب همکارى باکو - واشنگتن در زمینه مبارزه با تروریسم، یک‏مرکز نظامى در باکو ایجاد شده است که امکان نظارت بر حرکت کشتى‏هاى مشکوک ایران در خزر را فراهم مى‏سازد و بزودی رادارهای ویژه امریکائی که برای کنترل حرکت کشتی‌های ایرانی نصب شده در اختیار جمهوری آذربایجان قرار خواهد گرفت.

همزمان با این همایش، سفیر جمهوری اسلامی در جمهوری آذربایجان با خبرگزاری داخلی ایران مصاحبه کرده و گفت: امریکائی‌ها در آذربایجان کار خاصی علیه ایران نمی کنند و اسرائیلی‌ها نیز در جمهوری آذربایجان سرگرم کارهای کشاورزی اند!