ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  نماینده مجلس هفتم
بجای آسمان، خیابان‌ها را ببینید
به سوی توفان اجتماعی می‌رویم
 
 
 
 

 

یک نماینده مجلس هفتم که عضو کمیسیون بهداشت نیز هست گفت:

افسردگی, بی‌‏اعتقادی و بی‌‏اعتمادی در جامعه بیداد می‌‏کند و به زودی دچار طوفان اجتماعی خواهیم شد. این نماینده که عابد فتاحی نام دارد، افزود:

در جامعه‌‏ای که آرمان‌‏های خرافی و ماورایی در آن نقش ببندد و بخواهند آنها را به بدنه اجتماع بچسبانند، به نابودی کشانده خواهد  شد و متاسفانه در جامعه ما اخیرا مسائل خرافی به شدت اوج گرفته و خطر فرو پاشی جامعه را تهدید می‌‏کند.

خرافات توسط برخی کانون‌‏ها ترویج می‌شود و حاصل آن افسردگی،‌بی‌اعتمادی و‌بی‌اعتقادی در جامعه است که با این شرایط مطمئنا چند وقت دیگر سن اعتیاد و روسپی گری از 13 سال کنونی نیزکمتر خواهد شد. افزایش رو به فزونی طلاق در جامعه از همین مساله نشات می‌‏گیرد و حتی برخی از همسران که به صورت مشترک زندگی می‌‏کنند فقط به دلیل برخی مسائل اجتماعی کنار هم هستند وگرنه همواره در مرز طلاق سیر می‌‏کنند.

فتاحی ادامه داد: باید همه ما بدانیم که نه ما نه فرزندانمان و نه مردم ایران هیچ کدام آسمانی نیستند و همان فرزندی که هم اکنون سر سفره ما می‌‏نشیند می‌‏تواند همان روسپی 13 ساله و یا معتاد خیابانی باشد. مردم ایران نیز تنها جمعیتی کوچک از جمعیت میلیاردی زمین هستند و نباید با نگاه آسمانی به آنها، واقعیت‌‏های تلخ جامعه را انکار کرد، بلکه باید با دیدن ضعف‌‏های کشور و واقعیت‌‏های اجتماعی درصدد رفع آنها برآییم.