ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  سعید ترابیان کمیسیون تبلیغات سندیکای شرکت واحد:
مردم از اعتصاب و اعتراض رانندگان حمایت کردند
 
 
 
 

 

سعید ترابیان مسئول کمیسیون تبلیغات سندیکای شرکت واحد نیز گفت:

- آیا به غیر از آقای اسانلو عضو دیگری از سندیکا در بازداشت به سر میبرد؟
ــ خیر. در روز اول دی که دستگیریها آغاز شد 23-24 نفر را بردند که 13 نفر عضو هیئت مدیره بودند. از این تعداد و بازداشتی‌های بعدی تنها اسانلو در بند 209 اوین زندانی است.
چهارشنبه گذشته یعنی همان روز که من به همراه پنج تن دیگر از زندان آزاد شدیم شب منزل یکی از دوستان جلسه هیئت مدیره تشکیل شد. در این جلسه صحبت از قرار ملاقات با آقای دکتر قالیباف شد که برای فردای آن روز ترتیب داده شده بود. ما شرط گذاشتیم که اگر افراد دیگری به عنوان نماینده کارگران در آن جلسه شرکت کنند ما حاضر نشویم و به این دلیل هم در جلسه شرکت نکردیم. آن نشست برقرار شد اما طبیعتا نمیتوانست کاری از پیش ببرد برای اینکه سندیکا عملا آن را بایکوت کرده بود. ما در همان روز پنج شنبه جلسه ای گذاشتیم و قرار آکسیون "چراغ‌های روشن" را تصویب کردیم.

- آکسیون چطور پیش رفت؟

ــ منصور پس از اینکه بار آخر دوباره به کار خوانده شده بود در منطقه چهار [ نازی آباد] کار میکرد. ما هم آکسیون را برای این منطقه تدارک دیدیم. آن روز رانندگان در منطقه نازی آباد همه سیاه پوشیده بودند و طبق برآوردهای انجام شده هشتاد درصد اتوبوسها با چراغ روشن حرکت کردند. در مناطق دیگر که این کار سازمان نیافته بود حدود سی درصد رانندگان با روشن کردن چراغها از آکسیون حمایت کردند.

- برخورد مردم چطور بود؟

ــ مردم از ما پشتیبانی میکنند. خیلی‌ها در روز آکسیون با گل از رانندگان اتوبوس استقبال میکردند. در روزی که اعتصاب کردیم [ یکشنبه هفته پیش] مردم با رانندگانی که از طرف سپاه و ارتش به کار گمارده شده بودند برخورد خوبی نداشتند.

- نتایج ملاقاتها و مذاکرات با آقای قالیباف چه شده است؟

ــ ما در جلسه 10 دی ماه که با دکتر قالیباف داشتیم به نظر میآمد که مصرانه پیگیر هستند، اما تا کنون به غیر از تصحیح وضعیت شتر- گاو- پلنگی مدیریت شرکت واحد کاری از پیش نبرده اند. دکتر قالیباف قول داد که محلی در اختیار ما بگذارند که بتوانیم کنفرانس‌های هفتگی سندیکا را در آن برگزار کنیم. البته ما در آن مذاکرات یک صدا اعلام کردیم که فعلا تنها خواسته ما آزادی منصور اسانلو است.

در روز همایش دوازده هزارنفری ورزشگاه آزادی هم آقای قالیباف با خانم اسانلو صحبت کرد و قول داده بود برای آزادی منصور تلاش کند، اما هنوز نتیجه ای نمیبینیم.

- شما خودتان در جلسه مذاکره با آقای قالیباف حضور داشتید؟

ــ بله. بعد از اینکه ما جلسه پنج شنبه گذشته را بایکوت کردیم، من به همراه سه نفر دیگر به دفتر او رفتیم و برای روز شنبه قرار ملاقات گرفتیم. در آن روز سیزده نفر ، که 9 تن عضو هئیت مدیره و بقیه از فعالان بودند به دفتر آقای قالیباف رفتیم. آن گروه دیگر که خودش را نماینده کارگران مینامد در جلسه نبود، اما مسئول حراست شهرداری حضور داشت. در همان جلسه قول داده شد که اسانلو به زودی آزاد شود و در ضمن مکانی برای برپایی جلسات هفتگی در اختیار سندیکا گذاشته شود.

- جلسات شما قبلا در محل سندیکای کارگران خباز برقرار میشد، الان کجا جمع میشوید؟

ــ طبقه بالای دفتر سندیکای خبازان یک حسینیه است که جلسات ما در آنجا برگزار میشد، اما بعد از دستگیری‌ها هم دفتر سندیکای خبازان و هم حسینیه را پلمپ کردند.

ما همگی به بیگناهی اسانلو ایمان داریم و حرکت ما پس از آکسیون چراغ‌های روشن، پاسخ به مراتب قاطع تری خواهد بود. امیدواریم مسئولان سر عقل بیایند.