ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  رهبر در سه کنج دیوار
گام بلند حجتیه اندیشان
برای تصاحب صدا و سیما
 
 
 
 

 

سایت فردانیوز نوشت: براساس برخی اخبار تایید شده، اعضای جامعه مدرسین در ماه گذشته با رهبری دیدار داشته و موضوعاتی را با وی در میان گذاشتند.

در این جلسه آقایان مشکینی، یزدی، مقتدایی، سیداحمد خاتمی، اسلامیان،غروی و حسینی بوشهری در باره برخی مسائل سخن گفتند. در این سخنان، عملا موضوع برنامه‌های صدا و سیما به بحث اصلی تبدیل شد و برخی از اعضای جامعه مدرسین با اشاره به سی دی تهیه شده از برنامه‌های صدا و سیما و وجود 12 تا 13 محور غیر اسلامی در برنامه‌های رادیو و تلویزیون، خواستار استقرار مجموعه ای ا ز روحانیون در این دستگاه و نظارت بر تولید و پخش برنامه‌های صدا و سیما شدند.

غروی(از وردستان مصباح یزدی که اخیربحث نفی جمهوریت را درجامعه طرح کرده) بر وجود امکان نظارت از سوی حوزه‌های علمیه بر صدا و سیما تاکید کرد و حسینی بوشهری(یکی دیگر از هم اندیشان مصباح) نیز پیشنهاد داد که دو نفر به عنوان رابط جامعه مدرسین با رهبری در این زمینه مشخص شوند. رهبرعملا تعیین دو رابط را نپذیرفت ولی تاکید کرد که آقایان یزدی و جنتی را معمولا می‌بینند و می‌توان از طریق آنان مسائل را منتقل کرد.

تفسیر ساده این خبر آنست که هم اندیشان مصباح یزدی که جامعه مدرسین را قبضه کرده اند اکنون در تلاش کودتائی برای تصرف صدا و سیما و رفتن به سمت انتخابات مجلس خبرگان هستند. رهبر از این پیچ فعلا عبور کرد، اما تردید نیست که در یک پیچ دیگر گریبانش را خواهند گرفت. علی خامنه ای توازنی که آیت الله خمینی میان روحانیون نواندیش و روحانیون سنتی و کهنه اندیش برقرار کرده و آینده روحانیت را با دو تشکل مجمع مدرسین و مجمع روحانیون مبارز پیوند زده بود برهم زد و سلطه جامعه روحانیت مبارزه و جامعه مدرسین حوزه علمیه را بر همه ارکان نظامی (نمایندگی‌های رهبر در نیروهای نظامی) و امنیتی، شورای ائمه جمعه، شورای نگهبان، مجلس خبرگان و حتی مجلس ممکن ساخت و دولت را نیز به دست آموزان این گروه از روحانیون سپرد. بدین ترتیب، آنها اکنون وی را زیر فشار گذاشته اند تا تلویزیون و رادیو را از چنگش در آورند و زمینه گام بعد را فراهم سازند: حکومت چهره ای مانند مصباح یزدی!