ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
  سخنگوی دولت خاتمی:
"هولوکاست" برای مردم
نان و آب و کار نمی شود
 
 
 
 

 

"عبدالله رمضان زاده" استاد دانشگاه تهران ،سخنگوی دولت "خاتمی" و استاندار سابق کردستان که روز پنجشنبه 22 دی 84 زیر عنوان "اصلاحات گذشته حال و آینده" در محل دفتر جبهه مشارکت در تبریز سخنرانی می‌کرد در پاسخ به پرسش‌های خبرنگار سرویس سیاسی تبریز نیوز در خصوص سخنان ضد اسرائیلی "احمدی نژاد " گفت: ما به عنوان یک دولت پذیرفتیم که عضو سازمان ملل متحد باشیم و در منشور ملل که آن را نیز پذیرفته ایم  نباید علیه موجودیت هیچ یک از اعضا سازمان ملل متحد اقدام کنیم.

این مسایل آگاهانه و زمانی که متوجه شدند وعده‌هایشان غیر قابل تحقق است جهت انحراف افکار عمومی از مسایل اقتصادی مطرح شد.

همه بر این باوریم که حق مردم فلسطین  از جمله آوارگان فلسطین بدون شک باید به آن‌ها برگردد. اما این که ما شیوه‌های غیر از آن که خود فلسطینی‌ها می‌خواهند را در پیش بگیریم به نظر ما کاملا غیر پذیرفتنی است.

یک شخصیت رسمی کشور نباید چنان موضع گیری کند که کشور را دچار مشکل کند،‌ از این جهت حتما باید تغییر و تحولی در نحوه گفتار ایجاد شود. شخصیت رئیس جمهور در اظهار نظرهای سیاسی با شخصیت یک فعال سیاسی و آکادمیک متفاوت است.

اینکه هلوکاست واقعیت دارد یا نه، الان چه دردی از دردهای مردم ایران را درمان می‌کند؟ واقعیت این است که رژیم  آلمان قبل از جنگ جهانی دوم رژیمی بوده که علیه یهودیان اقدام کرده و یهود ستیزی جز برنامه‌های دولت نازی بوده، ‌اما این که 6، 4 یا 7 میلیون یهودی به دست این رژیم کشته شده چه مشکلی از مشکلات امروز ما را حل می‌کند.