ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

بنیاد غدیر
تشکیل شورای رهبری
جبهه متحد جناح راست حاکم

 
 
 
 
 

به بهانه عید غدیر( روزی که گفته می‌شود حضرت محمد در راه مدینه و مکه و در محلی بنام غدیرخم، در روز 18 ذیحجه پس از نماز ظهر دست امیرالمومنین را بلند کرد و او را جانشین خود اعلام داشت) بنیادی در هفته‌های اخیر تشکیل شد، که عملا شورای رهبری جمهوری اسلامی است.

این تشکل پیش از آنکه مذهبی و برای حضرت علی باشد، بنظر می‌رسد شورائی است برای بدست گرفتن رهبری جمهوری اسلامی در شرایط اضطراری.

برخی اعضای هیات امنای این بنیاد به شرح زیر تشکیل و اعلام شده است:

آیت‌اله موحدی کرمانی نماینده سابق رهبر در سپاه، حجت الاسلام محمدی عراقی گرداننده شورای تبلیغات اسلامی، عسگراولادی دبیرکل و پدرخوانده موتلفه اسلامی، حجت الاسلام محمدی ری شهری اولین وزیراطلاعات و عضو مجمع تشخیص مصلحت،علی اکبر ولایتی وزیر خارجه اسبق، سردار رحیم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار افشار فرمانده بسیج، محمدنبی حبیبی دبیرکل موتلفه اسلامی و رئیس هیات نظارت بر انتخابات تهران برای مجلس هفتم، آیت الله خزعلی استاد(لقب سران حجتیه) ارشد و در قید حیات انجمن حجتیه و حجت الاسلام تقوی رئیس شورای ائمه جمعه، ‌هاشمی ثمره رابط و ناظر مصباح یزدی در کنار دست احمدی نژاد نیز بعنوان نماینده رئیس جمهور در این هیات عضویت پیدا کرده است. ریاست تشریفاتی این بنیاد برعهده خزعلی است.

حتی اگر دراین مرحله نیز این هیات امناء که هنوز ترکیب کامل تر آن معلوم نیست با هدف ایجاد کانون و یا مرکز رهبری جبهه متحد راست و حاکم تشکیل شده باشد، با نخستین اراده می‌توانند آن را تبدیل به شورای رهبری کنند؛ و بنظر می‌رسد هدف نهائی نیز همین است!